Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Vocals only

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
ronten Geplaatst - 19/01/2024 : 23:32:54
Heeft iemand een tip voor een site (mag betaald) waar je zangpartijen (zonder instrumenten) kunt downloaden die je als audiobestand kunt laten meelopen tijdens het spelen? Of stukjes daarvan als multipad?

Dank alvast.

15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
vlbrgt Geplaatst - 05/02/2024 : 20:22:01
@Ronten
Heb je mijn PM ontvangen ?

Etienne
vlbrgt Geplaatst - 03/02/2024 : 20:54:36
Ik heb je een PM gestuurd
ronten Geplaatst - 03/02/2024 : 20:32:54
Welke style gebruik je voor triggerfinger trouwens?
ronten Geplaatst - 03/02/2024 : 20:26:16
Helemaal eens. Die multipads had ik intussen ook bedacht, heb je in ieder geval iets. Moet het nog wel lukken om de wav exact op het begin van de maat te knippen…. Ik denk dat ik liever muziek maak haha.
vlbrgt Geplaatst - 03/02/2024 : 20:09:28
Hoi ronten.

Je moet inderdaad de liedjes uitkiezen die geschikt zijn hiervoor.
Heb ooit de vraag gesteld aan Karaokeversie of het mogelijk is de liedjes te sorteren op variabel of vast tempo.
Maar dat was jammer genoeg niet mogelijk.

Heb de beide begeleidingstracks eens opgezocht.
Hierbij staat wel degelijk vermeld : variabel tempo 84 bpm en variabel tempo 124 bpm.
Dat zijn dus tempo's die je niet kan aanpassen om te laten gelijklopen met een stijl.

Enkele voorbeelden die ik al gebruikt heb :
'Nine Million Bicycles' van Katie Melua.
Hier staat vermeld Heeft hetzelfde tempo als het origineel 80 bpm.

'I Follow Rivers' van Triggerfinger.
Heeft hetzelfde tempo als het origineel 110 bpm.

'Ik Wil Je' van de Kreuners
Heeft hetzelfde tempo als het origineel 155,99 bpm
Dit tempo kan eenvoudig naar 156 gezet worden in audacity.

Dromen Zijn Bedrog' van Marco Borsato
Heeft hetzelfde tempo als het origineel 132,02 bpm
Kan omgezet worden naar 132 in audacity.

Van deze liedjes zijn de tempo's over de volledige lengte zoals aangegeven, en deze kunnen dus indien nodig naar een geheel getal omgezet worden.

Wat betreft de liedjes met een variabel tempo (rond ... bpm).
Het tempo van deze liedjes varieert tijdens het afspelen.
Deze zijn dus veel minder geschikt om synchroon te spelen met een stijl.
Indien je gebruik maakt van audio multipads, zou je misschien wel de zang in stukjes kunnen kappen en toekennen aan de multipads.
bvb Vers 1, vers 2, refrein ...
Zodoende kan je het niet gelijklopen beperken.
Iedere multipad kan je dan op het geschikte moment triggeren tijdens het spelen.
maw het liedje staat niet volledig in één keer in een multipad.

Mvg
Etienne
ronten Geplaatst - 03/02/2024 : 19:40:58
Het zal een misverstand zijn maar ik beweer niet dat de tekst zoals jij die vet weergeeft op die site voor komt. Wel dat de meeste liedjes een variabel tempo hebben, bijvoorbeeld “rond 84 bpm”. Twee voorbeelden: The Last farewell (R. Whitaker) - mooie begeleidingstrack trouwens; je kunt er alleen niet op meespelen #128578; en Jerusalema (Master KG).
vlbrgt Geplaatst - 03/02/2024 : 07:18:30
Al de liedjes die ik gedownload heb van Karaokeversie met vermelding van Hetzelfde tempo als het origineel, hebben een vast tempo.
Dat is niet altijd een geheel getal, maar dat kan met Audacity aangepast worden.

Heb nog geen liedje waarbij de vermelding Heeft hetzelfde tempo als het origineel (rond ... bpm) staat.

Laat mij eens weten welke liedjes jij bedoelt.

Mvg
Etienne
ronten Geplaatst - 02/02/2024 : 23:11:35
Tsja… veruit de meeste liedjes daar zijn niet het zelfde als het origineel helaas. En ook niet op bv 84,5 maar “rond 84 bpm”
vlbrgt Geplaatst - 02/02/2024 : 21:57:58
citaat:
Dank voor de suggesties. Paar geprobeerd maar een bpm van bijvoorbeeld “rond de 84” krijg ik toch niet precies op 84 - dus tijdens het spelen is het audio achtergrondkoor geleidelijk aan toch een halve maat voor of achter…

Met Audacity ?

Maar op Karaokeversie.nl moet je liedjes zoeken waarbij vermeld staat : Heeft hetzelfde tempo als het origineel.
Als dan bvb het tempo 84,5 wordt aangegeven kan je dit op een rond getal instellen in Audacity (84 of 85).

ronten Geplaatst - 02/02/2024 : 21:04:50
Dank voor de suggesties. Paar geprobeerd maar een bpm van bijvoorbeeld “rond de 84” krijg ik toch niet precies op 84 - dus tijdens het spelen is het audio achtergrondkoor geleidelijk aan toch een halve maat voor of achter…
Flupke Geplaatst - 01/02/2024 : 07:56:21
Ik gebruik deze... @ronten

https://vocalremover.org/

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronten

Heeft iemand een tip voor een site (mag betaald) waar je zangpartijen (zonder instrumenten) kunt downloaden die je als audiobestand kunt laten meelopen tijdens het spelen? Of stukjes daarvan als multipad?

Dank alvast.



vlbrgt Geplaatst - 30/01/2024 : 20:59:38
@ronten
Dat doe ik met Audacity.
ronten Geplaatst - 30/01/2024 : 19:58:05
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlbrgt

@Ronten
https://www.karaoke-versie.nl/

Kies 'Aangepaste begeleidingstrack'
https://www.karaoke-versie.nl/custombackingtrack/

Download dan enkel de zangstem en eventueel ook koorzang.
Je stelt je download samen zoals je wil.

Als de zang moet meespelen met een midi of stijl, moet je er opletten dat je enkel liedjes download met een vast tempo.

Mvg
Etienne




Vervolgvraag (ik vrees het antwoord): stel ik heb toch een file met “rond 84 bpm” - kan ik die dan via time stretch (er staat allleen een percentage) op exact 84 krijgen?
stijn Geplaatst - 26/01/2024 : 12:17:15
@ Ronten,
Graag gedaan. Veel plezier met het maken van Audio MultiPads.

Stijn
ronten Geplaatst - 25/01/2024 : 21:35:36
Opgelost dankzij Stijn. Bedankt Stijn!

De bestandsnaam overschreed het maximum aantal tekens dat de genos toestaat. Naam ingekort en het werkt als een zonnetje.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000