O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Bouw |
Geplaatst - 02/08/2023 : 16:25:52 Wat kan ik doen aan het volgende:? Wanneer is een ingespeelde midi file terug luister dan hoog ik bijvoorbeeld op de bas lijn (kanaal 11) een dubbele toon daar waar het akkoord gewisseld wordt. Oké vervolgens bekijk ik de midi file in bv. Cakewalk en zie dan op de Bas lijn (kanaal 11) kleine nootjes voor een bas noot staan ook weer daar waar een akkoord wisseling heeft plaatsgevonden. Het lijk op een time probleem tijdens het wisselen van de akkoorden. Nu ben ik bezig met eerst al deze kleine nootjes weg te halen en vervolgens een quantizeng toe te passen . Oh Ja dit probleem komt op alle sporen van de midi file voor. Kent iemand dit probleem en zo ja is het op te lossen. Het doet zich voor bij alle manieren van wisselen van akkoord. 1 aanlag akkoord met linkerhans, 2 akkoorden ingespeeld via chord Looper 3 akkooord via SYSEX Cakewalk etc. etc. Is er iemand die dit met mij kan delen en of er al een oplossing voor heeft. Met vriendelijke groet,
Bouw
|
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Bouw |
Geplaatst - 06/08/2023 : 11:45:04 Hallo Etienne,
Fijn dat jij weet wat ik zie, bedoel en hoor. Ik vindt het een vreemd fenomeen. Etienne akkoord met 1 vinger drie vingers, weggeschreven als SYSEX opdracht, geschreven als drie noten STAFF met een velocity van 1 het doet er niet toe het blijft telkens in mijn geval het zelfde. En ik ben het jou eens in de grote massa als totaal file hoor je het nauwelijks maar een instrument met de daarbij behorende noot te moeten editen is het verschijnsel zeer irritant. Het enige wat mij rest om het geheel handmatig te verwijderen met een DAW. Oké Etienne nogmaals dank.
Mvg,
Bouw
|
vlbrgt |
Geplaatst - 05/08/2023 : 13:45:34 Heb je midi file ontvangen. In jou midi file, als de kanalen apart worden beluisterd, hoor ik wat je beschrijft. Beluister je het geheel (alle kanalen samen) valt het natuurlijk minder op.
Als ik dezelfde stijl kies, de akkoorden inspeel en opneem, merk ik dat minder of bijna niet bij het opnieuw afspelen. Mijn keyboard (Genos) staat in Fingered mode. Zou dit misschien een rol spelen ? Ook speel ik mijn akkoorden met max 3 toetsen.
Mvg Etienne
|
Bouw |
Geplaatst - 03/08/2023 : 21:24:43 CTLP.mid naar jou toegestuurd. |
vlbrgt |
Geplaatst - 03/08/2023 : 19:00:26 Bouw, Heb je een PM gestuurd met mijn mail adres
|
Bouw |
Geplaatst - 03/08/2023 : 16:51:51 Etienne Nee left staat niet aan. Waar mag en kan ik een sample naar toe sturen. Mvg,
Bouw
|
vlbrgt |
Geplaatst - 03/08/2023 : 15:42:01 Ik heb geprobeerd om jouw probleem te reproduceren, maar ik ben er niet in geslaagd. Je mag mij altijd eens jou opgenomen midi file toesturen.
Heb je toevallig niet de LEFT voice aan staan tijdens de opname via keyboard ? Mvg Etienne
|
Bouw |
Geplaatst - 03/08/2023 : 11:05:29 Hallo Etinne,
Ja op de Genos, en de stijl wat dat betreft kan ik jou antwoorden dat dat niets uitmaakt. Zie het zo ik probeer het uit te leggen: We beginnen met een C akkoord bestaande uit G-C-E oké op de vierde beat ga ik ver op een D7 akkoord bestaande uit F#-A-C-D. Midi technisch ingespeeld op de Genos. Vervolgens speel ik het nummer terug en dat klinkt niet helemaal naar mijn zin ik hoor dingen die er niet in thuis horen. Maar op de Genos kan ik dat inzichtelijk maken. Dus Midi file saven op een USB stick in inladen in de PC. Daar kan ik vervolgens met Cakewalk alle ingespeelde kanalen bekijken. Kijk ik bijvoorbeeld naar de Bas line op kanaal 11 dan zie ik wat ik in eerste instantie hoorde een soort van dubbele noot. Voor de gespeelde basnoot staat nu een stukje noot die feitelijk neergezet wordt door het wisselen van het akkoord dus in voorbeeld geval op de vierde beat het kan een stukje noot zijn wat bij het akkoord hoort maar het kan ook iets anders zijn. Wanner ik via cakewalk de Genos aanstuur en d.m.v. SYSEX de akkoorden neerzet dus voor het C akkoord F0-43-7E-02-31-00-31-00-F7 en voor het D7 akkoord F0-43-7E-02-32-13-32-13-F7 en ik zet deze op de exacte plaats beat 1 en beat 4 (4:00:000) dan kun je niet spreken van te laat of te vroeg. Ik spreek de wens uit omtrent het zo duidelijk mogelijk uitgelegd te hebben.
Groet,
Bouw
|
vlbrgt |
Geplaatst - 02/08/2023 : 22:54:03 citaat: Wanneer ik een ingespeelde midi file terug luister dan hoor ik bijvoorbeeld op de bas lijn (kanaal 11) een dubbele toon daar waar het akkoord gewisseld wordt.
Hoe is die midi opgenomen ? Op de Genos ? Welke stijl ? Welke akkoorden ?
Mvg Etienne
|
Bouw |
Geplaatst - 02/08/2023 : 21:53:57 Dank voor jouw reactie maar akkoord te laat of te vroeg is niet van toepassing temeer als ik het akkoord via Cakewalk op de juiste tijd zet het fenomeen blijft |
Bouw |
Geplaatst - 02/08/2023 : 21:46:45 [img][/] |
theplayer |
Geplaatst - 02/08/2023 : 20:16:11 Hallo Bouw,
Dit treedt ook op als je net te laat de akkoorden wisselt. Misschien ligt het daar aan. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |