Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Software

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
n/a Geplaatst - 25/06/2007 : 21:16:11
Het is reeds eerder aan de orde geweest maar is aan mijn aandacht onglipt, en ik kan het in de oude berichten niet zo snel meer vinden.

Wie kan mij vertellen hoe dat software programmaatje heet "dat muziek van de tyros omzet "naar muziek voor de PC, en waar ik dat program kan downloaden?

14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
n/a Geplaatst - 12/07/2007 : 06:56:21
Oké, nu weet ik waar de problemen liggen, en kan ik het één en ander uitproberen "bedankt voor de info! Het is geen ramp hoor, ik kan wel files ontvangen en versturen via internet, als ik die dan in de tyros steekt klinken ze gewoon goed. Voor de rest klinken mijn audio cd's en video dvd's op de PC uitstekend, dus ik begreep het al niet. Maar ik kan ook een kabeltje naar de audio ingang (USB) van de PC trekken zegt rossie, en dan zou het wel goed moeten klinken. Maar het gaat voornamelijk hierom, omdat ik geen PC bij de tyros heb staan, kan ik via de floppydisk files afspelen en eventueel opslaan en bewerken op mijn PC. Jan heet je ik meen, ik woon in het westen des lands dus nogal ver weg, maar bedankt voor het aanbod. Rossie ook bedankt voor de tips.

.
entertainer Geplaatst - 11/07/2007 : 23:36:56
Cees ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt van Apeldoorn woont mag je bij mij altijd even komen luisteren.
Gr. The Entertainer

JWD
entertainer Geplaatst - 11/07/2007 : 23:33:23
Oké T-Rossie ik bedoelde ten eerste inderdaad de XG yamaha files, en ten tweede klinken de overige GM/GS/en PR files niet zo mooi als op de Tyros-2 maar voor op de Pc met de Sound Canvas 3.2 wel bijzonder mooi, zelfs op een geluidskaart van 15 Euro.
Vr. Gr.The Entertainer

JWD
T-Rossie Geplaatst - 11/07/2007 : 23:13:26
Maak je geen zorgen Cees, mdidifiles klinken op een (goedkoop) geluidskaartje altijd belabberd. Veelal kiest de PC de zgn. "Microsoft Softsynth" of als je geluk hebt de Wavetable-sounds (samples) die op sommige geluidskaarten aanwezig zijn.

Ook bestaat de mogelijkheid dat je op een PC een soort software-geluidsmodule installeert. Een voorbeeld daarvan is, zoals Jan al aangaf, het programma van Edirol : Sound Canvas.

De programma naam Sound Canvas is 'gepikt' van de eerste succesvolle sound-module (expander) van Roland de SC55 alias Sound Canvas. Later kwamen opvolgers als SC88.

Steinberg levert ook programma's die zich kunnen gedragen als een expander bijv. HyperSonic2.
Ik heb ze allemaal voorbij zien komen op mijn PC, maar geen haalt het bij de T2 !

Als ik ze een waarderingscijfer mag geven :
Edirol SoundCanvas software = 6
Roland échte Canvas expander = 7
Hypersonic2 software = 8
Tyros2 = 10

3 x raden welke ik gebruik een USB kabeltje tussen PC en T2.... da's alles wat nodig is.

n/a Geplaatst - 11/07/2007 : 22:08:41
Hoe JWD het zegt dat bedoel ik precies, alle files die voor keyboards bestemd zijn klinken op mijn PC niet goed. Ik gebruik een gewone standaard PC, als jullie deze files op je PC afspelen klinken die wel goed dan? Ik zal toch niet alleen last hebben van dit probleem? Ik heb gehoord dat ze daar een software program voor gebruiken om dat om te zetten. En dan klinkt het op de PC ook goed.

.

T-Rossie Geplaatst - 11/07/2007 : 16:29:08
Met alle respect Jan, maar naar mijn idee is er géén 'canvas'-achtige player voor PC die net zo mooi klinkt als de Tyros2

Tevens betwijfel ik of er wel écht specifieke Yamaha midi-files zijn... of je moet het XG-format bedoelen.

Een beetje fatsoenlijke soft-synth (als bijv. Hypersonic) kan dacht ik schakelen naar GS, GM of XG.
Klinken als de Tyros2 .... dat lukt ook Hypersonic niet.
entertainer Geplaatst - 11/07/2007 : 12:25:00
Hallo allemaal, Ik denk dat ik weet wat Cees bedoelt n.l.
een sound canvas voor de tyros cq yamaha midifiles.
Dit zelfde heb ik namelijk wel voor de roland midifiles zowel voor de
Gm/Gs/Pr/ files, dan klinken de midisongs net zo mooi op je Pc, als op je keyboard.
Maar of er zo'n programma is voor yamaha files weet ik niet, zowel dan hoor ik daar graag meer over.
Het gaat er namelijk niet om dat je je Tyros via midi op je Pc moet aansluiten voor een mooie weergave van de midisongs, maar dat je alleen met je Pc de songs kan beluisteren met een zeer hoge kwaliteit.
Vr.Gr. The Entertainer

JWD
T-Rossie Geplaatst - 26/06/2007 : 15:19:49
Er is een enorme hoeveelheid programmas die opnemen via de PC geluidskaart mogelijk maken.
Elke geluidskaart levert wel een prog bij voor recording op harddisk.

Als het goed is hoeft niemand hiervoor een apart programma aan te schaffen, gewoon in stereo (twee kanalen) kan iedere PC.

Wil je méér, dus meersporen-opnames dan kom je al snel bij Steinberg Cubase SE, SX of zelfs Cubase4.
De laatste is m'n maatje bij alles wat ik opneem
n/a Geplaatst - 26/06/2007 : 12:36:07
Als ik mij herinner was dat geen audacity, maar mogelijk werkt audacity ook, dat moet ik dan maar proberen! Is cees toch klaar...
Bedankt voor het geheugensteuntje John!

Mvgr. Cees
Johntel Geplaatst - 26/06/2007 : 08:08:02
He Cees

Je bedoeld AUDACITY.
Met de T1 kan je niet op de interne schijf opnemen.
Je verbind de audio uitgang van de T1 met de PC sound card ingang.
Nu kan je opnemen van de T1 en dit saven als WAV of MP3.

Muzikale groeten
Johnny
n/a Geplaatst - 25/06/2007 : 22:51:31
Kan dat ook met de T-1 ?
Heiko Geplaatst - 25/06/2007 : 22:35:23
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, waarom laat je je T2 die files niet afspelen en opnemen met HDR. De T2 converteerd het naar gewone wav, USB stickie erbij , en klaar is Cees!
Toch?
Grtzz, Heiko
n/a Geplaatst - 25/06/2007 : 22:10:20
Hallo Henk, en allen
Als je muziek files voor de tyros afspeelt op je PC, dan is het net alsof je kinderspeelgoed hoort spelen op je PC, daar is een software programma voor om dat om te zetten naar normale hifi muziek op je PC. Dat program en waar te downloaden is mij even ontglipt.

.
tyros2 Geplaatst - 25/06/2007 : 21:51:31
Hoi Cees.
Ik weet niet precies wat je bedoelt,
kun je misschien iets duidelijker zijn???
Wellicht dat we je dan kunnen helpen.

Muzikale Groet.
Henk

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000