Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa5X gerelateerde onderwerpen
 Beschadigde knoppen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Robert Geplaatst - 29/02/2024 : 10:43:27
Op het Korg forum wordt dit probleem aangekaart.
Op de verlichte knoppen ontstaan zwarte vlekken. Bij mij heb ik, tot nu toe, helaas 2 knoppen die dit probleem hebben.
Onder de naam DaPale doet een nederlander (ik vermoed Jeanlb??) ook melding van dit probleem.
Zijn er inmiddels meer bezitters van de PA5x die dit verschijnsel waarnemen en wat kunnen wij er aan doen?

RobertMzB
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bensel Geplaatst - 17/07/2024 : 08:15:29
Dat is keurig geregeld Robert.

Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.

bensel46


Korg Pa5X - 76, Korg Nautilus - 73, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010.
Robert Geplaatst - 16/07/2024 : 23:43:28
Vandaag de PA5X weer opgehaald bij Voerman in Amersfoort. Alle knoppen zijn hersteld, ik heb nu weer een keyboard zoals het moet zijn. Met dank aan de importeur Voerman die het eea keurig netjes heeft opgelost en verzorgd. Nu maar hopen dat de knoppen geen afwijkingen gaan vertonen.

RobertMzB
bensel Geplaatst - 25/06/2024 : 14:50:03
Dat klinkt bemoedigend Robert.
Ik heb mijn 5X vanaf juni 2022 en heb tot nu toe geen enkele beschadigde knop.
Wellicht zit het probleem niet in de eerste serie van de 5X.




Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.

bensel46


Korg Pa5X - 76, Korg Nautilus - 73, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010.
Robert Geplaatst - 25/06/2024 : 14:43:43
Anderhalve maand verder en ik heb nu 10 beschadigde knoppen. Voerman in Amersfoort wederom benaderd, temeer omdat mogelijk na 2 jaar de fabrieksgarantie kan vervallen. De PA5X is, als ik mij goed herinner, in juni 2022 op de markt gekomen. Het antwoord van Voerman is bemoedigend. Ik moet mijn PA5X ter reparatie aanbieden. Gaan we de komende week doen. Voerman als importeur voert deze reparatie niet zelf uit doch zend het apparaat naar een reparatiecentrum waarschijnlijk in Duitsland. Ik zal dit forum informeren over de resultaten. Onbegrijpelijk vind ik het wel dat er bezitters zijn die nergens last van hebben. Vraag me dus af waar de oorzaak ligt van dit probleem. Groet.

RobertMzB
bensel Geplaatst - 06/06/2024 : 17:46:35
Ik zit dagelijks op het Korgforum en het valt allemaal wel mee hoor.
Overdrijven is ook een vak.
Maar ieder zijn meug.
Dan ga je toch lekker op een Genosje zitten spelen.

Groeten
Ben

Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.

bensel46


Korg Pa5X - 76, Korg Nautilus - 73, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010.
sampleman Geplaatst - 06/06/2024 : 17:13:23
Beste Bensel,
Wat klantensupport betreft is het zeker Yamaha dat tenminste reageerd!!
Ik heb het 3 weken geleden noch kunnen ervaren en dat zelfs op een zaterdag!
Korg support is een zeer grote ramp, kijk maar eens op het korgforum!
Het concept Pa5x zelf is goed, maar niet afgewerkt zelfs nu na 2 jaar is er nog steeds geen degelijke update.
Ik ken de demonstrateur voor BNL zeer goed, ook hij is al aan het zeggen sinds einde verleden jaar dat er een grote update komt.
Maar niets van dat, wel voor een Pa1000 begrijpen wie begijpen kan!!!!
Wat de knoppen betreft zijn er enkele waar er vervanging is gedaan en na een maand hetzelfde probleem.
Leuk hé voor voor een keyboard van meer dan 4K!
bensel Geplaatst - 06/06/2024 : 14:09:37
Ik heb nog eens goed gekeken, maar echt geen problemen.
Mijn 5X is nu bijna 2 jaar oud en ik gebruik hem vrijwel dagelijks enkele uren.

Je hebt gelijk voor wat betreft de slechte klantgerichtheid van Korg.
Maar dat geldt niet alleen voor Korg.

Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.

bensel46


Korg Pa5X - 76, Korg Nautilus - 73, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010.
sampleman Geplaatst - 04/06/2024 : 11:37:40
Eigenaars van een pa5x die zeggen dat ze dit probleem niet hebben moeten nog maar eens goed kijken!
Het begint met een lichte zwarte schijn en later of soms langer gaat het licht zo goed als uit.
Ik heb het gehad met Korg en heb hem verkocht.
De Korg support is waardeloos, geen communicatie met hun klanten, en nog steeds geen update die iets veranderd.
Heel veel teleurgestelde klanten zie op de forums.
Voor mij nooit meer korg!!!!!
Robert Geplaatst - 03/05/2024 : 13:19:30
We zijn nu alweer 4 maanden verder en ik oogst op mijn PA5X weer twee nieuw beschadigde knoppen. Wanneer komen Korg en de inporteur Voerman te Amersfoort nu eens eindelijk met een oplossing voor dit probleem?
Eind juni 2024 is het einde van de garantietermijn zodat ik vrees dat daarna geen aanspraak meer is op herstel van deze fabrieksfout.
Een PA5X verkopen of inruilen zal zeker een daling van de prijs geven en daarop zit ik zeker niet te wachten.
Ook wordt het eens hoog tijd dat de toegezegde update vwb de Style creator BOT-app. en de zgn Quick Recording mogelijkheid door Korg wordt uitgebracht.
De toezegging staat duidelijk vermeld op de website van Korg onder het kopje FAQ.
Na 2 jaar wordt ik wel een beetje moe van het wachten.


RobertMzB
muzikant Geplaatst - 14/04/2024 : 09:06:40
Ook hier geen enkel probleem. Pa5X-76 Musikant redelijk intensief in gebruik sinds ruim een half jaar.

Natura Artis Magistra...
bensel Geplaatst - 06/04/2024 : 09:36:43
Ik ben dus duidelijk een geluksvogel.
Ik heb de 5X -76 sinds juni 2022.
Dus bijna 2 jaar en gebruikt hem vrijwel dagelijks.
Bij mij geen enkel spoor van donkere vlekken op de knoppen.

Ik hoop dat Korg het voor de gedupeerden gaat oplossen, maar eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in.



Bezoek ook eens mijn YT-kanaal.

bensel46


Korg Pa5X - 76, Korg Nautilus - 73, Tascam DP32SD, Behringer FCB 1010.
KlaasP Geplaatst - 05/04/2024 : 18:49:49
Ik ben in het bezit van een Korg PA5X-76 Musikant. In september geleverd door Oostendorp en tot nu toe geen problemen met de knoppen. Helaas is het nu ook mis. Op een viertal knoppen zitten nu de bekende zwarte vegen. Mijn speelplezier is er niet minder om (schitterend apparaat) maar het hoort natuurlijk niet te gebeuren. Hopelijk komt Korg Italy met een oplossing. Op een forum heb ik gelezen dat Korg Uk een monteur langs stuurt die alle knoppen vervangt. Hebben zij dan wel een oplossing?

Klaas
Robert Geplaatst - 08/03/2024 : 10:56:33
Antwoord van Voerman:
"Dit zijn geen brandplekken die u ziet. Vermoedelijk is het een soort frostfilter wat er in de knop zit. In Italie zijn ze op de hoogte
van het probleem, maar momenteel is er helaas nog geen antwoord/oplossing".
Afwachten dus maar. VWB de garantie staat het nu genoteerd bij Voerman en kan ik er op terugvallen.
Je weet maar nooit!!

RobertMzB
Robert Geplaatst - 07/03/2024 : 13:43:00
Zojuist verzonden aan Voerman, Amersfoort BV.

Voerman Amersfoort BV
Vanadiumweg 17
3812 PX Amersfoort

Heteren 7 maart 2024.

LS

Bij deze graag uw aandacht voor het volgende.
Uit informatie blijkt mij dat u de importeur en het servicecentrum bent voor alle Korg producten in Nederland.
Ik ben in het bezit van een Korg PA5X 76 toetsen met Serial- nummer: 9001357
Uit meerdere mededelingen van andere bezitters blijkt mij dat ik niet de enige ben die een probleem met de verlichte knoppen op het apparaat heeft.
De knoppen vertonen zwarte strepen/vlekken die er niet op/in thuis horen.
U en de fabrikant in Italy zouden op de hoogte zijn van dit probleem.
Aangezien op deze PA5X een fabrieksgarantie bestaat meld ik bij deze de ontstane afwijkingen aan het in mijn bezit zijnde apparaat.
Toepassing alleen in huishoudelijk gebruik, er wordt GEEN gebruik gemaakt gedurende optredens etc.
Gebruiksduur is niet meer dan 2 uren/dag op 3 dagen/week.
Het moge duidelijk zijn dat hierdoor de mogelijke (inruil)-waarde lager komt te liggen en ik hierdoor mij bezwaart en getroffen voel.
Op een apparaat van deze prijsklasse mag dit probleem zich niet voordoen en moet het worden gezien als het zich vertonen van een productiefout.
Ter verduidelijking van het eea gelieve u bijgevoegd een aantal foto’s aan te treffen resp:
1x sticker met Serial-nummer;
3x foto van beschadigde knoppen.
Omdat mogelijk na verloop van tijd meerdere knoppen hetzelfde probleem zullen gaan vertonen behoud ik mij het recht van melding voor, een anvullende schade, te kunnen melden.
Gaarne verwacht ik van u een reactie hoe u met het ontstane probleem denkt om te gaan.

Met vriendelijke groet
R.J.E.M.Mertens zur Borg


RobertMzB
Robert Geplaatst - 06/03/2024 : 14:43:07
Ik heb begrepen dat Voerman in Amersfoort de importeur is van Korg.
Op het Korgforum lees ik dat er een nederlander is die het eea heeft aangekaart bij de importeur.
Zijn forumnaam is Dapale en hij schrijft "Ik heb met de importeur en het reparatiecentrum gesproken zoals je hierboven wellicht hebt gelezen en zij geven aan dat Korg Italy op de hoogte is van het probleem en het onderzoekt"
Ik ga binnenkort, middels een email, de fa.Voerman benaderen.
Zal mijn ervaringen op dit forum delen.


RobertMzB

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000