Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos demo 4 november

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
lamot Geplaatst - 05/11/2017 : 21:05:40
Niet negatief bedoeld hoor.

Maar ik vond de demo van Peter Baartmans en Sander Tournier op 4 november nou niet bepaald indrukwekkend.
Ik heb de YouTube film van 1 uur en 27 minuten gezien vannacht!

Nu verdwenen en hoe zou dat nou toch komen?

Enige voorbereiding en desnoods een leidraad voor Peter op een laptop of papier wat te laten horen was een stuk beter geweest.

Ik snap dat alles niet in een keer goed kan gaan ,maar ik had wel iets beters verwacht van deze demo.

Dit alles doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit van de Genos en de moeite die de Fa. Oostendorop zich heeft getroost om deze demo mogelijk te maken.
Ook niet aan de uitstekende muzikale kwaliteiten van beide heren.

Als iets goed is zeg ik het en als het minder goed is zeg ik het ook.

En ik vind dat zoiets ook moet kunnen op dit forum

Gr Lamot
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
thomas Geplaatst - 09/11/2017 : 14:13:57
Beste Admin, ik vind dit een heel goede stelling, dit siert jullie zaak, je hebt voor en tegenstanders, het is altijd zo geweest. Bij deze veel succes bij de verkoop.

greetz
admin Geplaatst - 08/11/2017 : 17:27:45
Kritische noten zijn zeker welkom, daar kunnen we altijd weer van leren. Op de demo zelf hadden wij ook wel een aantal zaken die we voor verbetering vatbaar vonden. We willen graag altijd blijven verbeteren.

En er ook zeker meer te koop dan alleen Genos. Het beoogde doel en smaak zijn bij iedereen anders (gelukkig).

Wel is het zo dat de meeste mensen die de Genos in het echt hebben gehoord - of zelf geprobeerd hebben bij ons in de winkel - allemaal erg enthousiast en via Youtube of livestream zijn de reacties overwegend minder enthousiast.

Het zelf ervaren van de Genos geeft toch een soort van 3 dimensionale ervaring en het via de computer beluisteren voelt het meer 1 dimensionaal. Want met de paar uurtjes die ik soms over heb en erachter zit, inspireert de Genos mij absoluut.

We hebben de Tyros 5 er nu ook naast gezet, zodat ook iedereen zelf eerlijk het verschil kan ervaren. Mensen die De Genos direct met de Tyros 5 vergelijken, horen een enorm verschil.

Neemt niet weg dat de Tyros 5 ook een dijk van een keyboard blijft. Wie het verschil wil beluisteren is van harte welkom in Wezep :)

MVG, Henk Oostendorp
maartenb Geplaatst - 08/11/2017 : 15:09:38
De Oostendorp Genos demonstratie van Peter Baartmans en Sander Tournier van afgelopen 4 november kunt u hier (opnieuw) bekijken!

Maarten
ton Wouters Geplaatst - 07/11/2017 : 07:40:52
Klop, de betrouwbaarheid is bij Ketron het probleem, zeker op het podium. De korg Pa4 is ook geweldig als begeleiding, wat extra drum samples erin zetten ( wat er in zit vindt ik niet goed genoeg ) en je hebt een te gek keyboard.
Soneg Geplaatst - 06/11/2017 : 23:13:44
Ketron mag dan inderdaad erg goed klinken , maar als je alle problemen leest over de vele "vastlopers 'en zeer slechte service vanuit Italie , dan zet ik mn geld liever in op een Yamaha ,
Ik heb de hele Tyros serie gehad en er nog nooit ernstige problemen mee gehad ( ook met buhne gebruik) .
Natuurlijk zal het "perfecte" keyboard nooit bestaan , daar verschillen de meningen nou eenmaal over en gaan we hier ( en nergens niet) niet uitkomen .
In ieder geval hoop ik straks met veel plezier op de Genos te spelen , en zal ik ook wel "tekortkomingen" tegen komen . Maar dat is het mooie , Er is altijd wel wat te verbeteren .
Het is wel mooi dat we dit allemaal hebben meegemaakt , van de "piep"dozen uit de 80er jaren tot waar we nu zijn

Gr,
Arno

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers (en binnenkort de Genos)
Audyaplayer Geplaatst - 06/11/2017 : 21:36:42
Juist Ton,dat is wat ik bedoel,het live gevoel,en T-Rossi,ga ze een keer vergelijken op een goede installatie,dan hoor je het verschil,in vooral druk/openheid,Yamaha blijft achter in de kast hangen,maar nu dwalen we af en lijkt het of ik de Ketron zit te promoten(heb de T5 nog in mijn bezit),maar ik had dit ook bij de Genos willen voelen,en dat mis ik toch echt.Het is allemaal zo net niet,en dan heb ik het nog niet over het slagwerk gehad.(In de T5 een muzikale flop,audiodrums)Maar er zullen beslist weer heel veel Genosmodellen de toonbank passeren,en wens de gebruikers vele mooie muzikale speeljaren.Hier zal wel weer veel tegengas op komen,maar de pluspunten worden hier beschreven,maar daar mag ook tegenover staan,de minpunten m.i
ton Wouters Geplaatst - 06/11/2017 : 20:44:43
@T-Rossie Ik begrijp wat audyaplayer meent. Het betreft het live gevoel en geluid, dat mis ik weer net zoals de Tyros serie ook bij de Genos. Ik heb 27 jaar in Top 40 bands gespeelt ( echt live ) en ook als geluidstechnicus gewerkt als mix man, nu speel ik met 3 man, en probeer het live geluid te benaderen. Met de Korg lukt dat aardig,wel met andere samples voor de drums,de Ketron Sd9 klingt zelfs, vindt ik nog beter, maar ik heb zoveel werk aan de korg besteedt dat ik niet ga overstappen ook ivm. tijdgebrek. De genos klingt niet echt compressed, maar mist het live gevoel. Toen ik vrijdag er op speelde had ik geen gevoel van, lekker live net zoals in een band.
T-Rossie Geplaatst - 06/11/2017 : 20:11:28
@Audyaplayer:
"niet gelukt om meer dynamic in de Genos te krijgen,geen openheid/stereo,te veel gecompressed,jammer"

Hier kan ik het niet mee eens zijn want als er iets gelukt is, is het wel de fantastische open klank in perfect stereo en met een onvoorstelbare dynamiek. Waar hoor je overigens de compressie?
BramvT Geplaatst - 06/11/2017 : 20:11:10
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Audyaplayer

Speel zelf met de Sd9,ik kan het zo omschrijven.....de Genos,niks mis mee,een goed keyboard(paar uur mee getest in Keulen),maar de SD9 is een liveband in een toetsenbord,en weer is het Yamaha niet gelukt om meer dynamic in de Genos te krijgen,geen openheid/stereo,te veel gecompressed,jammer.En idd,de accordeons,brass/sax en strings groep,een klasse apart van de SD9.Persoonlijk natuurlijk,maar ik luister naar de livesound,het live gevoel,en dat mis ik bij de Genos,helaas.Maar nogmaals,persoonlijk.Ik denk dat de pro muzikanten er niet in mee gaan,en alleen midifiles ermee afdraaien is ie veel te duur voor.

Ik weet niet wat er mis is met de accordeon voices van Yamaha...heb nu een PSr s970, hiervoor de T4, T3 en begonnen met de T1.

Kan je mij een beter voorbeeld geven ?

https://www.youtube.com/watch?v=MJ7MgTiPsIE

Daarbij komt nog dat ik rond 1962 t/m 65 op een 5 rijen knoppenkast (120 bas) speelde, een Paolo Soprani...dus kan wel enigszins een vergelijking maken dacht ik zo.
Audyaplayer Geplaatst - 06/11/2017 : 18:46:29
Speel zelf met de Sd9,ik kan het zo omschrijven.....de Genos,niks mis mee,een goed keyboard(paar uur mee getest in Keulen),maar de SD9 is een liveband in een toetsenbord,en weer is het Yamaha niet gelukt om meer dynamic in de Genos te krijgen,geen openheid/stereo,te veel gecompressed,jammer.En idd,de accordeons,brass/sax en strings groep,een klasse apart van de SD9.Persoonlijk natuurlijk,maar ik luister naar de livesound,het live gevoel,en dat mis ik bij de Genos,helaas.Maar nogmaals,persoonlijk.Ik denk dat de pro muzikanten er niet in mee gaan,en alleen midifiles ermee afdraaien is ie veel te duur voor.
lamot Geplaatst - 06/11/2017 : 18:07:16
Hoi

Geert slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop.
Daarom ben ik er ook nog niet uit.
Er zijn mensen die weinig met Ketron hebben maar luister eens kritisch en kom er achter dat dit geweldige keyboards zijn.
De brass , accordeons , bijvoorbeeld zijn grote klasse en wat denk je van de saxen en de strings?
Ook de Korg Pa 4 x en zelfs de nieuwe PA 700 en 1000 zijn supergoeie keyboards.
Luister eens naar het laag van de Korg Pa4x piano en je weet wat ik bedoel.
Geert , bedankt ik ben het volkomen met je eens
Gr Lamot
QuiRobinez Geplaatst - 06/11/2017 : 16:55:33
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert55

Let wel .. thuis en op het podium heb je geen vergelijk en zul je je het prettigst voelen bij een instrument dat bij jou persoonlijk past.

Dit is geweldig advies, koop altijd het keyboard dat het best bij je past, jij moet er op spelen, wat de rest vindt boeit er niet toe.

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert55

Appergio riedeltjes ... baslijntjes opnemen met drumkits.. geweldig voor de groep Dance fanaten en studio muzikanten en een enkele hobbyist.

Velen zullen het nooit gaan gebruiken.

Ook mee eens,
ik ben zo'n dance fanaat / studio muzikant. Ik denk echt dat de mensen die in dance geinteresseerd zijn of het als studio muzikant willen gebruiken in alle gevallen die ik ken daar al vele alternatieven voor hebben.

Zelf heb ik bijvoorbeeld de ableton push, zo'n 20 VST's, en talloze dance synths (zoals de access virus ti, nordlead 4, roland jp8000, de roland aira serie, en ga zo maar door) tot mijn beschikking. En op dat vlak ben ik bepaald geen uitzondering.

Dat vond ik overigens ook het meest opvallende moment in de video's, de hoeveelheid excuses die vooraf en tijdens het spelen van de dance demos gemaakt werd door Sander Tournier gaf in mijn ogen al aan dat zij zelf ook wel zien dat de zaal daar niet echt op zat te wachten.

Dit geldt overigens ook voor de pa4x demo waar ik laatst was, ook daar zat echt niemand in het publiek te wachten op de wat modernere demos die ook snel afgekapt werden om daarna weer de zo gewenste klaus wunderlich tunes te spelen, wat wel heel enthousiast door het publiek werd ontvangen.

Geert55 Geplaatst - 06/11/2017 : 16:33:14
Beste Forumleden,
Agelopen zaterdag was ik ook aanwezig bij de demo van de yamaha Genos.
Best gezellig en ook wel behoorlijk rommelig.

Ik ben door de jaren heen verwend met ruim 21 verschillende keyboards en synths..
Hieronder ook de Tyros 1 t/m 4

Ik speel vanaf 1982 in diverse bands en mag dus zeggen dat ik een klein beetje ervaring heb met een en ander.

Nu mijn punt. Genos is natuurlijk een klasse keyboard geen twijfel mogelijk maar dat zijn allee andere tyrossen ook.
Onderschat ook de andere merken niet.

Waar het nu om gaat naar mijn mening is dat je kritisch mag blijven en zelfs moet zijn.

Goede vragen op dit forum zijn naar mijn mening onder andere: Voor wie is dit apparaat meerwaarde en wat voegt het voor jou persoonlijk toe.

Dit heeft niets met geld of negatief te maken.

Wat mij opvalt mij persoonlijk opvalt is dat voor mij,na alle tyros modellen en de demo's waarbij ik me als een kind in een snoepwinkel voelde, de magie er een beetje van af is en dat het tijd wordt om te relativeren.

Natuurlijk klinkt het prachtig als peter of een andere topper een demo geeft. Een genot om naar te luisteren maar ik ben er van overtuigd dat velen in de zaal aanwezig het instrument na aanschaf zo nooit meer zullen horen.

Natuurlijk gaan we met zijn allen vooraf honderden you-tube filmpjes bekijken om onszelf een mening te vormen welke piano en orgel danwel niet de beste is.

Let wel .. thuis en op het podium heb je geen vergelijk en zul je je het prettigst voelen bij een instrument dat bij jou persoonlijk past.

Appergio riedeltjes ... baslijntjes opnemen met drumkits.. geweldig voor de groep Dance fanaten en studio muzikanten en een enkele hobbyist.

Velen zullen het nooit gaan gebruiken.

Al met al is het als een nieuwe auto, jas of wat dan ook. Je koopt het omdat je het nodig hebt of omdat je het leuk vind en vaak met een doel een jas voor de winter en bestelauto omdat je ruimte nodig hebt.

Vind je de Genos leuk koop hem vooral. Ga je er heel veel van merken ? Nou het zal meer de beleving zijn dan de werkelijkheid.

De Chemie die door Yamaha met de Tyrossen werd overbracht is grotendeels verdwenen. Daarom kijken mensen ineens weer eens naar andere merken en stellen ze zich vooraf de vraag . Heb ik heb nodig of wat brengt het me meer.

Als je een nieuwe auto koopt geef je veel geld uit en de eerste kilometers zijn helemaal wow. Na twee weken weet je niet beter meer.

Misschien koop ik die Genos wel omdat ik hem leuk vind.. Misschien ga ik na jaren weer eens op pad met Korg waarbij ik hele goede ervaringen heb,

Ik wens iedereen veel succes en wijsheid maar laat iedereen in zijn eigen mening en leer van elkaars mening en/of kritiek.

Met een beetje respect heeft dat alles een toegevoegde waarde voor dit forum.

gr geert

ton Wouters Geplaatst - 06/11/2017 : 15:02:42
Ik heb afgelopen vrijdag in Duitsland met de Genos een paar uur mogen stoeien. Eerlijk gezegd zijn er best wel sounds en style,s die erg goed klinken.Maar dat mag dan ook wel voor dit geld, zelf speel ik op de Korg Pa4x en Clavia Stage 2ex. Ik heb nu op alle 3 de top keyboards gespeeld, en wat songs en style,s bewerkt, maar als ik eerlijk ben dan vind ik de Ketron Sd 9 het beste qua sound. Zelf vindt ik mijn Korg ook goed en veel handiger op het podium, maar de Sd9 als keyboard zonder mijn Clavia klinkt het beste. Mensen koop niet te snel vergelijk ook de Ketron SD9 en de Pa4x eens met de Genos,en speel er eens zelf op. Maar de Genos is zeker een goed keyboard, zeker voor thuis gebruik, op het podium gaan andere dingen ook mee tellen.
BenvdH Geplaatst - 06/11/2017 : 13:33:43
Afgelopen zaterdag was ik er ook bij met een aantal muziekvrienden.
Allen hebben genoten waarbij Peter en Sander de Genos leuk hebben gepresenteerd en de vele mogelijkheden hebben laten horen.
Zoals is gezegd kun je niet alles laten horen omdat de mogelijkheden enorm zijn!
Zelf vind ik een geweldig instrument.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar tot op zekere hoogte.
De keyboards zijn al behoorlijk door ontwikkeld, de mogelijkheden zijn bijna oneindig!

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000