O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
ROMANTIKO |
Geplaatst - 11/11/2007 : 09:50:29 Hallo weet iemand of er speakers (boxen)bestaan voor tyros2 maar dan wel draadloos???of bestaan die helemaal niet ??ROMANTIKO |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
ROMANTIKO |
Geplaatst - 11/11/2007 : 16:08:55 bedankt Trossie voor de uitleg,het was maar een vraagje omdat ik soms bij een optreden problemen heb met de de kabels naar de verschillende speakers vandaar mij vraag,groetjes RIKO |
T-Rossie |
Geplaatst - 11/11/2007 : 15:54:43 Specifiek voor de Tyros2 gemaakt volgens mij niet, maar diverse fabrikanten maken wel draadloze luidspreker. Om te beginnen al de home-cinema systemen.
Helemaal draadloos zul je ze niet gauw aantreffen want uiteindelijk moet er toch altijd een netspanning worden aangesloten (= snoer) en als je 'pech' hebt ook nog eens een receiver/ontvanger, wat ook weer snoeren met zich meebrengt. Ook een zender is noodzakelijk en dat kan een 'radio' type of een 'infrarood' zender zijn. Een infrarood (licht) systeem vereist dat de zender en ontvanger elkaar moeten kunnen zien.
Draadloos is soms handig (zoals microfoon of monitoring "op de man"), maar meestal veroorzaakt het meer problemen dan oplossingen : Geem zicht. batterij leeg, (ver)storing, dubbel gebruikte frequenties etc.
Leuk voorbeeld : Enkele jaren geleden was ik met een paar trompettisten aan het voorbereiden voor een kerst-concert in een restaurant tegenover een kerk. De trompetten hadden wireless microfoons..... de prekende dominee aan de andere kant van de straat ook .... |