Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 icoontjes

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
n/a Geplaatst - 03/02/2007 : 10:28:11
Hallo,

Ik krijg in "registration bank" verschillende icoontjes. Namelijk afbeeldingen als: een vel papier met een balpen/potlood, 2 vellen papier met een balpen/potlood, een mapje,... Welke betekenis heeft dit?

Lieve

Lieve
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
RONY Geplaatst - 04/02/2007 : 18:15:16
Thanks, dat ik daar zelf niet ben achter gekomen.
Geweldig keyboard, verbaast me nog dagelijks en ik heb het
nu toch al meer dan 1 jaar.
Rony
lacobo Geplaatst - 04/02/2007 : 17:01:02
quote:
Originally posted by RONY

Vraagje voor Bert,

Kan je misschien eens beschrijven hoe je die icoontjes kunt veranderen?

Groetjes,

Rony

Selecteer de registratie die je wilt wijzigen en druk [1\/] [Name] in, vervolgens weer [1\/] [Icon] en je kunt je door 20+ pagina's icons heenworstelen.

RONY Geplaatst - 04/02/2007 : 14:10:08
Vraagje voor Bert,

Kan je misschien eens beschrijven hoe je die icoontjes kunt veranderen?

Groetjes,

Rony
n/a Geplaatst - 04/02/2007 : 11:59:53
Heiko,

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat het veel vragen ineens waren. Maar als ik graag iets leer, wil ik het ineens allemaal kennen. Ik weet ook wel dat dat niet lukt. Maar ja, iedereen heeft wel zo zijn minder goede eigenschappen, zeker? Ik ben de verdere dag vrij, dus ik ga al je tips en suggesties lekker uittesten! Nogmaals bedankt, Heiko!

Lieve

Lieve
Heiko Geplaatst - 04/02/2007 : 01:01:12
Nou Lieve, dat zijn een heleboel vragen in één reactie. Mischien is het handiger om één vraag per reactie te stellen.. (volgende keer?)
MusicFinder moet je alleen gebruiken als je niet precies weet welke style bij een bepaalde song hoort. Toen ik m'n T2 pas had snuffelde ik ook eerst rond in de MusicFinder, zo leer je het instrument aardig kennen qua mogelijkheden mbt instrumentatie. Voor de rest kan je eigenlijk weinig met MusicFinder. Het bedieningsgemak van T2 zit 'em in de registrations. Da's pas makkuluk!! Je kunt er werkelijk alles in opslaan: Styles, alle effect instellingen, tempo, toonhoogte, songteksten die meelopen, multipads, enz, enz.
Het verschil tussen registration bank en registration edit:
Registration bank is de bank waar je je instellingen op kunt slaan. Net als in het echt, je hebt €10 en gaat naar de bank, die bewaart het voor je. Zeg je nu "ik heb toch liever 2 x €5, dan ga je naar die bank en breng daar je wijziging aan. Dat heet dan registration edit.
Nietwaar, editten is gewoon wijzigen. En natuurlijk, als je die wijziging hebt gedaan, vraagt T2 of je die verandering wilt opslaan. Als je tevreden bent met je nieuwe registratie druk je dus gewoon op yes.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Grtzz, Heiko
n/a Geplaatst - 03/02/2007 : 22:48:30
Bedankt, Bert! Ik heb mijn Tyros 2 nog maar pas. Ik heb die handleiding al helemaal doorgelezen, maar ik blijf toch nog erg sukkelen. Vorige week bijvoorbeeld moest ik op een kleinschalig feestje 6 nummertjes spelen. Ik had de stijlen en voices netjes thuis ingesteld en opgeslagen op USB. Toen ik er was bleken 2 nummers "verdwenen" te zijn uit mijn "registration bank". Heb dan maar heel snel opnieuw de instellingen ingevoerd. Was dat even spannend...
Ik wil graag stijlen die ik kies in "music finder" opslaan onder een naam met de instellingen (tempo, transpose,...) die ik ook zelf kies. Wonder boven wonder lukt het soms wel en soms niet. Soms vraagt de Tyros of ik de 'veranderingen' wil opslaan. Ik weet dan niet wat antwoorden en kies dan maar voor "ja". Dan krijg ik weer een bestand dat veranderd is van naam, krijg ik die verschillende icoontjes voor mijn titels, enz... Ik denk dat ik gewoon telkens een stomme fout maak. Bovendien weet ik ook niet wat het verschil is tussen "registration bank" en registration edit". Ik ben gewoon om alles gewoon op elektrische piano te spelen. Dus zo'n "super machine" is voor mij nog een hele gewenning en ik heb het gevoel dat ik niks onder controle heb. Ik vind de Tyros gewoon super van klanken en van mogelijkheden, maar voor een klassiek geschoold iemand als ik is het toch een hele uitdaging!!!

Lieve
lacobo Geplaatst - 03/02/2007 : 21:55:59
Hallo Lieve,

Twee blaadjes met een potlood is een registratiebank bestaande uit maximaal 8 registraties. 1 blaadje met potlood is 1 zo een registratie. Dit zijn de standaard icons voor registraties, maar ze zijn naar hartelust te wijzigen door 1 van de +1000 andere iconen.

Bert.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000