O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
grootn |
Geplaatst - 07/04/2018 : 17:05:23 hallo, ik heb weer een vraag. hoe kan ik bladmuziek vanaf mijn computer in de genos krijgen. bv een adobe acrobat of pdf of ander bestand.? de genos ziet geloof ik geen pdf. wie helpt mij. gr harrie. ik zal binnenkort ook iets plaatsen waar andere genosgebruikers wat aan hebben hoop ik |
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
grootn |
Geplaatst - 10/04/2018 : 00:53:34 hallo, ik ben er inmiddels achter dat een pdf bladmuziek niet om te zetten is naar txt bestand. ook via words geprobeerd. ga het nu maar proberen om naar ipad te copieren. dank iedereen voor de reactie,s mvg harrie |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 08/04/2018 : 23:14:00 Inderdaad een pdf is niet om te zetten om het resultaat te krijgen zoals je de score ziet bij een midi in de Genos.
Ik zag deze tekst staan en begreep daar wat anders uit. "bv een adobe acrobat of pdf of ander bestand.?" Volgens mij bladmuziek in één van bovenstaande formaten. Die zal je dus moeten omzetten naar een .txt bestand. En dan krijg je deze tekst op je scherm. Zoals ook bij de voorbeelden in de Playlist For Genos. In de video wordt o.a. uitgelegd hoe de afmetingen dan moeten zijn. Bij hoogte en breedte. Het is een omslachtig werk.
Als je een Tablet hebt. Download het gratis programma "MobilesheetPro" Dit programma kan ook overweg met PDF's. Je krijgt dan als het ware losse muziek bladen in een programma. Hierin kun je nog allerlei lay-out zaken aan toevoegen. Het resultaat is duidelijker en heeft meer mogelijkheden dan het kleine scherm van de Genos. O.a. het verder scrollen naar de volgende pagina. Programma is ook via midi te koppelen met de Genos en kan zo via reg's de aansturing regelen. Het is Freeware. Ik zou zeggen kijk er eens na. Is trouwens ook op een smartphone te gebruiken. Misschien handig voor onderweg.
Andere manier is om alles in een scoreprogramma over te tikken. Er een midi (score)track van maken en dan inlezen.
|
robbiedoes |
Geplaatst - 08/04/2018 : 20:49:36 Ehm....er werd toch duidelijk een vraag gesteld over “bladmuziek”. Een notenbalk en muzieknoten zelf zijn onmogelijk om te zetten naar een tekstbestand (met letters, cijfers en leestekens).
Het is een ander verhaal als het gaat om lyrics/songtekst. Dat is altijd wel om te zetten naar een tekstbestand. Maar daar gaat de vraag niet over.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
grootn |
Geplaatst - 08/04/2018 : 01:50:54 hallo. bedankt voor jullie antwoord. ga het proberen. mvg. |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 07/04/2018 : 21:54:08 Gevonden. Is in Duits voor T4 en met Wordtekst. PDF is zeker om te zetten naar een Word document .doc en vandaar naar .txt.
Bekijk de video om het principe te leren.
https://www.youtube.com/watch?v=sC8XqLUOGW0
groet. |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 07/04/2018 : 21:47:07 Er een tekst bestand met extensie .txt van maken. Dit op een USB stick of op de Genos. Daarna oproepen en eventueel koppelen aan een reg.
Een probleem bij deze methode is. Als er ook akkoorden boven de tekst staan. Deze moeten goed uitgelijnd worden. Ik herinner mij eens een video hierover (T5) gezien te hebben. Zal nog eens kijken of ik deze via Youtube kan terugvinden. |
robbiedoes |
Geplaatst - 07/04/2018 : 19:01:35 Beste Harrie,
Dit is helaas niet mogelijk. De Genos kan, net als alle Tyros modellen, alleen de score/bladmuziek tonen tijdens het afspelen van een midifile. Afhankelijk van de informatie in de midifile, worden de noten getoond voor de linker- en rechterhand en worden er akkoorden getoond. Voor de rechterhand moet dan wel de hoofdmelodie in de midifile zitten. Akkoordinformatie is ook zeker niet altijd in een midifile aanwezig.
Groetjes, Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |