O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
dombo_18 |
Geplaatst - 26/10/2020 : 23:09:51 Als ik een registratie maak wil ik enkel het geluid dat onder r 1 r 2 en r 3 staat en de left vastleggen Wat moet ik dan aanvinken ,met voice heb ik dus wat er rechts onder de toetsen staat ingesteld, maar hoe zet ik de linkerkant dan tevens ook vast? meende dat er vroeger bij de ty,s ook keyboard stond of ben ik daar mis mee ? ik zorg dat alle 4 de lampen branden left r1 r2 r3 ,en hij slaat alleen de 3 r,s op , wat zie ik over het hoofd ? Graag jullie raad
make love no war |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
richard001 |
Geplaatst - 29/10/2020 : 20:32:09 Dat klinkt positief Paul.
Fijn dat ik je wat verder heb kunnen helpen.
Gr. Richard |
dombo_18 |
Geplaatst - 29/10/2020 : 18:38:10 Bedankt voor de tips Richard
Wat je schreef klopt, incl style heb ik left zoals ik wil Maar ben ik styles aan het spelen dan ligt het weer anders Wat de freeze knop betreft, daar ben ik nog niet zoveel mee bezig geweest ,maar idd zoals je zegt kan ik daar om mee stoeien En tot een compromie komen met mijn eigen wensen
Heel het gebeuren is eigenlijk ontstaan omdat ik wat styles aan het uitproberen was , waarbij ik op de left een mooie voice kreeg En toen dacht ik ,dat wil ik met mijn midi,s kunnen spelen. En toen kreeg ik hoofdpijn  Want soms zat hetgene wat onder left zat, in de legacy map van de voices , en onthoud het dan maar is allemaal waar het ook alweer zat Kwestie van pen en papier natuurlijk ,maar toch , je hoopt op een leukere oplossing Maar goed nogmaals bedankt voor het nadenken Richard m vr gr Paul
make love no war |
richard001 |
Geplaatst - 29/10/2020 : 12:00:46 Paul,
Ik ben vanmorgen nog even aan het experimenteren geweest en heb nog even een aanvulling waar je misschien iets mee kunt.
Het gebruik van de Freeze knop werkt wel om de style vast te houden maar houdt ook Left vast en dat is waarschijnlijk wat je niet wilt. Ik ervaar dit probleem zelf niet omdat ik op een andere manier gebruik maak van registraties. Ik gebruik altijd 1 registratiebank met 1 of meer gevulde knoppen per song en dan kun je altijd alle gewenste paneelinstelling zonder problemen opslaan. Vervolgens gebruik ik diverse playlists om deze registratiebanken op te roepen.
In jouw situatie zul je de opgeslagen styles achteraf uit de registraties moeten verwijderen met b.v. de gratis Yamaha Registration Manager van Murray Best. Er is inmiddels een versie voor de Genos v2 (YRMSpecial)
http://bit.ly/YRMSpecial
Met deze software kun je in één gang de style uit een reeks registraties verwijderen.
Gr. Richard |
richard001 |
Geplaatst - 28/10/2020 : 21:46:09 Paul, bedoel je misschien het volgende?
Je hebt een aantal registratiebanken met verschillende voices die je op elk moment wilt kunnen gebruiken bij een willekeurige style. In dat geval zal de style tijdens het spelen wijzigen als je een registratie kiest waarin een andere style is opgeslagen dan de lopende style.
Om dat te voorkomen kun je gebruik maken van de Freeze knop. Via het menu kun je de Freeze knop zo instellen dat de style niet verandert als je een andere registratie kiest.
Hopelijk kan dit je probleem oplossen.
Gr. Richard
|
richard001 |
Geplaatst - 28/10/2020 : 21:19:02 Ik ben de draad nu een beetje kwijt Paul.
Ik had begrepen dat je mee wilt spelen met een midi song; dat je Left, Right 1, 2 en 3 in een registratie wilt opslaan en dat je niet wilt dat er een style meespeelt. Nu lees ik dat je juist wel met een style speelt.
Probeer iets duidelijker aan te geven wat het probleem precies is.
Gr. Richard
|
dombo_18 |
Geplaatst - 28/10/2020 : 19:39:21 Ik heb gedaan wat je zei Richard Maar wat ik ook probeer ,zodra ik, in wat voor style ik speel, en dan een registratie pakt ,gaat ie gelijk over naar de style van die registratie style ,of de acmp aan staat of niet Dus voor mij is het niet de oplossing
Dus graag de gouden tip hoe ik het dan voor elkaar kan krijgen om de 4 voices vast te leggen in een registratie ,zonder dat er een style meedraait
make love no war |
dombo_18 |
Geplaatst - 27/10/2020 : 13:11:31 Ok Bedankt Richard ,ik ga er mee aan de slag gr Paul
make love no war |
richard001 |
Geplaatst - 27/10/2020 : 09:09:25 Er is altijd een style bij. Zodra je de Genos aanzet is er een style geladen. Je moet alleen zorgen dat de ACMP en de syncstart knop uitstaan als je de registratie opslaat, dan gaat er niets meedraaien. Dat is nu eenmaal de manier waarop de Genos is geprogrammeerd. Ik speel ook vaak met midi’s en heb nooit problemen gehad met ongewild meedraaiende styles dus ik zou me daar geen zorgen over maken.
Gr. Richard |
dombo_18 |
Geplaatst - 27/10/2020 : 08:44:29 Hoi Richard001 Bedankt voor de tip Maar ik wil niet dat de style erbij komt Ik speel vaak met midi,s en wil dan een registratie met enkel de voice,s Als ik een midi speel en dan op een reg drukt waar een style bij zit gaat ie ook meedraaien en dat wil ik nou net niet Maar bedankt voor het meedenken
make love no war |
richard001 |
Geplaatst - 27/10/2020 : 00:19:01 Als je alleen “voice” aanvinkt worden alleen Right 1, 2 en 3 opgeslagen. Left wordt opgeslagen als je “Style” aanvinkt. Als je Left, Right 1, Right 2 en Right 3 wilt registreren, dan moet je dus “Voice” en “Style” aanvinken.
Gr. Richard
|