Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Tips registraties maken

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
laakies Geplaatst - 03/08/2008 : 13:56:50
Hallo tyros vrienden,

Ik ben nu (na een flinke basis kennis van de T2 te hebben doorlopen) bezig met de liedjes in de registratiebanken te zetten.
Mijn voorkeur hiervan is 1 bank (met 8 subbankjes) per liedje.

Tot zover gaat alles goed.

Maar nu begint het pas voor mij..... door de vele mogelijkheden die er allemaal zijn vind ik het moeilijk om de juiste sounds, overgangen etc. te kiezen.

Hebben jullie hier enkele richtlijnen voor ??
ik ben nu per liedje een aantal uren bezig op zich wel leuk, maar eer ik al mijn liedjes geprogrammeerd heb en in mijn bladmuziek/naslagwerk verwerkt heb is de tyros 5 alweer uit

Mischien maak ik het mezelf wel te moeilijk en ben te kieskeurig.

Graag jullie mening-visie hierover.

Groetjes van Toine

Tyros 2 + Stagepass 300
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
laakies Geplaatst - 06/08/2008 : 22:41:57
Hoi Jan,

Bedankt voor je uitvoerige beschrijving,

Maar zoals jij het ook doet kruipt er ook veel tijd in, iets waar ik al bang voor was.

Maar dat mag de pret niet drukken, eenmaal een registratie staat ie vast.

Mij vrouw zei vannacht nog goei werk moet lang duren....

Dus ga ik lekker vrolijk verder met het maken van de registraties.

Bedankt voor de reactie,

Groetjes van Toine vd laak

Tyros 2 + Stagepass 300
jan01 Geplaatst - 06/08/2008 : 20:25:58
Hallo Frans,

Ik zie je opmerking absoluut niet als zeuren, integendeel! Het moet voor iedereen helder zijn. Dus bedankt voor de aanvulling. Ik heb er ook weer van geleerd hoe ik het moet uitleggen.

Groeten van Jan

theplayer Geplaatst - 06/08/2008 : 19:32:34
Hoi Jan,

Net verhaal, maar ik wil er toch een opmerking over maken omdat door foute benamingen vaak grote onduidelijkheden ontstaan bij verschillende mensen, zodat ze het soms helemaal niet meer weten.
Het volgende.
Jij schrijft over Bank 1, 2, t/m 6.
Maar wat jij een bank noemt is een registration.
Het geheel 1 t/m 8 is een bank.
Nogmaals niet om te zeuren, maar voor de duidelijkheid.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
jan01 Geplaatst - 06/08/2008 : 14:26:48
Hallo Toine,

Misschien heb je iets aan de informatie zoals ik het(stapsgewijs) doe.

1. Allereerst kies ik de gewenste style en sla deze op in bank 1
2. Waar gewenst ‘sleutel’ ik soms ook nog aan de style-part (via mixing console), bijvoorbeeld door een andere bas te kiezen, de piano in de begeleiding iets harder, de drum een tikkie terug…… ach er kan zoveel..Dit kan natuurlijk ook per bank.
3. Ik luister of ik de bij de style behorende OTS-voices mooi vind. Soms voeg ik uitgeschakelde parts toe (rechts en/of links) of andersom. Soms hebben andere styles perfecte OTS instellingen (bijvoorbeeld strijkers). Door vervolgens OTS link uit te schakelen blijft de voice behouden als je deze koppelt aan je gewenste style (wel opnieuw kiezen)
4. Elke voice die ik op deze manier mooi vind sla ik met de gekoppelde style in de banken op in de volgorde waarin ik ze wil horen.
5. Nu ga ik de style ‘bewerken”, met andere woorden wil ik per bank een andere Main variation en/of auto fill-in? Dit is een kwestie van smaak, maar ook afhankelijk van de opbouw van het liedje en de gekozen voice. Ook de introkeuze maak ik bij bank 1 (start ik met een intro (I, II of III, of activeer ik alleen de main (knipperen)?. Bijvoorbeeld:
Bank 1: couplet 1: main A geactiveerd / gitaar

Bank 2: couplet 2: main B met auto fill-in / gitaar

Bank 3: refrein: main C met auto fill-in / saxofoon

Bank 4: couplet 3: main B met auto fill-in / gitaar (kopie bank 2 met 1 octaaf hoger)

Bank 5: refrein: main C met auto fill-in / saxofoon (kopie van bank 3 met 1 octaaf hoger)

Bank 6: refrein: main D met auto fill-in / strijkers (zelfde of hogere octaaf dan bank 5)

6. Vervolgens ga ik luisteren, of bijvoorbeeld bij een bepaalde bank (andere) Multipads en/of een (andere) left voice moeten worden toegevoegd.
7. Tenslotte de afstelling van het volume van de voices ten opzichte van de style in de verschillende banken.

Tussendoor elke handeling per bank saven, want voor dat je het weet ben je de instellingen kwijt, door even op een andere bank te klikken….

Succes er mee

Groeten van Jan

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000