Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Geluid genos2

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
ronten Geplaatst - 04/01/2024 : 17:46:01

Beste lezers,

Mooi apparaat de genos 2! En leerzaam forum, dit

In mijn derde gebruiksweek doet zich een soundprobleem voor. Ik heb de standaard speakers plus subwoofer. Wanneer ik op hoog volume een style speel met een stevige beat (bv megahit, onder entertainer) begint de subwoofer te kraken en na verloop van tijd valt de bas geheel weg. Dat blijft dan zo wanneer ik met andere styles verder speel, ook op een lager volume. Ik heb de indruk dat niet elke style dit triggert, maar Megahit (Atemlos) iig wel.

In de kanalen kan ik (wanneer ik dre rest uitschakel0 zien dat het het bass kanaal is wat het probleem veroorzaakt. Niet onlogisch voor een subwoofer.

M.i. zou het volume er niet toe moeten doen, de set-up is immers op elkaar afgestemd.

Ik heb geupdate en gereset maar probleem blijft. Is het instelling, software of hardware van hetzij de speakerset/subwoofer of het keyboard? Of een vlotte garantiekwestie.

Dank vast voor de eventuele reactie.



4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Theo T3 Geplaatst - 06/01/2024 : 10:31:33
Ik heb ben ook overgestapt op studio speakers HSM80 in combi met de HS8S subwoofer zeker niet goedkoop maar t geluid en de balans is uitmuntend

was altijd behelpen met het GNS01 speakersysteem en ook deze set vind ik voor t gene wat ze bieden niet goedkoop




Yamaha Genos 2 Yamaha Montage M7 YamahaHS80M Yamaha HS80S
johanleo Geplaatst - 05/01/2024 : 12:19:33
Als in de headphone alles normaal klinkt, is je Genos OK. Je zou je versterkersysteem eens aan een ander Genos kunnen hangen (in de winkel?) om het te testen...
Ik houd niet zo van die originele speakers: delicate stekkertjes!
Ik best super tevreden met mijn Yamaha stagepass 1K systeem.

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan
ronten Geplaatst - 04/01/2024 : 21:44:59
Thx.

Een subwoofer die ‘in veiligheid’ gaat bij een te hoog volume is iets dat gewoon bestaat begrijp ik uit jouw reactie? En stopt ie dan met bas weergave? Dan hebben we in elk geval een verklaring…

In de headphone klinkt alles normaal.

Grt.

johanleo Geplaatst - 04/01/2024 : 20:55:00
Beste,
Welkom op het forum. Als ik je bericht lees denk is aan 'te' hoog volume, waarbij woofer in veiligheid ging, of beschadigd werd. Ik gebruik zelf die originele set niet, en heb dus geen ervaring...
Ik zou zeggen: met keyboard terug naar de verkoper, en eventueel uittesten met andere externe versterker...
Ook eens in de headphone luisteren: klinkt daar alles normaal?
Succes !

Genos2
2x Yamaha stagepass 1K en Yamaha BDR10 monitoren

johan

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000