Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 versterking

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
ROMANTIKO Geplaatst - 16/10/2007 : 15:56:32
Wie kan mij goede raad geven??Ik heb reeds de stagepas 300,maar zou nu nog twee extra boxen erbij willen ook liefst compakt(kwestie van regelmatig meenemen nr optredens) met bjbehorende statiefs en ev nw mengpaneel of versterker,daar ik op mijn huidige versterker van stagepas 300 maar twee boxen kan aansluiten!Wie kan mij iets degelijks aanbevelen?Moest ik niet zover van Henk Oostendorp wonen(nl 500km)zou ik rechtstreeks tot bij de winkel gaan,maar misschien is hier ook een oplossing voor??Groetjes ROMANTIKO
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
ROMANTIKO Geplaatst - 17/10/2007 : 14:29:19
ok bedankt muziekvrienden , RIKO
T-Rossie Geplaatst - 17/10/2007 : 14:01:29
Sluit me geheel aan bij SIS !!
n/a Geplaatst - 17/10/2007 : 13:56:16
quote:
Originally posted by ROMANTIKO

hai SIS blij je nog eens te horen(zien) Het moet niet echt proffesioneel zijn maar toch goeie kwaliteit,je kan bij mijn antwoord hierboven zien wat ik ongeveer wil ,prijs niet zo belangrijk als het maar klein en kompakt is zodat ik die grote kasten niet hoef te versleuren (ja als je ietsje ouder wordt hé)groetjes RIKO

Riko, ik het even bekeken na ons telefonisch contact
Het volgende zou ik je willen aanbevelen.
Koop er nog een 300 bij om de volgende redenen :
1. je hebt dan twee sets, indien nodig als reserve!
2. Als je grotere locaties doet heb je meer power ( vermogen )!
3. Gewicht blijft beperkt !
4. je hebt dezelfde klank !
5. je kan ze apart regelen ( wat de bedoeling is van U )
Hoe sluit je dit aan :
de stage pass 300 waar je alles op aansluit ( keyboard, micro enz... )stuur je door naar de 2de stage pass 300 via de monitoruitgang van de 1ste naar de stereo ingang van de 2de.
zet je monitor regeling van de eerste open en het stereokanaal van de 2de ook open.
zo kan je de 2de ( voor buiten eventueel ) naar eigen wens regelen kwa volume.
Dit lijkt mij de meest logische, makkelijkste oplossing.
Deze oplossing heeft alleen maar voordelen en naar mijn goeddunken geen nadelen
Succes ermee en misschien tot morgen in de kinkhoorn Oostende vanaf 20.00 tot 23.00

Grtz
sis

ROMANTIKO Geplaatst - 17/10/2007 : 12:13:45
hai SIS blij je nog eens te horen(zien) Het moet niet echt proffesioneel zijn maar toch goeie kwaliteit,je kan bij mijn antwoord hierboven zien wat ik ongeveer wil ,prijs niet zo belangrijk als het maar klein en kompakt is zodat ik die grote kasten niet hoef te versleuren (ja als je ietsje ouder wordt hé)groetjes RIKO
ROMANTIKO Geplaatst - 17/10/2007 : 12:07:58
Hallo T Rossie,ja klinkt inderdaad nogal technisch moeilijk voor mij!het is niet de bedoeling om meer geluid te bekomen,maar het is alsvolgt:Ik speel nl in verschillende zaken met een terras,als ik dan binnen zit gebruik ik mijn stagepass300+mijn kleine speakers van de tyros totdusver ok maar de mensen die op het terras vertoeven willen ook wel een beetje meegenieten van die muziek en dan zet ik nog 2 extra boxen buiten die ik dan moet verbinden met een extra zware versterker en dan naar mijn versterker van de stagepas 300;Dit gaat uitstekend! alleen mijn vraag was of je met de stagepass500 of met een andere formule ook nog een 2e versterker nodig hebt dit om al dat gesleur een beetje te vermijden,misschien bestaat er wel een soort versterker(in klein formaat) of mengpaneel waar men dan toch 4 boxen kan op aansluiten zodat ik maar mijn stage300 en 2 extra boxen hoef te plaatsen,als je begrijpt wat ik bedoel ?alvast bedankt voor de medewerking RIKO
n/a Geplaatst - 17/10/2007 : 11:55:49
Hallo romantico, welk budget heb je of wat wil je besteden ?
Er zijn uiteraard duizenden mogelijkheden daarom is een budget wel belangrijk om te weten
greetz
sis
T-Rossie Geplaatst - 17/10/2007 : 10:49:21
Hoi Riko,

De ingebouwde versterker is ontworpen voor een speaker van 6 Ohm impedantie (weerstand). (Zie handleiding)

Eventueel zou je er extra luidsprekers op aan kunnen sluiten MITS je maar blijft uitkomen op een impedantie rond 6 Ohm !!
In de handleiding staat niet vermeld wat de speaker-impedantie is, maar ik verwacht dus die 6 Ohm.

Optimaal vermogen wordt bij 6 Ohm geleverd en dus wordt het puzzelen om een 'schakeling' te bedenken om daarop uit te komen

Voorbeeld :
Stel je koopt extra speakers met een impedantie van 8 Ohm én een doorlus mogelijkheid naar de originele Stagepas speakers. Electrisch gezien komen de speaker 'parallel' aan elkaar te hangen.
De uiteindelijke impedantie (Rt) wordt dan 3,44 Ohm ... veel te laag.
(formule 1/Rt = 1/R1 + 1/R2)

Met extra 16 Ohm speakers parallel aan de SP-luidspreker resulteert dit in 4,33 Ohm..... maar de 16 Ohm speakers zijn dan veel te zacht.
Alles wat je doet zal weinig gunstig effekt hebben.

Denk overigens niet dat je met extra speakers aangesloten ook meer geluid krijgt.... het vermogen van de versterker blijft immers gelijk

Hopelijk niet te 'technisch'
ROMANTIKO Geplaatst - 17/10/2007 : 09:28:20
ja DENNIE,vind ik ook geweldi interessant,maar kan je op d versterker van stagepas 500 vier boxen aansluiten,want daar gaat het hem over ik ben zeer tevreden van de 300;alleen kan ik hier maar twee boxen opaansluiten of ik moet een extra versterker inschakelen groetjes RIKO
toetsenclub Geplaatst - 16/10/2007 : 22:47:54
Hoi Rik

kijk eens naar Stagepas 500
stage pas heeft meer vermogen.

Enkele verschillen tussen satgepas 300 en stagepas 500

Maximum Output Power
Stagepas 300 : 2x 150 watt ( samen 300 watt )
Stagepas 500 : 2x 250 watt ( samen 500 watt )

Maximum Output Level
Stagepas 300 : 112 dB (1 m)
Stagepas 500 : 116 dB (1 m)

Weight
Stagepas 300 18 KG
Stagepas 500 24 KG

Power Consumption
Stagepas 300 : 70 w
Stagepas 500 : 65 w

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000