Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Gegevens van Genos naar Genos2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
johanleo Geplaatst - 30/11/2023 : 17:18:58

Edit moderator : De onderwerpregel aangepast naar kleine letters. Allemaal hoofdletters staat 'schreeuwerig'


Vermoedelijk is dit reeds aan bod gekomen...
Ik schakelde de Genos aan mijn laptop met een USB kabel
De Genos opgestart met knop PLAYLIST ingedrukt.
De bestandenmappen (chordlooper, expansion, multipad, playlist, regsit, song, style, system, text, voice en audiorec.root) op mijn laptop gecopieerd.

Kan ik met die mappen mijn materiaal op de Genos 2 overzetten?

Is dit de correcte werkwijze, of moet ik nog iets doen.
(Als ik mijn Genos inruil bij ophaling van G2, kan ik er niet meer aan!)
Dank!

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 16/12/2023 : 13:36:53
De USER drive is wel kleiner dan die van Genos1, maar er is ruim 10 GB beschikbaar om WAV- en/of MP3 bestanden op te slaan.

Een WAV is gemiddeld 30 MB wat betekent dat 300 WAV bestanden op USER geplaatst kunnen worden.
Het aantal MP3's zal ongeveer het 5 tot 10-voudige kunnen zijn.

MIDI bestanden zijn nog veel kleiner (tussen 50 en 200 kB) dus enkele tienduizenden vormen geen probleem om op USER te zetten.
Soneg Geplaatst - 16/12/2023 : 13:01:43
Voor degene die de overstap nog moeten gaan maken is er op de Engelse Yamaha site een helder en duidelijk filmpje over het overzetten van je bestanden en instellingen ,en met ondertiteling en eventueel vertalen in het Nederlands viaYoy Tube is het goed te volgen.
Het enige waar men rekening mee moet houden is het kleinere opslag geheugen van de Genos2 , dus Mp3 en Wav files moet je niet op het interne geheugen van de Genos2 zetten maar apart op een(grotere) Usb stik zetten , voor de rest werkt deze methode prima

https://youtu.be/5_Uwn0Oaocg?si=mPx4v2tbUwLl1CHN

Soneg Arno



Genos2/MFC10/YC61
johanleo Geplaatst - 03/12/2023 : 20:17:53
Dank, Ronny, voor de info!

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
Ronny Geplaatst - 03/12/2023 : 17:48:43
Johan, op vraag 2 kan ik je antwoorden.

Je doet na het unzippen van het additional pack alle PPF files naar de expansionmanager.

Wanneer je genos 2 al geregistreerd is in Yem kan je deze aanvinken en
nadien alle gewenste packs MET UITZONDERING van DX7 en Genos complete pack aanvinken.
Nadien Pack saven als PPI en dan inladen in de G2.

Muzikale groet,
Ronny
johanleo Geplaatst - 03/12/2023 : 16:19:41
Nog twee vragen:
1. De bestaande drums (revo) in de registrations vervangen door Ambient drums.. Fluitje van een cent? Hoe doe ik dat het snelst???
2. Het additional exp pack is geen 'expansion pack' dat zomaar naar YEM kan... Hoe plaats ik dit best op de Genos2?

Weer eens met dank!


Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
johanleo Geplaatst - 03/12/2023 : 08:58:03
Fijn dat er zoveel verduidelijkende reacties komen!
Gisteren mijn G2 afgehaald... en vandaag zal ik hem uitpakken en aan de werkzaamheden beginnen. Ik zal eerst deze pagina nog eens duidelijk herlezen!!!
Allen dank en veel G2 genot.

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
Soneg Geplaatst - 02/12/2023 : 20:32:45
De stylen aanpassen met de nieuwe Revelation reverb en de drums vervangen voor de ambiance kits frist de "oude"stylen enorm op , en is een fluitje van een cent om uit te voeren

Genos2/MFC10/YC61
Ronny Geplaatst - 02/12/2023 : 17:32:29
Dat heb ik ook al overwogen om te doen met uitzondering van 1 pack " KA pro Monumental Choir. De grote vraag is juist als ik deze nog aan de praat zal krijgen in de G2 ??
De styles in de G2 klinken idd stukken beter dan op die Packs.
T-Rossie Geplaatst - 02/12/2023 : 16:28:06
Gisteren ben ik de omgezette packs doorgelopen. De kwaliteit die eruit komt is dezelfde als uit de Genos komt, echter dat haalt het niet met wat er uit de GENOS2 komt met de standaard styles/sounds, ze klinken bijna een beetje 'goedkoop'

Hierom overweeg ik de Expansionpacks te verwijderen van m'n Genos2, want hij heeft standaard een ongelooflijk grote hoeveelheid (800 stuks) professionele styles aan boord.
katy huygelier Geplaatst - 02/12/2023 : 14:08:03
Bedankt voor de inlichting,enkele packs waarvoor we indertijd betaald hebben zitten erbij.

Mvg.
vlbrgt Geplaatst - 02/12/2023 : 13:30:38
Zie volgende link :

https://www.psrtutorial.com/forum/index.php/topic,67898.msg512504.html#msg512504

Mvg
Etienne
katy huygelier Geplaatst - 02/12/2023 : 12:16:37
@T-Rossie
Wij hebben nog geen Genos2 dus krijgen we op de website nog geen aangepaste packs voor G2 te zien.
We zijn toch wat nieuwschierig welke packs reeds aangepast zijn.
Alvast dank voor eventuele reactie.

Mvg.
Soneg Geplaatst - 01/12/2023 : 12:28:38
Vergeet ook niet in het Utility menu onder Factory Reset/Backup
De Setup Files te saven op een Usb stick
Met name System en User effect is wel handig , hier staan oa ook je VH settings in opgeslagen.
Zelf heb ik wel de hele HD van de Genos 1 naar de Genos 2 gekopieerd op de wijze die Yamaha op hun site adviseert , zeker met het oog op de registraties zou ik hier niet teveel aan veranderen.
Via Yem kan je dan de packs die niet compatibel zijn verwijderen en vervangen voor de nieuwe G2 packs. en werken je registraties als vanouds .

Genos2/MFC10/YC61
T-Rossie Geplaatst - 01/12/2023 : 00:08:06
Zeer bedankt voor deze aanwijzingen Ronny!
Je kunt de eerste serie Packs, aangepast voor Genos2 downloaden op de site waar de Genos2 kan worden aangemeld.
https://hub.europe.yamaha.com
Ronny Geplaatst - 30/11/2023 : 22:53:46
Roel,
Bij mij is het gelukt.
Eens de DX7 en Genos complete pack op Yem staan kan je deze als CPI opslaan. Let wel dat er geen andere packs aangevinkt staan !. Wanneer je de andere packs hebt gedownload die nu ook op de Yamaha registratiepagina pagina staan moet je deze nu saven als PPI bestand en dat is nieuw. Bij deze laatste mag je dan ook niet de DX7 of complete pack aanvinken want dan zie je het PPI bestand niet meer als je wil saven .

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000