O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
alanis |
Geplaatst - 24/01/2008 : 11:00:21 Hoi beste vrienden ,
Kan mij iemand vertellen of het mogelijk is mp3 files in een andere toonhoogte te zetten ? Ik heb namelijk veel muziek zonder tekst om mee te zingen , maar dan moet de toonhoogte wel goed zitten !
Alvast bedankt
Alain |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 15/02/2008 : 11:46:51 quote: Originally posted by alanis
Wel sis , ik heb die link gevolgd die jij mij hebt gegeven en het is prima. Ik pad nu de toonhoogte aan en neem direkt op via minidisk !
nog eens bedankt.
gr
Alain
Ook al eens gekeken naar de editeer mogelijkheden ? gaat geweldig goed hé sis |
alanis |
Geplaatst - 09/02/2008 : 08:53:18 Wel sis , ik heb die link gevolgd die jij mij hebt gegeven en het is prima. Ik pad nu de toonhoogte aan en neem direkt op via minidisk !
nog eens bedankt.
gr
Alain |
n/a |
Geplaatst - 26/01/2008 : 20:42:34 quote: Originally posted by alanis
Hartelijke dank voor de info !
gr
Alain
Ja geweldig, waar heb je voor gekozen ? sis |
alanis |
Geplaatst - 25/01/2008 : 16:12:44 Hartelijke dank voor de info !
gr
Alain |
n/a |
Geplaatst - 25/01/2008 : 08:06:37 je kan ook opteren voor een gratische versie van audacity Ik heb deze ook en het werkt prima, je kan knippen, plakken, editeren enz... link
http://audacity.sourceforge.net/download/beta_windows
Dan heb je ook nog een encoder nodig om te saven link
http://www.dlldll.com/lame_enc.dll_download.html
Zorg dat deze 2 programma's in één folder staan en dan gaan met die banaan
sis |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/01/2008 : 17:48:49 Het is érg eenvoudig om te doen en kost nog geen minuut  |
alanis |
Geplaatst - 24/01/2008 : 11:47:05 Hey T rossie ,
Bedankt voor deze deskundige uitleg , maar het is met andere woorden niet zo simpel  |
T-Rossie |
Geplaatst - 24/01/2008 : 11:27:33 Dat is mogelijk met diverse Wave-editors zoals Wavelab (Steinberg), Soundforge (Sony) en ongetwijfeld veel meer programma's.
De funktie wordt meestal 'pitch-shift' genoemd en belangrijk is dat je de 'duration' (duur) gelijk laat blijven omdat anders het nummer ook sneller (of langzamer) gaat klinken.
Het pitch-shiften is overigens wel aan een zeker maximum gebonden. Ga je te ver omhoog of naar beneden dan klinkt het vaak gekunsteld/robotachtig. Meestal is een shift van + of - 3 semitones goed te doen. (1,5 toon omhoog/omlaag)
Henk heeft volgens mij net de Wavelab in de aanbieding |