O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
daan |
Geplaatst - 15/08/2008 : 19:37:04 Beste forumleden,
Ik heb een midifile in cubase veranderd en verlengt. Nu wilde ik met de songcreator wat geluiden wijzigen maar als ik op execute druk dan krijg ik de melding memory full. Betekent dit dat ik met de tyros nu niets meer kan wijzigen in de song, misschien kan het via een omweg, ik kom er in elk geval niet uit? Wie kan mij hiermee helpen.
groeten,
Daan |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 18/08/2008 : 21:37:05 Beste Daan,
Ik werk de laatste jaren niet meer met cubase, daar volgens mij cubase niet alle data uit een song/midifile uit de tyros weer opslaat. Ik weet niet hoe het nu gesteld is met cubace.
Ik gebruik nu ik zelf Sonar. Ik vondt cubase wel makkelijker werken.
Wat betreft cubase moet ik het dus uit het hoofd doen.
Je hebt schijnbaar stukken gekopieerd met tekst er bij in, en en weer geplakt op de de plaats waar wel de noten etc. maar geen of andere tekst moet staan.
In de grid edittor (Control+E) volgens mij kun je in de tacks kijken en dingen bewerken.
Volgens mij kun je daar ook filters aan of uit zetten van bijv. noten, control changes (CC) en ook tekst.
Als je bijv. alleen het tekst filter aanzet heb je overzicht en kun je makkelijk grote stukken tekst verwijderen op bewerken.
Wat bedoel met scherm? ik neem aand dat je bedoelt het text of score venster van de Tyros.
In de Tyros kun je ook via Digital record > Song creator > tab Lyrics ook de tekst verwijderen of bewerken.
Gr. Wim
|
daan |
Geplaatst - 18/08/2008 : 19:56:17 Beste wim,
Hartelijk dank voor je reactie. ik zal datgene dat je schrijft snel uitproberen. Wat ook wel heel vreemd is is het volgende. Ik heb een beetje zitten knippen en plakken in cubase en nu staat de tekst 3 keer in mijn beeldscherm.e Kan ik de overbodige tekst verwijderen?
Daan |
tyro |
Geplaatst - 16/08/2008 : 19:28:54 Beste Daan,
Ik denk dat de song te lang is of cubace heeft je song end gigantisch ver weg gezet.
Kijk in cubace of er een noot blijft hangen. Gooi alles weg na het einde de song
Of kijk in de T2 met song creator in de song by tab sys/ex waar end staat.
Zorg er voor dat bij filter alles aan staat
Is dit veel verder dan je song duurt gooi dan alles weg na de maat van het einde van de song. Dit doe je met knop J : Multiselect ingedrukt houden en dan knop A of B, de pijtljes ligt er aan of je omhoog of omlaag gaat.
Wat zwart is is geselecteerd, delete dit met delete onderin scherm.
Ga nu op het laatste item staan met End en druk knop D net zo vaak in dat het witte vlakje voor aan de regel staat.
Geef nu een slinger aan het data entry wiel links om net zover dat de maat lager is dan het einde van de song maat. Mag ook naar 000
End zal net zo ver terug springen als er midi data staat.
Mocht er in een van de 16 tracks een event of noot verder gaan of langer aanhouden dan het einde van de song pas je dit aan bij tab 1-16.
Met knop F kun je nu door de 16 tracks wandelen.
Op 000:3:0000 horen de Crtl (control) en Prog (voice) Boven (voor) de prog hoort Bank MSB en Bank LSB te staan.
Mocht deze data niet op 000:3:0000 staan zal bij setup execute niet werken.
Je kunt deze data ook met multi select en de pijltjes wijzigen, Maat selecteren en met data entry wijzigen.
Mocht er nog niet uit komen wil ik de song wel bekijken wat er aan de hand is, mocht je mij die willen sturen.
Gr. Wim
|