Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen. Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!
O N D E R W E R P B E K IJ K E N
19ton62
Geplaatst - 10/02/2026 : 16:13:01 Goedemiddag lieve keyboardvrienden, na enkele maanden op een laag pitje heb ik deze week weer het spelen opgepakt. Ik loop hierbij tegen een uitdaging aan. Ik gebruik bij het afspelen van een midifile, een songstyle. Zoals gebruikelijk lopen deze 2 synchroon. Echter bevat het lied, en dus ook de midifile, op 2 plaatsen een 1/2 maat. Ik merk dat het start/stop ledje oranje oplicht op de eerste tel. Zelfs bij het passeren van de 1/2 maat past het ledje zich aan. De songstyle echter niet. Hoewel het start/stop ledje oranje oplicht op de eerste tel van de 4/4 maat, bevindt de songstyle zich daadwerkelijk op de 3e tel van de 4/4 maat. Wat ik heb ingesteld: 1. Op de juiste tel (24/1) in de midifile de "Time Signature" op 1/2 gezet; 2. De 3e en 4e bar verwijderd; 3. op de nieuwe 1e tel de "Time Signature" weer op 4/4 gezet. 4. In de songstyle de break gewijzigd naar "First half" middels de "Style Half Bar Fill Creator". Zoals gezegd, zonder resultaat. Iemand een oplossing hiervoor? Gr, Ton
YAMAHA GENOS / MFC 10 / FC5 / FC7 / Studio One Artist