O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
dombo_18 |
Geplaatst - 20/01/2020 : 17:29:12 Edit moderator: Onderwerpregel aangepast
Hallo, het zal vast wel ergens op het forum staan ,maar ik kan het niet terug vinden Dus graag jullie hulp Ik heb wel al is de kabel tussen de pc en de genos gedaan ,maar de pc zag hem niet Waarschijnlijk moet er eerst een progje er op ?
gr Paul
make love no war |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
JanBos |
Geplaatst - 16/02/2020 : 18:14:13 Via YEM kan ik inderdaad geluid produceren . Dank voor de repliek JLB
Alle registers openen voor muziek. Genos en LD Dave8 PA |
eddy vanzee |
Geplaatst - 15/02/2020 : 09:55:12 Ik meen mij te herinneren dat YEM afluisteren via AUDIO werkt. Geeft geen goed resultaat om aanpassingen te doen, resultaat is anders via YEM en na instal in expansion Genos, tevens latency via YEM. Mididriver kan men instellen via PC > Configuratiescherm (zoals in Win7) > Yamaha USB Mididriver (WDM), hiertoe moet de Genos verbonden zijn met PC en AAN staan.
VrGr eddy vanzee |
JanBos |
Geplaatst - 14/02/2020 : 15:19:33 Ik wil echter in de Expansion Manager een sound aanpassen en het resultaat via de MIDI op de GENOS horen en dus niet alleen op PC of Laptop. Het verzenden van een Pack heb ik goed onder de knie maar dit lukt nog steeds niet. Waarom moet je anders MIDI drivers installeren want die heb je bij het verzenden van een PACK via Wifi of USB-stick niet nodig
Soneg |
Geplaatst - 14/02/2020 : 13:07:13
https://nl.yamaha.com/files/download/other_assets/0/329560/computer_nl_rm_m0.pdf
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
theplayer |
Geplaatst - 14/02/2020 : 12:39:52 Hallo Jan,
Als je verbinding wilt maken voor de expasion manager Dan doe je dat via WIFI. Hoewel ik er de voorkeur aam geef om die data via een usb-stick over te brengen. De midi driver heb je alleen nodig als je midi heen en weer wilt sturen tussen PC en Genos. Let op: je ziet die driver alleen op de PC als de Genos ook aangesloten is. Verbinden via USB-kabel naar USB to Host op de Genos 'n 3e verbinding kun je maken om bestanden uit te wisselen. Dan start je de Genos op terwijl je de knop Playlist ingedrukt houdt. Succus en groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
JanBos |
Geplaatst - 14/02/2020 : 11:09:36 Ik ben al een tijd bezig met de verbinding van de GENOS en de applicatie Expansion Manager. Ik heb een werk PC met een 32-bits systeem en een laptop met een 64-bits systeem. Ik heb de laatst bekende USB MIDI drivers geinstalleerd maar krijg op geen enkele manier te zien dat ik kan kiezen:voor MIDI-in en MIDI-out kies port1. Hoe vaak ik ook allebeide heb opgestart. Ik kan slechts kiezen uit: MIDI-input: Digital Workstation 1 MIDI-output: Luidsprekers (Soundblaster) Digital audio (S/PDIF) Luidsprekers High Defenition) Digitale audio (S?PDIF) Ik heb alleen geluid op de PC met de output instelling: Luidsprekers.
dombo_18 |
Geplaatst - 24/01/2020 : 17:04:35 De back up is gelukt Kan nu weer rustig slapen bedankt voor jullie hulp
make love no war |
Soneg |
Geplaatst - 21/01/2020 : 20:34:18 Als je Yamaha apps of Expansion manager wil gebruiken is het nodig om eerst de Usb drivers van Yamaha te downloaden .
https://nl.yamaha.com/nl/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos/downloads.html
https://nl.yamaha.com/files/download/other_assets/0/329560/computer_nl_rm_m0.pdf
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
dombo_18 |
Geplaatst - 21/01/2020 : 19:42:59 Zal het is gaan proberen bedankt voor de tip
make love no war |
stijn |
Geplaatst - 20/01/2020 : 19:33:21 Opstarten met ingedrukte toets PLAYLIST.
Stijn |