Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Uitgangs signaal Tyros2 te laag ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 29/02/2008 : 15:02:51
In een andere draad wordt gemeld dat het uitgangs (line) nivo van de T2 veel te laag is voor 'studiowerk'.
Het is gewoon verklaarbaar :

Consumenten-producten (zoals o.a. de T2, CD spelers, huis-audio etc.) voldoen aan de norm dat het refentiepunt 0VU (volume units) op -10 dBV

Professionele audio-apparatuur gaat uit van een ander 0 VU referentiepunt, namelijk +4 dB ( dus 14 dB hoger!)

De klacht is onterecht en de T2 voldoet prima aan de eerstgenoemde norm. Het geforceerd alles op maximaal zetten in de T2 is niet de goede aanpak en leidt tot oversturing. (zie de andere draad )

7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
n/a Geplaatst - 02/03/2008 : 17:31:21
Yep
sis
T-Rossie Geplaatst - 02/03/2008 : 15:09:55
Hammonds hebben (van huis uit) geen line-out, doch slechts de 'beruchte' 9- of 11-polige ronde stekkers. (ook nog een 5-polige meen ik)
Wij kunnen nog even zo doorbomen maar dat zou te veel off-topic zijn op dit mooie T2 forum

Gelukkig laat je de T2 inspecteren .... een wijs besluit.
n/a Geplaatst - 02/03/2008 : 14:44:33
Accoord, maar het zou anders kunnen, signaalniveau kunnen we nog iets aan doen, mengtafel, gain gebruik enz... robuustheid is een ander verhaal.
Dus inderdaad het is een consumentenproduct waar wij en ik niet alleen mee op stap gaan...
Wat betreft de normen + 4 dB moeten we gaan kijken naar de analoge synth's zoals : oberheim, kurtzweil, nord-lead, de legendarische jupiter 4, 6 en 8, prophet 5 en 8 en dan vooral niet te vergeten de oerdegelijke hammonds en de fender rhodes en zo zijn er wel meer .
Bij deze laatst genoemde merken was zelf limiting en compressie nodig bij opnames vanwege de hoge pieken .
sis
T-Rossie Geplaatst - 02/03/2008 : 13:36:32
Nu wij het blijkbaar gewoon met elkaar eens zijn ben ik wel benieuwd of er ook een keyboard is wat wél aan de +4dB norm kan voldoen.
(Wie kent ze ?)

'Consumenten-product' wil natuurlijk niet zeggen dat het dan automatisch een lager-geclassificeerd stuk techniek is... in het geval van de T2 is het tegendeel waar zelfs !

Samenvattend kunnen we stellen dat u als prof op pad gaat met een consumentenproduct.... en er eigenlijk Professionele eisen aan stelt? ........ akkoord ? (signaalnivo, robuustheid enz)

Kidding !!!!!!
n/a Geplaatst - 02/03/2008 : 12:50:40
Ik ook , maar blijkbaar heeft er niemand oren naar ...
Bij deze dus , bedankt voor Uw reactie, en dit meen ik...
Wat betreft de gain instellingen, moet je misschien eens kijken naar bvb: QSC eindtrappen, die vragen een beetje eten , als je begrijpt wat ik bedoel. + 4 dB dus, eindtrap-ingang ...
Wat de gevoeligheid betreft over alles wat hier bijna alles over gezegt is , is Rupert Neve.
Deze man heeft iets losgemaakt wat nog steeds niet achterhaald is, of nog beter : niet verbetert is.
Wat een uitvinder , amaai, spreek ik nog niet over de klank
sis

T-Rossie Geplaatst - 02/03/2008 : 10:11:41
Dat probeer ik nu al jaren duidelijk te maken ... akkoord !
Overigens verwacht ik dat élke pro-input wel over een GAIN instelling beschikt waarmee je de gevoeligheid kunt varieren met een flink aantal dB's.
n/a Geplaatst - 02/03/2008 : 09:43:14
Even aanvullend, het is jammer dat er bij keyboards geen keuze kan gemaakt worden tussen -10 dB en +4 dB.
Om een voorbeeldje te geven , bij mengtafels zoals o.a. de mackie ONYX'en hebben ze dit wel goed begrepen ...
Er zijn er wel meer merken die dit toepassen, eigenlijk teveel om op te noemen.
Zie voorbeeld foto:

http://www.mackie.com/home/showimage.html?u=/products/onyx1220/images/1220_top_lg.jpg

Achteraan zie je naast de masterout XLR's en knopje met de keuze tussen -10 en + 4 dB.
-10 is dus geschikt voor hifi gebruik en +4 db is dus het meest aangewezen om versterkers zoals: crown, lab-gruppen, QSC enz... aan te sturen , die vragen nl. een hogere input om volledig de versterker te benutten.

Conclusie: de T-2 is een consumentenproduct !

Accoord T-Rossie ?

groeten
sis

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000