Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Probleem met Vista en USB midi driver Yamaha

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
marclinssen Geplaatst - 22/02/2007 : 17:21:03
Ik heb op mijn laptop Windows Vista Ultimate geïnstalleerd. Het is een Dell Inspiron 9400. Als ik probeer de nieuwe Yamaha USB midi driver voor Vista te installeren, lijkt het aanvankelijk te lukken, maar even later krijg ik een "blue screen" en zit de hele boel muurvast. Als ik na een herstart de boel "uninstall" en het opnieuw probeer is het weer hetzelfde liedje.
Is er binnen dit forum iemand met dezelfde ervaring en een mogelijke oplossing voor het probleem ? Alvast bedankt !

Marc
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
marclinssen Geplaatst - 10/03/2007 : 15:17:05
Probleem is opgelost. Het blijkt, dat de Vista driver van Yamaha voor de 64-bits versie is, terwijl ik de 32-bits Vista gebruik. Het staat er een klein beetje onduidelijk, vandaar de verwarring. Vandaag de 2.20 versie (voor XP) geïnstalleerd, en die werkt (gelukkig) perfect. Degenen die gereageerd hebben: desondanks bedankt !
guyske Geplaatst - 24/02/2007 : 08:51:35
Bedankt T-Rossie, ik denk dat ik me bij somigen niet heel populair maak met zo een bericht. De Bedankt T-Rossie, ik denk dat ik me bij sommigen niet heel populair maak met zo een bericht. De techniek raast vooruit en iedereen wil natuurlijk het nieuwste.
In de praktijk merken we echter dat bedrijven zoals Yamaha niet kiezen om met de laatste innovaties mee te lopen.
Dit is naar mijn mening een goede keuze, het gaat tenslotte om een goed instrument waar stabiliteit ook een zeer belangrijke factor is, zeker als het ding ook daar beroeps muzikanten gebuikt zal worden.
De nachtmerrie van vast lopende software en onbetrouwbare hardware is een verschrikking.
Betrouwbaarheid samen met bedieningsgemak en toch die persoonlijke toets aan klanken en instellingen kunnen geven is een stevige basis. En dat is bij de Tyros2 toch wel een rode draad.
Door mijn beroep ben ik een "zoeker en vergelijker", als ik onze geliefde tyros2 vergelijk met andere instrumenten uit dezelfde klasse is het een betrekkelijk eenvoudig instrument dat heel flexibel is voor zijn gebruiker.
Ik moet toegeven, soms denk ik ook eens " verdomme, waarom heeft men bv nog een usb 1 standaard gebruikt", maar met een goede dosis gezond boerenverstand en hulp van een serieus forum is eigenlijk 99 % van de problemen snel opgelost.
Ikzelf haal veel info uit dit prachtige forum maar ook op : http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php#3
Ikzelf heb 4 jaar voor Microsoft gewerkt en kan je verzekeren dat het één van hun laatste prioriteiten is om rekening te houden met instrumenten en bijhorende muzikanten.
We moeten alleen het geluk hebben dat er iemand in de beslissende groep software ontwerpers zit die zelf liefde heeft naar de Tyros2 en muziek, dat is de beste garantie naar snelle en goede oplossingen, anders moeten de oplossingen komen van de instrumenten bouwers zelf, die geen hardware fabrikanten zijn( harde schijven, communicatieapparatuur enz).
Het testen van drivers is één van de grootste uitdagingen in de IT wereld die van zoveel factoren afhankelijk zijn dat alleen de stabiele versies van besturingssystemen, hard- en software een goede garantie bieden op betrouwbaarheid.

Guy

The way to go, heerlijk die Tyros 2
T-Rossie Geplaatst - 23/02/2007 : 22:14:15
Wijze woorden Guyske.... helemaal mee eens !
guyske Geplaatst - 22/02/2007 : 21:44:09
Marc,

ik had dit bericht geplaatst op 04/07, je begint aan een bijna hopeloze zaak, je gaat niet alleen driver problemen tegenkomen naar de Tyros maar ook naar hardware op je pc als je pech hebt er zijn al veel conflikten gebleken de laatste weken.
Ik hoop dat je eruit komt natuurlijk, maar ik zie de eerste maanden geen grote oplossingen, het is ook soms een kwestie van geluk, conbinaties van bepaalde hardware werkt gewoon niet.

Geplaatst - 04/02/2007 : 10:30:50 Profiel weergeven Reageer met Quotatie:

ik ben informaticus en geef sowieso de raad "never change a winning team", hiermee bedoel ik als als je configuratie goed loopt laten lopen.
Ik zie voor het ogenblik geen enkel voordeel om vista en de T2 te koppelen.
Ik draai testen op vista sinds een 6 tal maanden, en kan jullie verzekeren dat je een hoop problemen gaat tegenkomen zeker met oudere software, je weinig hulp gaat vinden omdat er nog niet veel ervaringsdeskundigen zijn naar instrumenten toe.
Het is niet zo dat je moet wachten op hardware voor vista, op gebied van drivers zijn er heel weinig problemen, om te weten als je systeem vista kan draaien doe een test genaamd : Windows Vista Upgrade Advisor te vinden op http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx.
Dit nog even meegeven, je hoeft geen super pc te hebben als je Aero niet laat draaien, dat heeft geen enkele invloed op prestaties maar je hebt een minder flashy weergave zonder vliegende vensters.
Ik besluit: winxp is nu probleemloos te gebruiken wegens leeftijd en ervaring van zowel software als hardware makers, vista zal nog 6 maanden tot een jaar nodig hebben om op dat niveau te geraken. Ik raad jullie af om te updaten gezien geen enkel voordeel.
Voor diegene die een nieuwe pc kopen en er staat vista op, tsja, dan zal het even behelpen worden of aan je leverancier vragen om je oude xp als dual boot te instaleren, dan kan je van de ene of de andere gebruik maken als je ze nodig hebt.

The way to go, heerlijk die Tyros 2
n/a Geplaatst - 22/02/2007 : 19:34:29
Komt vaker voor dat de nieuwe drivers niet direct werken. Waarschijnlijk heeft yamaha té snel de drivers willen uitgeven. Hier heb je van de japanse site de officiele vista usb drivers:
http://www.yamaha.co.jp/product/syndtm/dl/soft/um300vis.zip

misschien is het iets anders dan de europa versie en werkt het wel.

Wat ik ook zou proberen is om het handmatig te installeren. Dus het bovenstaande bestand downloaden en dan de Tyros aansluiten. Wanneer die vraagt om drivers dan zelf het inf bestand aan te wijzen uit de driver map. Dus niet de setup.exe gebruiken.

Als dat niet werkt kan het werkelijk vanalles zijn. Dan is het gewoon een kwestie van wachten totdat er nieuwere drivers uit komen.

Succes ermee!

Robin

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000