O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Geert005 |
Geplaatst - 23/09/2024 : 18:50:34 Ik ben super tevreden over mijn Genos laat dit duidelijk zijn. Ik overweeg (en ik heb de demo live gezien van de Genos 2) om de Genos 2 aan te schaffen... Waarom WEL en/of Waarom niet? Dit gewoon ter info. Ga ik problemen hebben?? Daarmee bedoel ik: Zoals ik ben overgeschakeld van Tyros 5 naar Genos ik alles terug heb moeten instellen dit was echt NIET van de poes! En daarvoor heb ik echt geen zin meer. Graag jullie mening. Wel of niet. |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Soneg |
Geplaatst - 27/09/2024 : 16:01:57 Ik heb een duidelijke uitleg geschreven met div afbeeldingen hoe je de overstap van Genos naar Genos 2 het simpelst kan maken , hoef je echt geen 2 keyboards tegelijk voor hebben , alleen duidelijk de instructies volgen dan kan een kind de was doen . Stuur een PM met je email dan stuur ik het naar je op
Gr , Arno
Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X |
Geert005 |
Geplaatst - 26/09/2024 : 17:53:23 Beste Stijn, Dit gaat VEEL te ver boven m'n petje... Ik weet nog toen ik overschakelde van Tyros 5 naar Genos en wat ik allemaal heb moeten herprogrammeren en instellen. Ik ga dus bij m'n Genos blijven zoals die nu is. Maar toch dank voor Uw uitleg ;-) |
stijn |
Geplaatst - 26/09/2024 : 12:56:26 Geert, de enige moeilijkheid bij de omschakeling naar Genos2 zijn de Expansion Packs. Op zich ook niet zo moeilijk maar het heeft wat extra aandacht nodig omdat de packs voor Genos1 niet bruikbaar zijn op de Genos2.
Voor de overstap naar G2 heb ik een backup gemaakt van mijn G1 bestanden door gebruik te maken van de "USB Storage mode" (= een laptop via USB aangesloten op het keyboard). Op die manier kan de hele mappenstructuur gekopieerd worden (niet kopiëren= de mappen Expansion en System) en op G2 gezet worden.
Als je misschien nog registraties in gebruik hebt die ooit geconverteerd werden van Tyros Music Finders naar Genos1, dan kan het zijn dat er een aantal niet de gepaste Style vinden wegens verwijderd, of door naamswijziging.
Yamaha heeft die ontbrekende Styles ter beschikking gesteld in een pack voor het Expansion geheugen; het "Genos Complete Pack" |
T-Rossie |
Geplaatst - 26/09/2024 : 12:00:57 Zoals Stijn aangeeft is het zeker niet noodzakelijk om ze een tijdje 'naast elkaar' te hebben. Ook niet iedereen ruilt z'n Genos in bij een dealer die instemt met een overlap periode, particuliere verkoop komt ook heel vaak voor en dan is de Genos eerder weg dan de Genos2 komt.
|
mr. M.W. |
Geplaatst - 26/09/2024 : 08:19:28 Luxe heeft hier niets mee te maken. Oostendorp wil best bemiddelen om beide apparaten even beiden in bezit te hebben. Dit is gewoon noodzaak. |
Geert005 |
Geplaatst - 25/09/2024 : 18:49:18 Alvast dank voor jullie info! Expansion Packs Niet, Registraties Wel |
stijn |
Geplaatst - 25/09/2024 : 09:30:32 Niet iedereen heeft de luxe om 2 Genos in huis te hebben louter om over te zetten en aan te passen. Het is absoluut niet nodig.
Een goeie backup van Genos1 is voldoende om over te stappen naar Genos2. Er zijn uiteraard enkele aanpassingen nodig maar zeker niet zo extreem als bij de overstap van Tyros naar Genos.
Geert, gebruikt ge Expansion Packs? Registraties? Graag uw reactie.
Stijn |
mr. M.W. |
Geplaatst - 24/09/2024 : 00:50:54 Hallo Geert, Het overzetten van de Genos 1 naar 2 vraagt toch wel wat tijd. Het is niet verstandig om de Genos 1 weg te doen en dan de 2 aan te schaffen. Je moet beide apparaten naast elkaar kunnen hebben. Het is wel eenvoudiger als van Tyros naar Genos. En dan de noodzaak. De Genos 2 is absoluut een mooi instrument, maar als je er lang voor moet sparen zou ik de aanschaf niet doen. |