O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
T-Rossie |
Geplaatst - 11/04/2018 : 23:11:25 Sinds de firmware upgrade V1.30 is het mogelijk om Genos te laten 'vertellen' welk menu op het scherm staat middels een vriendelijke vrouwlijke stem. (lijkt op de Tom-Tom stem)
Met bijvoorbeeld Assignable knop F kan de functie worden in- of uitgeschakeld. Stel deze in op Voice-Guide ON/OF.
Het benodigde audio-bestand met alle gesproken text is te downloaden op https://nl.yamaha.com/nl/support/updates/genos_vg.html Pak dit bestand uit op een USB stick en doe deze in de Genos.
Zodra de functie wordt ingeschakeld met knop F is bijv. hoorbaar: HOME, PLAYLIST, STYLE, OLDIES, Eighties classic rock......UP.
Alle interne styles/voices/registraties worden voorgelezen zodra geselecteerd.
Pop-up schermen worden ook voorgelezen.
Ook wordt er op de stick een Excel bestand gezet met alle woorden/zinnen..... heul erg veul! Een creatieveling is vast in staat om het te vertalen en een Nederlandse bibliotheek te maken 
Goede zaak dat hieraan gedacht is.
|
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 14/04/2018 : 18:31:48 Je hebt het begrepen Wim  In het Excel bestand staan alle zinnen/woorden en het opnieuw inspreken en opslaan is 'monnikenwerk' |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 14/04/2018 : 17:52:34 Het is gelukt. Ik begrijp niet echt wat eerder is geschreven over het excelbestand. Iemand kan dit vertalen maar dan?? Als je de download goed bekijkt zie je dat het allemaal wav bestandjes zijn. Die zal je, volgens mij, dan ook allemaal opnieuw in het Nederlands moeten inspreken!
|
vlbrgt |
Geplaatst - 14/04/2018 : 12:06:42 Download link :
https://data.yamaha.com/keyboards/arranger_workstations/genos_en_voice_guide_wav.zip
Mvg Etienne
Life is like a piano. The white keys represent happiness, and the black show sadness. But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music. |
T-Rossie |
Geplaatst - 14/04/2018 : 10:45:32 Wim, Klik op de voorlaatste regel van de 'About Voice guide' alinea dan begint de 500Mb download vanzelf.
De knop blijkt alleen voor een TEXT bestandje te zijn die er niet is. |
Wim ter Schiphorst |
Geplaatst - 14/04/2018 : 00:48:53 Is deze software van de Yamaha download site gehaald??
Als ik op de knop druk om downloaden te starten, krijg foutmelding: errorr enz. ....this zipfile not found at this site.
Op de Yamaha-Europe Site is deze download helemaal niet te vinden.
Ik denk dat ze wat te snel waren en wilde wachten tot na de MuzikMesse Frankfurt. Of er zitten nog bugs in?? |
theplayer |
Geplaatst - 13/04/2018 : 09:58:12 Deze functie komt niet op het homescreen. Als je de eerst keer op F drukt, krijg je wel een melding over de nieuwe functie. Daarna kun je hem aan of uit zetten in het menu. Menu 2, utility, systeem, pagina 2. Vergeet niet dat je eerst alle bestanden op een USB stick moet zetten. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
richard001 |
Geplaatst - 13/04/2018 : 09:24:30 De functie is juist bedoeld voor mensen die niets of weinig zien, dus waarom zou je dat dan op het scherm zetten.
Gr. Richard |
Tont4 |
Geplaatst - 13/04/2018 : 08:59:42 hallo ik ben bezig met installeren maar ik heb geprobeerd om de F funktie te gebruiken maar ik zie niets als ik op de knop druk hoe kan ik die gebruiken Assignable knop F kan de functie worden in- of uitgeschakeld. Stel deze in op Voice-Guide ON/OF. gr.Ton |
maartenb |
Geplaatst - 12/04/2018 : 10:43:53 Ah, vandaar dat ik niets hoorde. Ik had alleen de v1.30 firmware geïnstalleerd, maar geen audio file op een USB stick.
Bedankt voor het uitzoeken!
Inderdaad een zeer mooie feature van Yamaha.
Maarten |
theplayer |
Geplaatst - 12/04/2018 : 08:17:22 Ik heb het vanmorgen eens even uitgeprobeerd. Het werkt fantastisch. Ik weet niet meer wie er toen zo kwaad was dat er niets voor slecht zienden was geregeld, maar hier moet die toch wel heel erg blij van worden. Is volgens mij een hele klus geweest om dit voor elkaar te krijgen. Goed gedaan van Yamaha. Groetjes,

theplayer |
Geplaatst - 12/04/2018 : 06:55:07 Bedankt voor de verdere uitleg Roel. Groetjes,