| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Josh |
Geplaatst - 31/12/2006 : 12:43:16 Vanaf gisteren krijg ik ineens geen beeld meer te zien op het beeldscherm van de Tyros 2. Zonder beeld kan ik echter niets meer doen, zelfs niet meer resetten. Als ik het keyboard nu aanzet dan duurt het nu ook heel erg lang voordat de lampjes op het keyboard gaan branden. Ik heb geen harddisk in de Tyros zitten. Ik maak enkel gebruik van een USB stick. Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?
met vriendelijke groet, Josh. |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| tyros2 |
Geplaatst - 07/01/2007 : 13:32:26 Hoi Josh. Ik ben blij voor jou dat het zo is opgelost, het is toch effe schrikken en balen wanneer je dit overkomt. Dankzij de inzet van jou dealer en de service van Yamaha kun je straks weer lekker Tyrossen Het is net wat Frans zei, hopelijk zijn niet alle data's op je harde schijf gewist. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet. Ik wens je dan ook een ontzettend goed muzikaal 2007 toe.
Henk |
| ruudje |
Geplaatst - 07/01/2007 : 11:58:49 gelukkig,tis dus allemaal opgelost...... nou weer veel geluk met je 2e nog nieuwere keyboard haha speel zuuuhhhhhhhhhhhh
groetjes ruudje |
| theplayer |
Geplaatst - 06/01/2007 : 11:47:13 Hallo Josh,
Gefeliciteerd. Dat is inderdaad een zeer nette afhandeling. Nu maar weer snel aan het studeren. Hoop alleen dat je je eigen harde schijf nog hebt als daar veel data op stond. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| Josh |
Geplaatst - 06/01/2007 : 10:41:23 Ik kreeg gisteren bericht van de dealer te Heerlen. Er bleek een printplaat in mijn Tyros kapot te zijn. De onderdelen moesten echter besteld worden en dit zou ongeveer 8 weken gaan duren. Willy Dera, de dealer uit Heerlen heeft daarop contact gelegd met Yamaha. Na overleg met Yamaha mag ik volgende week een spiksplinternieuwe Tyros 2 bij Dera in Heerlen gaan ophalen. Mijn probleem is dus op een voortreffelijke wijze opgelost en zo begin ik uiteindelijk toch nog aan een mooi muzikaal 2007. Dat noem ik nou pas klantvriendelijk en uitstekende service. Met dank aan Willy Dera te Heerlen.
 met vr. gr. Josh |
| Josh |
Geplaatst - 02/01/2007 : 17:52:17 Hallo mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn Tyros2 vandaag naar de dealer gebracht in Heerlen. De behandeling was daar perfect. Men was uitermate behulpzaam en er werd totaal niet moeilijk gedaan. Alles valt onder de garantie. Hij wist echter ook niet wat er aan mankeerde. Het keyboard ligt nu bij de Yamaha service en men kijkt daar wat er precies aan de hand is. Ik mag aannemen dat hij daar in deskundige handen is. men zou me deze week nog bellen om te laten weten wat er aan mankeerde. Ik ben benieuwd. Zo gauw ik meer weet laat ik het jullie weten.
groetjes, Josh. |
| Fred Noorlander |
Geplaatst - 02/01/2007 : 14:14:17 Hallo Josh
Ik had ook een probleem met mijn display ,er zat horizontaal een zwarte dikke streep in en vertikaal een groene. Er is via Oostendorp gewoon een nieuwe display ingezet.
Sukses ermee Fred |
| lacobo |
Geplaatst - 01/01/2007 : 21:22:32 Out of range is een typische monitor melding. De monitor "ziet" signaal, maar kan er niets mee. Nou stuurt de Tyros2 een heel gewoon VGA signaal uit, dus da's niet echt ingewikkeld voor monitors. RAM er even uithalen (indien aanwezig) kan natuurlijk geen kwaad...
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
| Berend |
Geplaatst - 01/01/2007 : 16:23:20 Josh,
De melding "out of range" heeft vaak betrekking op het geheugen. Ik weet niet of je extra geheugen in jouw Tyros2 hebt geplaatst. Dan zou je de 2 geheugen strips er effe uit kunnen klikken. Misschien krijg je dan wel beeld ( hopelijk ).
Groetjes, Berend
|
| Ezra |
Geplaatst - 01/01/2007 : 15:51:29 Balen Josh! Slecht einde van het jaar en slecht begin van het nieuwe. Ik hoop dat je dealer het op snelle en correcte wijze met je gaat regelen, zodat je snel weer achter de toetsen kunt zitten!
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
| Josh |
Geplaatst - 01/01/2007 : 15:10:07 Hallo Ruudje,
Als ik naar de dealer ben geweest en het probleem is opgelost dan zal ik via dit forum laten weten wat het probleem is geweest. Ik zal morgen naar de dealer gaan. Ik hoop dat er een snelle oplossing gevonden kan worden.
groetjes, Josh |
| ruudje |
Geplaatst - 01/01/2007 : 13:30:42 hm.........dan is er waarschijnlijk toch iets meer aan de hand met je keyboard als alleen maar het lcd scherm veel sterkte en houd je ons op de hoogte?
groetjes ruudje |
| Josh |
Geplaatst - 31/12/2006 : 21:09:39 Hallo Ton,
Je idee was perfect. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik heb inmiddels mijn scherm van de computer aangesloten en was vol verwachting. Maar helaas ...... ook nu kreeg ik geen beeld te zien maar de melding "out of range". Jammer. Toch heel erg bedankt voor je hulp.
groetjes, Josh. |
| amateur |
Geplaatst - 31/12/2006 : 20:28:08 Hallo Josh,
Als het display zelf defect is, maar de aansturing in orde, dan zou je nog tijdelijk kunnen werken door een LCD-monitor (van de computer) aan te sluiten op de 15-polige Sub-D connector achterop de T-2. Dit geeft normaal een prachtig beeld! Succes en sterkte!
Ton |
| Josh |
Geplaatst - 31/12/2006 : 18:07:14 Hallo mensen, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb de hoogste C toets ingedrukt en het keyboard opnieuw opgestart doch het beeldscherm bleef leeg. Ook heb ik het LCD contrast wieltje in alle standen gezet. Het beeldscherm bleef echter ook dan helemaal leeg. Ik weet het echt niet meer. Het nieuwe jaar begint dus al erg vervelend. Ik zal ermee terug gaan naar de dealer en ik hoop maar dat men het probleem snel kan oplossen.
groetjes Josh. |
| Ruud |
Geplaatst - 31/12/2006 : 15:03:34 Hallo Josh,
Vervelend voor je. Weet je zeker dat het lcd-contrast-wieltje links bovenop het beeldscherm niet verdraaid staat? Als die teveel naar links of rechts is gedraaid (met afstoffen of zo)zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Trouwens, de hoogste C-toets ingedrukt houden tijdens het inschakelen van de Tyros2! Ik kan uit je reactie niet opmaken of je dit gedaan hebt.
Groet, Ruud |