Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 SplitPoint Perikelen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
HarryP Geplaatst - 08/02/2022 : 17:52:51
“Split-point perikelen GENOS:
Reeds geruime tijd worstel ik met problemen waarbij de voice op right 3 slecht of niet hoorbaar zijn.
Plots mis ik links een F2 in het accoord. Allemaal vervelende ervaringen als je niet weet wat er aan de hand is.
Na een hoop geerger, hier en daar hulp geroepen, is inmiddels duidelijk wat er aan de hand was.
Split-point is het probleem. Registraties van vorige Yamaha's T3/T4/T5 in de genos uitvoeren kunnen ervoor zorgen dat
de splitpoints van de Genos veranderd kunnen worden.
Maak je een nieuwe registratie en sla je deze op met alle vinkjes aan, neem je deze splitpoint instelling mee naar je nieuwe
registratie.
Vervelend consequenties.
Oplossing:
Constateer je dit soort vreemde verschijnselen, kun je een reset doen. Uiterst rechter toets indrukken en houden en je Genos inschakelen.
Hiermee verlies je natuurlijk ook een hoop andere instellingen.
Of... Controleer regelmatig je splitpoint instelling. Voorkomt een hoop ergernis.
Splitpoint instellingen te vinden via MENU/MENU1/SPLITPOINT & FINGERING.
Doe er je voordeel mee.
Overigens schijnt dit met de PSR-SX700/900 ook zo te zijn.
Veel muziekplezier gewenst.
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
theplayer Geplaatst - 10/02/2022 : 21:14:27
Hoi Wim,

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Het beste is om voor ieder nummer een bank te gebruiken en die op te slaan met álle gegevens die nodig zijn.
Dus ook splitpoint, pedalen, style enz.
Zo weet je zeker dat alles altijd goed staat.
Geef die bank dan de naam vandat nummer.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Wim ter Schiphorst Geplaatst - 10/02/2022 : 17:34:43
citaat:

Maak je een nieuwe registratie en sla je deze op met alle vinkjes aan, neem je deze splitpoint instelling mee naar je nieuwe
registratie.
Vervelend consequenties.

Inderdaad vervelende consequenties. Maar om in een registratie alle vinkjes aan te zetten???? Dat roept om problemen.
Maak een start registratie met daarin jou voorkeuren. Pedalen, splitpunt enz. Zet de haakjes en save. Heb je een reg die hiervan afwijkt. Laad dan je start reg en alles staat weer zoals jij het wilde. Deze methode wordt ook aanbevolen op diverse sites en ook door professionele spelers.
gr
Wim
T-Rossie Geplaatst - 10/02/2022 : 09:46:56
Zo is het Harry
HarryP Geplaatst - 10/02/2022 : 09:10:40
@T-Rossie.
Sorry, had ik niet gezien.
Maar dubbel genaaid houdt beter.
T-Rossie Geplaatst - 08/02/2022 : 18:09:53
Het 'fenomeen' is al waargenomen in 2018 http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6386

De beste manier om dit probleem te voorkomen: Maak registraties opnieuw op de Genos en neem géén registraties over van voorgaande modellen zoals Tyrossen.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000