Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Genos fat32 of NFTS

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
RudiWouters Geplaatst - 07/11/2023 : 20:40:47
indien ik met de pc de harde schijf van Genos wil formatteren,
kan de harde schijf werken op fat32, NFTS ????
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 22/11/2023 : 22:50:59
Zeer bedankt voor de terugkoppeling!
Hebben we weer wat geleerd, daar is het forum immers voor

Ook mooi dat het nu gladjes loopt.
RudiWouters Geplaatst - 22/11/2023 : 20:41:43
Beste allemaal
Ondertussen heb ik een test gedaan:
Genos via usb verbonden met pc, daarna geformatteerd op NFTS, alle data terug op HD geplaatst (back up van al mijn data op Genos)
Na het terug opstarten an Genos was het resultaat noppes , geen data meer op HD te bereiken, daarna HD van Genos geformatteerd ,
Genos formatteerd in het formaat ExFat , daarna alles terug op HD gekopieerd en alles werkte terug normaal ….
Conclusie De HD van Genos kan enkel geformatteerd worden via het menu utility -format
….. na het formatteren van mijn HD draait mijn Genos wel weer op volle topsnelheid….
Dank al alle reacties
Genos is de top#128077;
maartenb Geplaatst - 19/11/2023 : 17:19:41
Ik sluit me aan bij T-Rossie: de USER "hd" uitsluitend formateren vanuit het Genos Utility menu.


Maarten
T-Rossie Geplaatst - 12/11/2023 : 22:07:19
Aangezien ik 'Genosloos' ben kan ik niet checken of die mogelijkheid er überhaupt is.... het NTFS format.

Ik houd twijfels of het probleem daarmee verholpen gaat worden. Mocht je het gaan doen dan graag het resultaat even terugkoppelen op het forum

Het best is (ook volgens Yamaha) om met registraties vanaf NUL te beginnen en géén registraties van vorige modellen zoals Tyros in te laden. GENOS is namelijk een stuk nieuwer en heeft hier en daar moeite met parameters die in oudere files staan. Dat schoon beginnen kost wat tijd en moeite maar het is het waard en kan de regs wat opfrissen met nieuwe styles en voices.

Heb nog even nagezocht of ergens op internet de GENOS in NTFS is geformatteerd, niet dus.
RudiWouters Geplaatst - 12/11/2023 : 21:11:26
dank voor jullie info,
Beste T-R
Ik weet dat direct na het inschakelen de genos de registraties van bv: T5 snel laad,
maar eigenaardig na een paar zoekopdrachten gaat het mis (traag).
Ik heb dit probleem ook al persoonlijk late zien aan P.B. (tijdens een demo van Yamaha) en die kon hier geen antwoord op geven.
Tijdens die demo vertelde mij iemand dat ik moest formatteren in NFTS op dat probleem op te lossen, maar ik wou jullie ervaringen even horen !!!
Maar ik hou jullie op de hoogte...
grts GENOS is desondanks wel de TOP
T-Rossie Geplaatst - 10/11/2023 : 19:28:20
Dat trage laden van registraties is volgens mij te wijten aan het feit dat Genos ze gaat 'indexeren' (sorteren) om het zoeken te versnellen.
Direct na het inschakelen van Genos duurt het soms ook lang voordat je een registratie kunt selekteren/zoeken.

In de 'gewone PC wereld' is NTFS wat sneller en kan grotere bestanden aan, maar registraties zijn inie-mini bestandjes.

Ik zou dat formatteren niet doen.
RudiWouters Geplaatst - 10/11/2023 : 19:20:04
-problemen met het traag laden van registratie sets (groter dan +-550)bv. registratie set Tyros 5
-fat32 is het formaat dat genos gebruikt
-nu heb ik vernomen als je de genos formateerd met het formaat NFTS, dat dit het traag laden oplost van grote bestanden, uiteraard zo ik de mapstructuur behouden (dit is een must)
-nu heb ik het zelf nog niet geprobeerd, maar had ik graag vernomen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben???
-
T-Rossie Geplaatst - 09/11/2023 : 15:19:44
Als je de Genos 'schoon' (ontdoen van jouw persoonlijke data) wil maken dan kun je het best de bestaande mappen in de Root laten staan.

De inhoud van die mappen kun je wel verwijderen (Delete), op deze manier blijft de map structuur behouden.
T-Rossie Geplaatst - 07/11/2023 : 22:52:20
1. Genos heeft geen harde schijf die je kunt uitbouwen.
2. Formatteren van de HD (USER) kan simpelweg via het Genos Utility menu en dan Storage 'format' kiezen.
3. Een format via de PC (USB kabel) zou ik zéker niet doen.

Wat maakt dat je de SSD wil formatteren?

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000