O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
johanleo |
Geplaatst - 27/12/2017 : 11:20:21 Misschien een gekke vraag: Ik wil een afspelende song afbreken om opnieuw te starten. Hoe moet dat? Als ik stop met de PLAY/PAUZE toets, en weer op PLAY druk vervolgt de song gewoon...
Hopelijk is het antwoord even simpel als de vraag! Dank!
johan |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
eddy vanzee |
Geplaatst - 28/01/2020 : 16:18:27 Om naar een bepaalde positie (eventueel begin) in de midifile te gaan kan men gebruik maken van "Markers" die men inlast in de midifile. In Genos vindt men deze in het "Song"-display. In Tyros is deze functie gemakkelijker daar door de fysieke "markerknoppen" onder de midiplayer men de markers tevens kan bedienen vanuit het scoredisplay. Men hoeft dus niet te switchen tussen verscheidene displays. In Genos zijn de markers niet bedienbaar vanuit het scoredisplay en zijn er ook geen fysieke knoppen voorzien, jammer, moet men telkens switchen tussen score-en songdisplay. De markers zijn vooral handig bij het in-studeren van een song, kan men vlug terugschakelen naar een positie zonder hoeven te zoeken.
VrGr eddy vanzee |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 28/01/2020 : 15:11:48 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vlbrgt
Zelf zou ik het ook logischer vinden dat bij het stoppen van de midi file het drukken van de REG toets de midi file terug naar het begin laat springen.
Dat hangt er maar vanaf wat je wilt. Als je aan het oefenen bent, of de score volgt, en even wilt stoppen om wat duidelijker te zien en zoals gezegd te oefenen en dan verder wilt. Is zoals het nu gaat praktischer. Mij is niet duidelijk waarom je midden in een afspeel sessie wilt stoppen en dan terug naar het begin? gr. Wim |
Luc |
Geplaatst - 25/01/2020 : 10:04:02 Dag Etienne en Eddy,
Bedankt voor jullie antwoord.
Het stoppen van een midi door terzelfder tijd te drukken op Play/Pauze en Rewind lijkt mij de eenvoudigste oplossing. Wel spijtig dat je dit bij de Genos moet toepassen als een song niet volledig afgespeeld wordt. Mocht je dit vergeten loop je het risico dat bij het opnieuw indrukken van dezelfde of soms een andere registratie de song verder afspeelt.
Bij de Tyros- reeks was dit niet het geval. Heb het nog eens uitgetest.
Bij live- optredens maak ik meestal gebruik van styles of het volledig klavier, maar soms zijn midi's ook wel handig.
Nog een aanvullend iets: na de laatste update heb ik heel wat registraties van de USB moeten kopiëren naar de User omdat deze niet meer correct werkten. Bizar! Ook moest ik bijna alle registraties aanpassen naar slider instelling I.p.v. knop. Freeze toegepast, maar toch nog een grote klus.
Nogmaals van harte dank voor het meedenken. Luc
www.luckeirse.be LuxProductions9930 |
eddy vanzee |
Geplaatst - 24/01/2020 : 15:56:49 @ Luc & Etienne, nu begrijp ik je vraag Luc. Zoals Etienne schrijft is er in Tyros een "Stop"-knop die de midifile terug naar het begin brengt. In Genos is deze fysieke knop niet meer aanwezig, wel is hij nog te vinden in "Midi Multi Recording". Om op Genos de file te stoppen en terug naar het begin te gaan toets ik achtereenvolgens de "Play/Pause"- en dan de "Prev"-knop. Dat deze functie niet werkt in REG. vind ik normaal, de Reg's zijn eigenlijk gewoon snelkoppelingen naar een bestand en een "roadbook" voor gekozen instellingen. In "Menu2" > "Song Setting" > rubriek "Play" kan men bij "Song Previous Type" ook nog kiezen of het drukken van de "Prev"-knop enkel de song naar het begin terugzet (Song Top Only) of na herhaaldelijk drukken de vorige song geladen wordt (Previous Song).
VrGr eddy vanzee |
vlbrgt |
Geplaatst - 24/01/2020 : 14:17:16 Ik kan mij niet meer herinneren hoe dit was bij mijn Tyros 4, maar bij de Genos is het geen Stop toets, maar een Play/Pauze toets. Wat wel lukt om de song (midi file) tijdens het spelen te stoppen is gelijktijdig toetsen Play/Pauze en Rewind kort in te drukken. Dan stopt de midi file en springt terug naar het begin.
Zelf zou ik het ook logischer vinden dat bij het stoppen van de midi file het drukken van de REG toets de midi file terug naar het begin laat springen, maar helaas.
Mvg Etienne
|
Luc |
Geplaatst - 24/01/2020 : 11:18:18 Hallo Eddy, Dank je voor de vlugge respons. Ik leg het stap voor stap uit. -een midi in register opgeslagen (de midi start bij het indrukken van bv. een akkoord) -ik stop willekeurig in deze song (druk hierbij op de pause/play knop) -nu druk ik nogmaals op hetzelfde register (met de bedoeling weer te starten vanaf het begin) -ik sla weer een akkoord aan -de song start niet vanaf het begin maar aan de passage waar ik gestopt ben.
Als ik een midi stop doe en een rewind is dit natuurlijk niet het geval!
Bij de Tyros-reeks was dit niet het geval!
Mvg, Luc
|
eddy vanzee |
Geplaatst - 23/01/2020 : 17:59:31 Dag Luc, ik begrijp niet goed wat je wil bereiken. Wanneer ik een midifile laad in een REG. en een aantal maten laat spelen, deze dan stop met "Play/Pause" een andere REG. met een andere midifile laad en dan terug de eerste REG. met de gestopte midifile laad staat deze aan het begin in de eerste maat, niet waar de file gestopt werd.
VrGr eddy vanzee |
Luc |
Geplaatst - 23/01/2020 : 10:30:51 Dag Eddy, Bij de Genos is het blijkbaar noodzakelijk de 'Rewind' in te drukken tot bij het begin indien de song nog niet beëindigd is. Bij het kiezen van een andere registratie en daarna terug te keren naar de registratie waarin de midifile geprogrammeerd staat, start hij anders op de plaats waar de vorige keer gestopt werd. Bij de Tyros was dit niet het geval. Bestaat hiervoor een oplossing? Groetjes, Luc
Genos Tyros 5 en 3 Nord 4 |
johanleo |
Geplaatst - 27/12/2017 : 13:20:07 Eddy,
Zo simpel is het! Ik had die knoppen eigenlijk niet bekeken... Maar voor deze zaken is dit forum schitterend natuurlijk!
Dank en muzikale wensen voor 2018!
johan |
eddy vanzee |
Geplaatst - 27/12/2017 : 11:45:07 Dag Johan, op het keyboard of in het song-scherm bij de betreffende song eventjes "Rewind" (terugspoelen <<) aantoetsen. (niet ingedrukt houden > spoelt dan doorheen alle maten terug) VrGr eddy vanzee |