O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/09/2008 : 14:13:37 Naar aanleiding van een andere draad waarin de toepassing van keyboards ter sprake kwam.... en het eigenlijk wel interessant om te weten is : Gebruikt u uw instrument thuis/bühne/beide? Is de toepassing hobby-, semi-prof of professioneel?
Mogelijk willen jullie vermelden hoe je 'm gebruikt?
Roel |
13 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
dacca |
Geplaatst - 05/09/2008 : 20:18:16 Ik gebruik hem alleen voor hobby gewoon thuis.heb 21jaar in orkestje gepeeld en daar speelde ik bass en nu tyros 2 wel een groot verschil groetjes marc |
dave |
Geplaatst - 05/09/2008 : 16:43:50 hallo heren,
ik gebruik de tyros 2 semi+prof. ik heb eers voor de hobby gespeelt en af en toe opgetreden maar nu word het steeds drukker bij mij.en dat al op een leeftijd van 17 jaar.maar ik ben er hard voor aan het studeren om ooit entetainer te worden.en net wat sis zeg de tyros 2 voldoet prima aan me eisen.muziek moet je zelf maken en niet alles laten maken door de tyros.
dave |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 04/09/2008 : 12:15:54 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vdburch
het gaat om de ontspanning heb 50 jaar gewerkt het geld kan je niet meenemen gewoon opmaken en genieten,dat zouden meer mensen moeten doen (waar heb ik die kreet meer gehoord)
Gerard
Voor mij heb je groot gelijk. Als je 50 jaar gewerkt hebt, ga er dan ook voor en schaf die TYROS3 aan.
Jan |
vdburch |
Geplaatst - 04/09/2008 : 09:51:02 Ik gebruik hem alleen voor hobby gewoon thuis. Ik kan ik niet goed spelen vind ik zelf ,lees ook geen noten doe alles op gehoor. Eigenlijk is dat een nadeel probeer ik wel het eens met noten lezen dan herken ik de melodie en ga dan automatisch door met spelen uit het hoofd. Maar het is alleen voor eigen genoegen als er visite komt en die willen wat horen doe ik het graag maar is niet mijn intentie. Eigenlijk is de Tyros voor mij een beetje te hoog gegrepen ,maar ik vind het een geweldig instrument ook al haal ik er niet uit wat er in zit,maar daar zit ik niet mee waarom zou ik,het gaat om de ontspanning heb 50 jaar gewerkt het geld kan je niet meenemen gewoon opmaken en genieten,dat zouden meer mensen moeten doen (waar heb ik die kreet meer gehoord)
Gerard |
lizzard |
Geplaatst - 03/09/2008 : 22:33:58 Ik gebruik mijn T2 zowel voor optredens als voor hobby. Eigenlijk moet ik die twee in een woord noemen, want optreden is voor mij puur hobbymatig.
Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!! |
Sneakyman |
Geplaatst - 03/09/2008 : 21:39:04 Nu nog als hobby / oefen apparaat.
Spelen in bandje, maar moeten nog wel even "aan elkaar wennen" voordat we echt echt kunnen optreden etc.
Dus nu nog meer voor hobby en gewoon trainen.
Misschien ga ik later ook nog alleen (solo dus) of als het goed loopt in de band dus, optreden en misschien cd/dvd's opnemen of zo.
Maar dat is allemaal toekomst. Weet nog niet hoe en wat etc. etc. Ben nog maar 17 , dus eerst maar school afmaken |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/09/2008 : 18:56:27 Mijn T2 wordt hobby-matig gebruikt, meestal thuis maar een aantal malen per jaar op de bühne samen met een zanger.(ideale combinatie)
Thuis is Cubase mijn favoriete programma alwaar ik ook regelmatig Cubase Workshops houd/geef. Net als Jan completeer ik ook (relatief) onvolledige opnames en dat gaat prima met de T2. Beginnend met een paar akoestische gitaren en wat zangstemmen groeit het uit tot een volledige CD productie. Masteren met Soundforge en 't is 'productiewaardig'. Ooit was ik fanatiek MIDI gebruiker, maar sinds audio Multitrack-recording met Cubase zo goed werkt speel ik uitsluitend audio in.... zo wordt het niet te statisch/netjes.
Voor publiek spelen samen met m'n zanger vind ik prachtig, de behoefte om (alleen) een stukje op te nemen en te posten in de jukebox heb ik minder.
De T2 heeft naast de vele PLUSSEN ook enkele -puntjes zoals o.a. het display, traag OS en zeer trage USB transfer.... dat zou in de T3 opgelost moeten zijn. Redenen voor mij om voor de T3 te voelen. |
n/a |
Geplaatst - 03/09/2008 : 17:02:29 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn
SIS,
Dat is wel erg summier?
Jan
Ok Jan, Ik ben muziekleraar, notenleer en keyboard voor kinderen tussen 8 en 12 jaar Gewerkt voor platenfirma's : BMG ariola, Sony en Virgin. daar deed ik composities, arrangementen en synth. programmatie Vroeger had ik een arsenaal een synthesizers met Logic -Audio , nu alleen nog maar een T-2 met ( zie onderaan )voor thuisdemo's. Voor studiowerk heb ik ter beschikking : protools HD 192 + een groot arsenaal aan plugins; synth's enz... Nu ben ik bezig met arrangementen voor Eddy Wally uitsluitend met de T-2. Dus geen T-3 voor mij, De T-2 voldoet nog prima in alle opzichten sis
Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 03/09/2008 : 15:50:12 SIS,
Dat is wel erg summier?
Jan |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 03/09/2008 : 15:49:29 Roel,
Goed idee.
Ik werk voornamelijk semi-professioneel. Mijn apparatuur bestaat uit: een T2, een Yamaha MOTIFES8, Yamaha 01X mixer. Yamaha TG500, TX81Z sound modules en een Roland Canvas CS5 module. Software PC met Vista, Cubase 4, Garritan Bigband Libr, EWQL Platinum Libr. Sibelius 5. Melodyne Studio en nog diverse oude Yamaha sound modules.
Aan de apparatuur en software zal het niet liggen. Naast mijn bedrijf (volledige dagtaak) werk ik vaak aan muziekstukken van collega's om deze af te maken, d.m.v. toevoegen van solo tracks, of andere aanvullingen. Mijn studio zal binnenkort aangepast worden, door inruil van de MOTIFES8 voor een MOTIFXS8, 01X wordt geruild voor een N12 en als laatste wordt de nieuwe MR816CSX van Steinberg toegevoegd aan mijn studio arsenaal. Klaar voor de toekomst. DE TYROS2 wordt dus niet ingeruild. Maar dat was al eerder duidelijk gemaakt.
groetjes
Jan |
guyske |
Geplaatst - 03/09/2008 : 15:37:01 100% hobby.
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
remind |
Geplaatst - 03/09/2008 : 15:01:16 Een idee om hierover een poll te starten ?
grtn. Jeroen http://www.2mymusic.com |
n/a |
Geplaatst - 03/09/2008 : 14:37:05 Kort: studio-opnames en professioneel sis
Wow de AW 1600 samen met Edirol UA-25 EX en cakewalk |