| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| apach |
Geplaatst - 01/12/2006 : 20:49:16 Is er een mogelijkheid of een manier op de T2 een Style Rallentando te spelen of geleidelijk de muziekstyle laten vertragen op het einde van een stuk dat je speelt? Kan er mij iemand daarbij een tip geven.
|
| 12 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| DA FLETCH |
Geplaatst - 19/12/2006 : 22:57:19 Jeee...SUPER TIP Robin !! Ik wist niet dat je de ending kon vertragen door er 2x snel achter elkaar op te drukken...
THANKS A LOT
DA FLETCH |
| RONY |
Geplaatst - 02/12/2006 : 22:12:00 Wat je wel eens kan proberen is bijv het tempo laten zakken in 3 of 4 stappen, dit verdelen over de registraties 1.2.3.4 en in deze dan alleen het tempo opslaan anders krijg je verrassingen tijdens het spelen. De registraties kan je dan bedienen met een pedaal die dan geprogrameerd wordt in de registration sequence. Het werkt in ieder geval maar of het voor jou het gewenste resultaat geeft moet je proberen. Groetjes, Rony |
| bennie |
Geplaatst - 02/12/2006 : 14:48:00 Misschien een mogelijke optie om de tempo's - en + te programeren op een MFC10. heb deze zelf niet maar misschien kan iemand die wel een MFC10heeft hier iets meer van zeggen.
bennie |
| Heiko |
Geplaatst - 02/12/2006 : 00:14:04 Reminder: Je wensen kun je hier kwijt http://home.hccnet.nl/f.lijflander/wijzigingen/wensen.html |
| Peter |
Geplaatst - 01/12/2006 : 23:34:28 Hallo,
Ik vind dit een belangrijk minpunt aan de Tyros 2. Ik speel meestal mijn intro's en endings zelf. Dus de vertragingen door dubbel klik op een ending zijn niet bruikbaar voor mij. Dus nu kan ik enkel vertragingen door een paar keer op tempo "-" te duwen wat niet altijd makkelijk is. Deze functie heeft een roland toestel wel. En ik mis dit enorm op de T2.
Groetjes Peter |
| Ezra |
Geplaatst - 01/12/2006 : 22:42:05 quote: Originally posted by apach
Ja, zoiets bedoel ik,zou natuurlijk leuk zijn dit te bespelen met pedaal kwestie van gemak,zo dat het opgeslagen kan worden in een registratie maar denk dat de T2 toch dit gebrek heeft een tempo knop om de style main var. ff te onderbreken met een trager tempo,of niet?
Ik ben het met je eens Apach. Vroegâh, op mijn Roland VA-5, was deze optie wel aanwezig en die gebruikte ik inderdaad best wel eens. Daar kon je zelfs de mate van vetraging instellen (in procenten van het originele tempo). Ik ben blij dat de optie bij de ending aanwezig is, maar ik mis het midden in het liedje soms ook wel eens (evenals een half-bar fill-in trouwens).
Dat zijn wel twee opties die ik graag had gezien op de Tyros. Wellicht voor Tyros 3? 
Wat een machine!!! |
| ROMANTIKO |
Geplaatst - 01/12/2006 : 22:23:21 hoi LESLIE,je kan toch gewoon even aan je tempo knopje duwen of ben je wat lui vandaag,RIKO ROMANTIKO heeft gesproken,haha |
| apach |
Geplaatst - 01/12/2006 : 21:51:40 Ja, zoiets bedoel ik,zou natuurlijk leuk zijn dit te bespelen met pedaal kwestie van gemak,zo dat het opgeslagen kan worden in een registratie maar denk dat de T2 toch dit gebrek heeft een tempo knop om de style main var. ff te onderbreken met een trager tempo,of niet? |
| n/a |
Geplaatst - 01/12/2006 : 21:48:00 als je halverwege een liedje het tempo wilt aanpassen zul je moeten gaan werken met songs. Dus de style opnemen en op het goede moment vertragen. Het tempo van de styles kun je niet met het volumepedaal aanpassen.
|
| apach |
Geplaatst - 01/12/2006 : 21:39:26 Ok,bedankt,werkt prima ,maar zou er dan ook geen mogelijkheid zijn om tijdens het spelen tss de main variations geleidelijk ff te vertragen en dan gewoon weer op normaal tempo te komen? Alvast bedankt hoor Robin. groetjes, Leslie |
| Heiko |
Geplaatst - 01/12/2006 : 21:34:31 Ik denk dat Leslie bedoeld tijdens het refrein, zoals bv bij Those were the days. Kun je dit ook regelen met een pedaaltje? |
| n/a |
Geplaatst - 01/12/2006 : 21:21:50 jazeker kan dat. druk maar een snel 2 keer achter elkaar op de ending knop van een ritme. Dan vertraagt de style.
|