Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 YEM

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Soneg Geplaatst - 31/03/2018 : 12:40:20
Wie is er tevreden met het YEM software ?
Het werkt prima om je sample packs te laden , maar voor sound editen is het veel te omslachtig om even snel een geluid te bewerken .
Als toch een meerderheid van de Yamaha klanten niet tevreden is met deze software , waarom komt Yamaha niet met een beter oplossing ?
net als op de MX en Motif serie met de I-Pad apps .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Aaad Geplaatst - 03/04/2018 : 21:45:02
@Richard
Het kopiëren van voices via ppf lukt inderdaad, maar het samenstellen van presets via toevoegen aan "elements" kan alleen met behulp van wav bestanden.
@QuiRobinez
Het samplen gaat op een korg PA inderdaad razend snel, het lukte soms binnen een minuut. Yamaha heeft veel van de PA lijn "overgenomen", misschien in de toekomst ook zo'n mooie style creator, maar dit terzijde. Om voor hobbydoeleinden de samplerobot aan te schaffen van bijna 250 euro gaat me toch te ver.

Aad
QuiRobinez Geplaatst - 03/04/2018 : 13:18:36
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaad

Ik heb een korg PA2 gehad waar de sample mogelijkheid was ingebouwd.
Het is nogal priegelen op een klein schermpje.

ja, dat is op de korg pa4x nog steeds zo, je kunt het allemaal via het touch screen doen, maar het blijft behelpen. Maar ook voor de korg kun je gewoon editors op de computer gebruiken, het maakt niet echt uit welke editor je gebruikt daar, kies gewoon degene die je het fijnst vindt of dit nu de gratis audacity editor is of wavelab die enorm duur is, het kan allemaal.

Als je nog een stapje verder wilt gaan dan kun je die wav files ook nog combineren tot KSF files die ook de mapping informatie bevatten, dan wordt het helemaal simpel, die hoef je op een korg alleen maar in te lezen en klaar ben je.

Wil je nog een stapje simpeler, dan kun je samplerobot gebruiken, ik doe dat ook, dan kies je de hardware synth die je wilt samplen of de VST synths (Bijvoorbeeld omnisphere) , dan kies je een preset en druk je vervolgens op sample. Dan is het daarna klaar, dan heb je een volledige samplepack die je zo kunt inladen in je korg (inclusief autolooping) en is de preset (of serie van presets gekloont naar je korg PA. Simpeler dan dat wordt het niet.

Je kunt ook SF2 bestanden exporteren in Samplerobot, dus misschien kun je dat dan ook inzetten voor de Genos?

Voorbeeldje van een aantal omnisphere presets die ik via samplerobot geexporteerd heb naar de korg pa4x kun je hier vinden (dat heeft me iets van 10 minuten totaal gekost om die samplepack te maken op deze manier).

https://www.youtube.com/watch?v=6ShBlDSX_t8

Sounds zelf programmeren doe ik op de korg pa4x zelf, dat gaat supersnel via het touch screen en de knoppen faders.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat er wel een wat uitgebreidere versie van YEM gaat komen op termijn, de Genos verdient het gewoon om wat meer open en toegankelijker te worden op het vlak van sounds en samples.
Aaad Geplaatst - 03/04/2018 : 12:21:09
Binnen een pack lukt het mij wel om voices te kopiëren, maar van het ene pack naar het andere moet ik me dan toch even in verdiepen.
Ik gebruik alleen zelfgemaakte packs/sf2 bestanden en van het internet afgeplukte en geïmporteerde SF2 bestanden. Voornamelijk klassieke orgelbestanden.
Ik wil dan weleens een voice van het ene pakket onderbrengen bij een andere. Nu doe ik dat via een workaround in Viena door het kopiëren van een of meerdere wav bestanden.

Aad
richard001 Geplaatst - 03/04/2018 : 09:37:09
@Aad,

Je kunt wel items/voices tussen eigen packs copy/paste'n.
Ik ga er vanuit dat je met eigen packs niet de beveiligde packs van Yamaha bedoelt, want daarmee kan het inderdaad niet.
Je kunt bv een enkele voice exporteren met "Export Selected Content as Pack".
De voice wordt dan opgeslagen als ppf bestand.
Dit bestand kun je weer importeren in een ander pack.

Gr. Richard
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 01/04/2018 : 00:06:21
In de oude toptijden van de keyboards hadden de duurdere Technics modellen dit ook aan boord. Was toen met een klein schermpje pielen maar het lukte wel. En saven en gebruiken van deze custum voices was een stuk eenvoudiger.
Aaad Geplaatst - 01/04/2018 : 00:03:15
Ik heb een korg PA2 gehad waar de sample mogelijkheid was ingebouwd.
Het is nogal priegelen op een klein schermpje.
De YEM is wat beter te handelen en tamelijk overzichtelijk, maar de edit mogelijkheden zijn in vergelijking met een korg wel beperkt.
De scherm uitvoering van de YEM is minimalistisch te noemen, maar het werkt in ieder geval wel.
Ook de extra stap met overseinen naar het keyboard wil weleens lange tijd nodig hebben, vaak is het een gok wanneer 'ie weer eens gaat formatteren.
Je kan het keyboard met een usb kabel op de YEM gebruiken.
Wat ik wel lastig vind is dat je items/voices niet tussen de eigen packs kan copy/paste'n.
Voor mij hoeft het verder niet in het keyboard te zitten, ik vind het op deze manier wel makkelijk.

Aad
Rene Geplaatst - 31/03/2018 : 14:47:13
Die editors hadden ingebouwd moeten zitten in de Genos. Lijkt mij een kleine software aanpassing.

Rene.

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000