Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Wat zou de T3 (niet) moeten hebben ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 16/04/2008 : 12:59:58
Op diverse buitenlandse fora wordt er gedimdamd over de (aankomende) Tyros-3. Ik ben zeer benieuwd wat men graag zou willen zien op de opvolger van de Tyros-2.

Mijn 'verlanglijstje' :
a. Eén octaafje erbij (gaat niet gebeuren denk ik)
b. USB2 aansluitingen (USB1 is achterhaald/te traag)
c. Snellere HD toegang (laden/lossen)
d. Sneller werkend operating systeem. (opstarten/bediening)
e. Echte drawbars, die ook gaan klinken als 'n "echte"
f. Beter display, wat niet omhooggeklapt hoeft te worden maar verzonken in de T3 versteld kan worden. (Net als in de good-old Technics KN2000) Het bespaart ruimte in de hoogte en je zit niet zo verscholen achter het songbook. Een ingebouwd scherm is ook minder kwetsbaar.

g. Behuizing en knoppen verbeteren (bijv. qua laklaag)
h. Gewone robuuste Euro-netstekker
i. Symetrische XLR microfoon ingang
j. Gebruik maken van een (interne bijv. 16 Gig) flash disk die snel genoeg is voor HD recording.... dit maakt de machine stil en minder kwetsbaar voor mechanisch geweld.

k. Altijd toegang hebben tot de harddisk vanaf 'buiten' (USB) en niet meer via een aparte opstart-procedure.

l. Minder effort (ruimte/geld/tijd) steken in het behouden van 'oude' GM klanken, want die zijn niet meer van deze tijd..... zeker niet in een T3

Hebben jullie ook zo'n persoonlijk lijstje?

Roel
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
n/a Geplaatst - 28/05/2008 : 17:38:43
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lizzard

Met power, bedoel ik vermogen, meer vermogen. Een iets grotere versterker erin, wat krachtiger boxen, meer power dus. Dat er geen gradatie in power hoeveelheid is, wist ik ook wel, maar ik zeg het zoals ik het denk.

Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!!

Dus je denkt aan meer SPL ? Goed idee , maar wie werkt er nou met die interne boxjes op een optreden , je hebt zoiezo een P.A. nodig ,klein of groot
Power wil iedereen maar spl is nog iets anders en daar zijn ze bij yamaha nog lang niet aan toe, laat staan hun zogezegde P.A. kraam
Dit is echt om mee te lachen
sis
lizzard Geplaatst - 28/05/2008 : 15:47:35
Met power, bedoel ik vermogen, meer vermogen. Een iets grotere versterker erin, wat krachtiger boxen, meer power dus. Dat er geen gradatie in power hoeveelheid is, wist ik ook wel, maar ik zeg het zoals ik het denk.

T-Rossie Geplaatst - 26/05/2008 : 10:55:01
Sorry Sander..... 'meer power' wat bedoel je daarmee ?
Line-out is line-out nivo. Er is geen gradatie in 'power'hoeveelheid.
lizzard Geplaatst - 25/05/2008 : 23:18:51
De nieuwe Tyros zou van mij wel wat meer power mee mogen krijgen. Verder lijkt hij me okee.

T-Rossie Geplaatst - 04/05/2008 : 23:35:07
Frans heeft gelijk... ik zou de methode van Martijn óók niet adviseren.
Srikt genomen zit het probleem in de 'aanpassing' op elkaar. De 'weerstand' (impedantie Z) van 2 apparaten die je met elkaar koppelt moet ongeveer gelijk zijn.
De koptelefoonuitgang beschikt over een EINDversterker (lage Z) en die moet je niet gaan gebruiken als VOORversterker.

Bijna een off-topic draadje hè
theplayer Geplaatst - 04/05/2008 : 22:43:29
Hallo Martijn,

Ondanks jouw goede ervaring met de aansluiting via de Hoofdtelefoonaansluiting, is dit toch niet de juiste manier.
Deze manier van aansluiten kan makkelijk schade opleveren aan de Z-2300, omdat die outputspanning snel te hoog is.
Het beste kun je in dit geval gewoon de line-out aansluiting van de Tyros gebruiken.
Je kunt dan het volume wat verder opendraaien.
Hierdoor wordt ook de kwaliteit van het geluid beter.
Zo geeft Yamaha ook meestal aan het volume tussen ½ en ¾ te zetten.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 03/05/2008 : 14:58:15
@ Wouter 1972,

Ik heb inderdaad de Z2300 aan mijn Tyros hangen. Dit heb ik altijd gedaan met een dubbele jack --> tulp kabel, en dan de adapter van 2x tulp --> minijack die bij de Z2300 zat. Maar op een gegeven moment kreeg ik problemen met het stereogeluid.
Toen heb ik een minijack --> jackadapter geprobeerd, en dan naar de koptelefoonaansluiting. Dat werkt als nooit tevoren, en is vreselijk makkelijk aan te sluiten. Voordeel is ook dat de koptelefoonaansluiting een voorversterker heeft, zodat het keyboard veel harder kan, zonder de volumeknoppen echt open te draaien (risico op vervorming van klank)

Ik neem aan dat dit ter informatie is voor een eigen Z2300 of iets dergelijks? Mocht je meer vragen hebben, ik zal ze (net als alle andere forumleden) graag voor je beantwoorden.

Groetjes,
Martijn

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
MrBoembas Geplaatst - 27/04/2008 : 16:36:45
Och als ik de Tyros2 piano vergelijk met de piano die in de Roland keyboards zit dan vind ik de Tyros2 daarin tegen beter klinken en het ligt er ook aan welke Piano je waar voor gebruikt Grand, Warm Grand, MidiGrand, OctavePNO etc... of de PNO uit het Wersi pakket.

En hahaha daarom zei ik dat de T3 zwart moet worden dan hebben we geen last meer van de lak en dat die verkleurd

Ik vind ook dat er in de T-3 meer Dance variations mag zitten.

Grtz,

Daniel,
Sneakyman Geplaatst - 26/04/2008 : 14:12:19
Ik vind het pianogeluid soms echt slecht klinken ( hangt af van hoe ik het gebruik, bijvoorbeeld alleen midden klinkt goed, hele keyboard klinkt echt slechter )

Maar heb nu wel overal verschillende andere piano geluiden vandaan gehaald, wat echt veel beter klinkt.

Ik vind zilver kleurig toch wel mooier voor een keyboard, maar een zwarte heb je minder last van lak verlies etc .

Gr. Menno
MrBoembas Geplaatst - 26/04/2008 : 06:53:53
Wat ook leuk is als je direct audiosamples kan verwerken en kan bespelen

En voor Menno : in de tyros2 zitten toch goede pianosounds althans dat vind ik toch

En dat er echte koorklanken (van Oh baby en shalalala etc.) inzitten zoals de VA7 van Roland.

En haha dat de Tyros3 zwart kleurig word :P

Grtz,

Daniel,
Wouter1972 Geplaatst - 23/04/2008 : 18:51:01
Tyrosfreak,

Je geeft aan dat je Logitech Z2300 speakers aan je Tyros2 hebt aangesloten.
Hoe heb je dat eigenlijk gedaan met de aansluiting: wat voor soort verlengstukjes gebruik je of kun je de minijack met een groter opzetstukje via de hoofdtelefooningang gebruiken?
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 21/04/2008 : 22:53:00
Ik hoop vooral dat ze bij de Tyros 3 iets gedaan hebben aan de speakers, met name aan de manier waarop de speakers aan de Tyros vastzitten. Die 8-pins DIN aansluiting is heel erg achterhaald en vooral ook fragiel.
Ik heb zelf de Logitech Z2300 speakers eraan hangen, en zijn audioinput is met een aansluiting vergelijkbaar met die van een computerbeeldscherm. Een heel erg stevige aansluiting die ook nog eens vast te schroeven is. Misschien een idee?

Groetjes,
Martijn

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Heiko Geplaatst - 19/04/2008 : 08:40:51
Hoi Roel,
Ik denk toch dat ik niet echt zo beroerd zing...
Heeft het mischien met volume te maken? Door de headset klinkt het namelijk wel goed ( al zeg ik het zelf)

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
T-Rossie Geplaatst - 18/04/2008 : 20:19:18
Heiko,
Zingen met élke vocalist zal niet lukken zolang de zanger niet (goed) kan zingen.
Voorbeeld : Mijn (beroerde) stem door een TC Helicon Voiceworks Plus (zo'n beetje de beste) klinkt dubbelberoerd.

Mijn band-maat heeft van nature een prachtige zuivere stem en weet de TC optimaal te benutten..... een ware kunst.

Roel
Sneakyman Geplaatst - 18/04/2008 : 19:36:59
Ja,

Een keyboard kan nooit perfect zijn he... Iedereen heeft weer zijn wensen. Ik zou ook zeer graag een paar noten erbij willen hebben, maar dat gaat niet gebeuren jammer genoeg. Maar ik denk dat ik maar even eerst moet gaan sparen . Ik gebruik dit nu alleen nog maar voor mezelf/ soms oefenen in soort bandje, maar verdien er nog niet aan , en ben nog maar 17 dus verdien ook nog niet echt goed geld om direkt weer nieuwe te kopen. Maar ik hoop dat dit er wel in zit, voor als ik misschien over 1 of 2 jaar nog 1tje koop , maar dan wil ik zowiso zien dat er meer keys op zitten ( wat niet zal gebeuren, dus koop em voorlopig echt niet *wordt wachten op tyros 4* (zijn wel heel dom als ze het daar nog niet instoppen, verliezen namelijk klanten mee...) ):

- Sneller laden custom voices
- Sneller saven
- paar noten erbij (88 of 76 bijv.)
- Betere lak, ook al heb ik het er nog niet vanaf
- Wat betere piano sounds ( hoorde dat dat erin zit nu )

Heb er vast nog wel meer, maar ben al redelijk tevreden over deze , hoop snel wat plaatjes en samples te horen (ben benieuwd naar SA 2)

Gr. Menno

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000