O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sneakyman |
Geplaatst - 01/09/2008 : 22:17:52 Hallo,
Hier een mooie video van wat je allemaal wel met de Tyros kan. Begin is erg rustig, maar gaat al heel erg snel over in iets wat mij bijna onmogelijk lijkt om in 1 keer te spelen.
Echt een voorbeeld van je keyboard kennen Hij is nog maar net op youtube, maar vond het wel de moeite waard om het hier te posten Anders wordt hier ook helemaal niks meer gepost...
http://www.youtube.com/watch?v=H2V2DcNp3vI
Gr. Menno |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
theplayer |
Geplaatst - 08/09/2008 : 19:00:41 Hoi,
Goed zo Ezra, dat scheelt mij weer een hoop schrijven. Overigens is de volumeinstelling meestal de fout. Maar als je goed nadenkt wat je doet, is het meestal niet nodig. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Ezra |
Geplaatst - 08/09/2008 : 08:56:49 Dit probleem is al eens eerder ter sprake gekomen op het forum. Ik los dit meestal op door ervoor te zorgen dat de nieuwe sound op een andere right part staat. Dus, als ik eerst speel met een piano en wil daarna overschakelen naar sax, dan zorg ik ervoor dat piano op Right 1 staat en dat de sax in de volgende registratie op Right 2 of Right 3 staat (en uiteraard laat ik dan piano ook in die registratie op Right 1 staan, met dezelfde effectinstellingen).
Het is soms even puzzelen als je meer dan 1 Right part tegelijk gebruikt, maar over het algemeen kom ik er goed uit in mijn registraties.
't Zou echter wel mooier zijn als dit opgelost zou worden, want soms kom je er niet onderuit en moet ik bijvoorbeeld eerder de toon loslaten dan me lief is. 't Zou ook mooi zijn als er voor de Tyros 2 een oplossing hiervoor zou komen, maar ik verwacht dat het niet echt mogelijk is zonder extra effectprocessoren.
Download hier mijn Tyros-songs... |
Sneakyman |
Geplaatst - 06/09/2008 : 19:08:20 Nee hoor,
Heb er ook nog steeds last van , ook als ik sustain inhoudt en dan wissel gaat het geluid opeens heel erg omhoog. Is wel 1 van de meeste irritante fouten aan de Tyros 2, maar door eerder los te laten, en sustain ook weg te laten kan je het wel oplossen. Maar het klinkt er niet mooier op. (sustain pedaal) |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 06/09/2008 : 18:05:57 Was dat niet al opgelost met de nieuwe firmware van de T-2? Ik dacht dat daar juist al aan gewerkt was.
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
dave |
Geplaatst - 06/09/2008 : 14:18:16 kijk aan mooi dat zulke kleine dingetjes wel op gelet word tijdens het ontwikkelen van een nieuw keyboard.ik heb erzelf ook wel is last van maja net wat je zeg ik hou me vingers erook altijd vanaf tijdens het wisselen van een andere registratie
dave |
T-Rossie |
Geplaatst - 06/09/2008 : 13:05:32 Dave, Inderdaad dat is mij bij hem ook opgevallen. Het wordt veroorzaakt omdat de DSP's (effektprocessors) worden gewisseld terwijl hij toetsen ingedrukt houdt. De sound wisselt nog niet maar dus wel de DSP (instellingen) Zelf heb ik het heel af en toe, maar meestal zorg ik ervoor dat mijn vingers los van de toetsen zijn tijdens een omschakeling.
Ik heb gezien dat de T3 drie DSP's meer heeft dan de T2 en ergens heb ik opgevangen dat het probleem wat je aangeeft met de T3 niet meer aanwezig is. |
dave |
Geplaatst - 06/09/2008 : 10:53:02 klinkt erg goed en mooi alleen wat ik jammer vind,dat is de overschakeling naar een andere regestratie.als je de knop indruk hoor je het in 1 keer iets harder klinken.zal benieuwen of yamaha daar aangewerkt heeft bij de t3.
dave |
Sneakyman |
Geplaatst - 01/09/2008 : 23:12:28 Zeker niet, alleen de voorbereidingen al... Denk wel dat hij ook met de voeten dingen regelt, maar daar ben ik niet zeker van.
Zowiso erg knap. Precies in het ritme, precies goeie timing en goeie aanslag gevoel vaak. Mooie keuze ook van de geluiden die hij gebruikt Doe ik em zeker niet na |
rudi |
Geplaatst - 01/09/2008 : 22:34:03 Yes indeed , niet zo eenvoudig te spelen hoor. Rudi |