Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Yamaha Expansion Explorer

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
stijn Geplaatst - 18/10/2024 : 13:56:15
De applicatie "Yamaha Expansion Explorer" (= niet: Yamaha Expansion Manager!) is nu ook beschikbaar voor Windows (ook Android, iOS en Mac).

Met deze Explorer kan u zoeken naar Styles, Voices en andere contents voor uw keyboard.
De Explorer installeert hetgeen u wenst direct naar het Expansion geheugen via USB of WiFi (zonder YEM!).

OPGELET!!! De vorige inhoud van het Expansion geheugen wordt hiermee GEWIST!
Enkel hetgeen met deze App geselecteerd werd zal in het Expansion geheugen geïnstalleerd worden.

Deze App is vooral handig voor diegenen die niet met YEM overweg kunnen maar toch graag externe packs willen gebruiken.

Voor mij is hij vooral handig omdat ik naar Styles kan zoeken aan de hand van een liedje (die moet wel in WAV vorm zijn). Gebruik daarvoor de App in Demo modus.

Verder is het ook interessant om Styles, Voices, MultiPads te beluisteren op de PC zonder dat het keyboard is aangesloten.

Download:
https://uk.yamaha.com/en/support/updates/expansion_explorer_win.html

Tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=6rxexKf9Zgg

Stijn
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 20/10/2024 : 11:15:31
Ik heb een paar uurtjes gestoeid met het expansion explorer programma , Maar ik vraag me af wat de meerwaarde hiervan is ten opzichte van de Expansion Manager ?
Apart sounds of styles toevoegen gaat niet , je moet dus weer een compleet installatie pack maken , dus sneller gaat het niet en er is ook weinig overzicht te krijgen van hetgeen je geïnstalleerd hebt , dan is het toch al niet ideale Expansion Manager handiger in gebruik .
Yamaha had beter een sound edit programma voor op de Pc kunnen maken , dit is in mijn optiek een totaal onnodig programma .

Genos2/MFC10/YC61/Korg PA5X
stijn Geplaatst - 19/10/2024 : 19:46:33
De Yamaha Expansion Explorer werkt op Genos2, PSR-SX920 en SX720.

Wat betreft de PSR-SX920 en SX720;
de vooraf geïnstalleerde inhoud wordt verwijderd wanneer er nieuwe inhoud aangemaakt wordt met de Yamaha EXPANSION EXPLORER.

Die vooraf geïnstalleerde inhoud kan later weer opnieuw geïnstalleerd worden via de EXPANSION EXPLORER-app.
eddycafmeyer Geplaatst - 19/10/2024 : 17:20:59
Is dat enkel bruikbaar voor Genossers?
Ronny Geplaatst - 18/10/2024 : 18:25:33
Stijn,
Dank u wel voor deze info.
Muzikale groeten,
Ronny

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000