O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Flamingoboy |
Geplaatst - 07/03/2007 : 13:06:35 Hoi,
In de balance kun je alles afstellen bv song, styles en voices.Nu wil ik graag een song opslaan of audiofile opslaan als een registration incl de juiste voices en transpose.
Als ik dit bij bv 50 songs/audiofiles doe kan ik dan achteraf nog de volumes aanpassen van de voices ,song en/of audio zonder dat ik alles opnieuw moet vastleggen in de regisstratie???
Of wordt alles qua volume bij registratie vastgelegd en moet je bij elke song de volumes precies afstellen???
|
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Peter |
Geplaatst - 08/03/2007 : 23:11:24 Hoi Johan,
Ik gebruik de standaard styles als basis volume voor het afregelen van mijn midifiles. Daarna maak ik een kleine opname en luister deze dan af op mijn stereo installatie. En dit lukt prima ... Maar in elke zaal of ruimte klinkt het toch nog altijd iets anders? zodanig dat je toch een beetje moet naregelen met de equa/comp of mengtafel. Vooral voor de basklanken.
Groetjes Peter |
Flamingoboy |
Geplaatst - 08/03/2007 : 22:46:31 Ja je hebt helemaal gelijk Heiko,het klinkt ook best wel bizar maar stel je eens voor dat je denkt dat alles prima staat en je mixt 100 files op deze manier uit en op de buhne krijg je na een paar optredens in de gaten dat de voices toch wat te hard of net iets te zacht staan,dan kun je al die 200 liedjes 1 voor 1 opnieuw gaan afstellen en saven.
Maar goed ik vogel dit zelf wel uit en moet voorzichtig zijn met afstellen en vooral secuur.
Ben zowiezo van plan de tyros aan te sluiten op onze PA en alles uit te mixen in de grote zaal.
gr en bedankt voor de moeite Johan |
Heiko |
Geplaatst - 08/03/2007 : 14:40:56 Ik begrijp je niet helemaal. Als je je presets (REGISTRATIES) klaar hebt en alles staat naar wens, waarom moet je dan weer in AL die registraties gaan veranderen |
Flamingoboy |
Geplaatst - 08/03/2007 : 13:03:55 Hoi Heiko
Bedankt voor het advies.
Ik bedoel dus Als ik een song save incl voices als een regisstration kun je dan als ik er bv 50 heb gesaved daarna het volume van de song of voices aanpassen in de balance zodat alle opgeslagen regisstrations dan op die volumes afspeeld??
Of moet je bij elke regisstratie het volume appart veranderen> Als het dat laatste is kost het behoorlijk veel tijd als je dit moet doen iedere keer bij zo'n 200 nummers.
gr Johan |
Heiko |
Geplaatst - 07/03/2007 : 20:50:10 Jazeker, dat kan. Je kan aanpassen wat je wil. Maar wanneer je de instellingen veranderd zonder deze op te slaan, dan blijven die staan zoals je ze had geprogrammeerd. Wil je die wijzigingen behouden, dan toch even 7. Gtrz, Heiko ps Het laatste gedeelte van jouw vraag: Je kunt het beste uitgaan van een voorbeeld-registratie, zoals elders op een string besproken. Wanneer je die als basis neemt krijg je niet zulke grote volume verschillen. |