Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Midi V3 ipv V2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
adc Geplaatst - 07/10/2020 : 23:10:40
Midi V.2.0 werkt om bv in cubase een opname te maken. (Cubase in
windows).
Ik heb nu een Samsung galaxy Tab-s7 plus en cubases 3 daarop gezet.
Als ik nu een midiopname wil maken en genos midi out aansluit op de de tablet welke usb C V3.0 heeft, dan komt er geen midinoot binnen in cubases 3. In de handleiding van genos staat dat alleen usb V2.0 werkt.
Het zou fijn zijn als Yamaha in een update usb2 wijzigt naar usb3.

Groeten Ad
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
micdo Geplaatst - 11/10/2020 : 12:00:03
Hoe frustrerend is het als iets niet wil werken?
Ja ik ken dat gevoel.

Het lastige aan je vraag is dat we niet kunnen zien wat je doet.
Ieder detail is van belang. Midi is niet het eenvoudigste onderwerp.
Ben je bekent met cubase ipv cubasis? Dan weet je de stappen die je moet doen.
Heb je de verbinding werkend met een eenvoudige software piano of synth. Dan weet je hoe de verbinding met android en keyboard ingesteld moet worden.

Je zou ook fotos kunnen maken hoe je het ingesteld heb. Op youtube vind ik helaas nauwlijks bruikbare videos.
Het heeft er alle schijn van dat je tablet de genos midi verbinding nog niet heeft. Vandaar mijn bovenstaande opmerkingen.

De handleiding van cubasis heb je hopelijk wel geraadpleegd op de steinberg site.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
adc Geplaatst - 10/10/2020 : 23:13:29
Ja Richard, wel gekeken maar er staat niets behalve all midiports of 1 t/m 16
richard001 Geplaatst - 10/10/2020 : 09:54:42
Ad,

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je bij "Routing" gekeken of je daar Digital Workstation Poort 1 ziet staan?

Gr. Richard
adc Geplaatst - 09/10/2020 : 22:44:44
Hallo Richard, ja ik heb de midi instellingen v.d. genos juist ingesteld. Bij midi transmit zie ik de lampjes opbranden van het midikanaal wat ik ingesteld heb. Dus er komt wel signaal uit de genos. In cubasis3 heb ik de ontvangst midi gesteld op ontvangst van alle kanalen.
adc Geplaatst - 09/10/2020 : 22:38:47
Hallo Michael, ja ik heb de usb to host v.d. genos gebruikt, en een kabel Gekocht van usb a naar usb c. Dus rechtstreeks. Daarnaast geprobeert via de ur22 en ook de ur22 C. (Speciaal aangeschaft). OOK DIT lukt niet. Daarna ook geprobeert met de standaard midi kabel in en out aangesloten op de ur22 en deze weer aangesloten op de tablet. Resultaat nul. Audio werkt overigens wel.Mazr geen midi
richard001 Geplaatst - 08/10/2020 : 12:46:27
Hallo Ad,

Ik neem aan dat je met "genos midi uit" in dit geval de USB to HOST aansluiting van de Genos bedoelt.
Als ik de Genos via een "gewone" USB kabel aansluit op een MacBook Pro met USB-C V3.1 dan werkt alles probleemloos.
Ik gebruik natuurlijk wel een USB to USB-C converter omdat het een andere plug is.
Misschien moet je het toch zoeken in de MIDI instelling van Cubase en uiteraard ook de MIDI Transmit instelling van de Genos.
Of je gebruikt een draadloze verbinding.

Vr.gr. Richard

micdo Geplaatst - 08/10/2020 : 12:42:08
Dag Ad,

Usb 3 is compatible met usb 2.0
Klopt het dat je de tabled verbonden hebt met de usb host aan de achterzijde van de genos?
De vierkante usb aansluiting.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000