O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Sneakyman |
Geplaatst - 29/10/2008 : 09:35:56 Hallo,
Ik kan een laptop krijgen, die niet heel erg goed is. Maar ik ga proberen om een oude versie van cubase of wat voor programma er dan op te draaien voor naast mijn tyros 2.
Vaak zie je mensen met een laptop naast hun keyboard, dit doen ze om het op te nemen of om hun keyboard te besturen. Dit laatste wil ik ook graag doen. Ik weet nog niet veel van deze programma's en ik weet ook niet precies wat je er allemaal mee kan doen.
Kan iemand mij vertellen/ergens naartoe wijzen hoe dit allemaal werkt/ wat je er allemaal mee kan doen? Kan iemand mij vertellen welke nou het beste is om te nemen? Ook rekening houdend met zeer slechte systeemeisen: cubase, pro-tools, sonar etc.? OF een leuk gratis programmatje dat ik op een zeer slechte laptop kan draaien?
Ik zet er zowiso het voice programma op wat ik bij de tyros 2 kreeg (dat standaard programma van yamaha)
Systeem laptop: Het is een: Pentium 3 600Mhz 128MB Ram 5GB hdd
Degene waarvan ik het kan krijgen, probeert xp erop te zetten maar dit wil ook niet echt , dus denk ook niet dat cubase etc werken. Zowiso wordt het dan versie 1 of zo, wegens het ram. Iemand een leuk alternatiefje of iets gratis wat ook perfect werkt?
Gr. Menno |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
remind |
Geplaatst - 09/11/2008 : 19:19:28 Hallo Guy,
ik heb vanuit mijn werk wel te maken met Linux (gebruik het zelf niet) maar kwam vanochtend op het idee nav de vraag. Heb toen even gegoogled op "opensource alternative for cubase" daar kwam o.a. rosegarden naar voren. http://www.ardour.org/ is ook een mogelijkheid.
grtn. Jeroen http://www.2mymusic.com |
Sneakyman |
Geplaatst - 09/11/2008 : 17:46:16 Bedankt voor de tip.
Ik zal er even naar kijken en proberen als ik tijd heb. Op eerste gezicht ziet dat rosegarden er erg goed uit! Hoewel ik wel begreep uit gelezen artikelen dat linux soms nog wel moeilijk deed met midi etc. (had helemaal op begin ook al bekeken of dat zou kunnen), zal ik dit gaan proberen. Gelukkig staat hier wel beetje beschreven hoe het allemaal moet, want je krijgt alleen de source. Ben gelukkig wel beetje bekend met C++
Voor de opslag zijn altijd wel alternatieven , als de specs maar goed zijn, en dat is het hierbij .
Gr. Menno |
guyske |
Geplaatst - 09/11/2008 : 17:26:48 Hey Jeroen, heb jij ervaring met zowel cubase als Rosegarden ?
Al mijn pc's draaien op linux, wist niet van het bestaan af van Rosegarden als het echter kwalitatief goed is wil ik er wel gaan mee experimenteren.
Op http://www.2mymusic.com ben ik niets tegengekomen over Rosegarden als ik me niet vergis.
Groetjes Guy
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
remind |
Geplaatst - 09/11/2008 : 11:48:56 Toch nog even een reactie:
Waarom ga je geen linux (zoals ubuntu) draaien met een alternatief voor cubase zoals bijvoorbeeld Rosegarden (http://www.rosegardenmusic.com/)
De spec's van je notebook zijn hoger dan de systeemeisen die zowel linux als rosegarden stellen! Blijft uiteraard wel dat de opnamecapaciteit van je notebook erg klein is maar volgens mij het proberen waard.
Jeroen
grtn. Jeroen http://www.2mymusic.com |
Sneakyman |
Geplaatst - 09/11/2008 : 08:53:19 Hallo,
Bedankt voor jullie reacties, ben flink aan het proberen en proberen en nog een proberen geweest.
Het programma dat ik bedoelde was Tyros 2 voice editor. Deze staat er nu op met windows xp. Alleen het rare vind dat ik nu een schermpje op de tyros 2 krijg dat hij aan het editen is. Kreeg ik eerst niet, dus kan ik niet meer voices veranderen op keyboard en dan bijv. settings inladen... Maar altijd handig is het wel
Verder heb ik ook nog andere programma's geprobeerd, maar zoals jullie al zeiden heb je daar toch meer geheugen voor nodig. Ga misschien nog proberen via via de ram geheugen op te krikken, maar dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken.
Weten jullie hoe het allemaal ging, kan deze topic ook afgesloten worden (ook al doen jullie dat nooit )
Gr. Menno |
n/a |
Geplaatst - 31/10/2008 : 09:13:39 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Sneakyman
Over bepaalde dingen ben ik nu ook achter gekomen, maar er is dus ook geen alternatief? Die niet zoveel ram gebruikt
Oke, toch bedankt voor jullie reacties,
Dan ga ik alleen dat programma wat ik erbij kreeg erop draaien en zelf nog even verder zoeken naar kleine programma's die ook deels hetzelfde doen. Had al een beetje zo'n reactie verwacht helaas.
Gr. Menno
Is een beetje moeilijk denk ik ( welk programma zit erbij ? ) Voor Audio opnames heb je toch minimaal 2 Gb ( liefst 4 ) ram geheugen nodig + nog een ferme HD om alles op te slaan, kan eventueel extern Enfin , we horen het wel . sis
T-2 rules |
Sneakyman |
Geplaatst - 30/10/2008 : 12:36:47 Over bepaalde dingen ben ik nu ook achter gekomen, maar er is dus ook geen alternatief? Die niet zoveel ram gebruikt
Oke, toch bedankt voor jullie reacties,
Dan ga ik alleen dat programma wat ik erbij kreeg erop draaien en zelf nog even verder zoeken naar kleine programma's die ook deels hetzelfde doen. Had al een beetje zo'n reactie verwacht helaas.
Gr. Menno |
T-Rossie |
Geplaatst - 29/10/2008 : 16:23:13 Helemaal mee eens Sis! |
n/a |
Geplaatst - 29/10/2008 : 16:10:09 Je hebt verschillende problemen met deze PC. 1/ XP heb je nodig, vista zal zoiezo al niet werken . 2/ zolang je uitsluitend met midi werkt is er geen probleem. 3/ 128 mB geheugen is te weinig en zal nooit werken zeker niet met audio Kortom , een leuke 2dehandse maar voor deze doeleinden zeeeeeeeeer verouderd sis
T-2 rules |