Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Vraagje over boxen en doorverbinden etc.

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Sneakyman Geplaatst - 19/11/2008 : 14:30:00
Hallo,

Ik zit er over na te denken om nieuwe boxen of een nieuwe headset te kopen. Heb nog niet zoveel geld, dus rond de 200-300 euro zat ik te bedenken. Heb nu de standaard set, maar ben daar zoals zoveel toch niet echt tevreden over. Want als ik de wav op mijn computer afspeel is het erg veel mooier, dit zijn boxjes die nu nog maar 25 euro zijn.

Mijn eerste vraag:

Als ik een headset koop, deze via de headset input erin plug, dan via aux out l/r naar een mengpaneel of monitoren ga en deze weer doorverbind met de rest van de band. Dan naar het mengpaneel toe, en dan via het mengpaneel weer een signaal terugsturen naar mijn keyboard headset die dan het ook laat horen, inclusief de instellingen die bij het mengpaneel zijn gemaakt voor de gitaar etc. die ik wil horen, is dit mogelijk of... Zou dit niet goed werken, omdat je het geluid 2 kanten opstuurd?

Vraag 2: Wat is verstandiger, goeie boxen kopen en deze als monitor gebruiken of goeie headset kopen en deze gebruiken?

Vraag 3: wat is een goeie headset en goeie boxen. Graag 1 met max 400 euro, en 1 met max 1200 euro met het verschil. (zodat ik weet of ik beter door kan sparen of gewoon nu 1 kan kopen)

Vraag 4: logitech Z5500 zie ik steeds voorbijkomen. Zijn deze erg veel beter dan de standaard boxjes. En zitten hier ook al standaards bij, zo nee, waar kan je deze vinden?

En nog een gekke vraag. Wat voor stoelen gebruiken jullie?
Ik zit nu met een stoel, maar begin mijn armen een beetje te voelen doordat hij te laag is.

Hoop dat dit duidelijk is en antwoord op gegeven kan worden,

Gr. Menno
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Sneakyman Geplaatst - 26/11/2008 : 21:14:43
Harstikke bedankt,

Dan ga ik binnenkort, als dit tenminste mogelijk is even luisteren naar die 2300. Het lijkt mij ook niet verstandig om hem op de phones te houden, dus ga gewoon nog even op de oude dan en zie wel hoe het gaat met de 2300 (anders vraag ik even iemand die er echt verstand van heeft hoe dat wel mogelijk is als het niet lukt. Deze heeft geen keyboard of zo, maar weet wel veel van zulke dingen af. Kom ik alleen niet zo snel tegen .)

Verder ken ik het probleem van de bas ook wel bij de X-230. Deze staat ook helemaal uit maar de bas is nog steeds erg veel.

De line out zal dan wel mono moeten zijn en niet stereo zoals de headset uitgang. Dus daar zal ik dan ook wel naar moeten kijken.

Bedankt voor alle info. Dit is erg handig allemaal.

Gr. Menno
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 26/11/2008 : 20:30:38
Nou, ik heb dus ook het probleem gehad met een kabel (2x Jack naar 2x Tulp (voor de verloopstekker)) die niet goed was. Ik heb nooit een ander aangeschaft, omdat ik toen het hoofdtelefoonuitgangidee heb ontdekt.
(ik weet dat er mensen zijn die dit geen goed idee vinden, maar ik vind het makkelijk en het werkt prima)

Je kunt er dus voor kiezen de Z-2300 op je Line Out L/L+R aan te sluiten, maar je kunt ook de hoofdtelefoonaansluiting overwegen. Ook zit er bij de Z-2300 een verloopstekkertje wat gewoon prima werkt. Je moet er alleen een goede kabel voor hebben vanaf je Line Out.

De X-5500 aansluiten zal (zeer) moeilijk tot niet gaan, omdat je daar meerdere kanalen (voor achter links rechts midden en sub) aan hebt te sluiten. En zoals ik al eerder zei zie ik het nut niet in van 5.1 op je keyboard aangezien je er toch altijd voor zit.

Een tip: Ga de Z-2300 beluisteren (met evt een HD-recording) en kijk dan wat je ervan vindt. Probeer hem ook zo op te stellen, aan te passen of zo te gaan zitten zodat het lijkt op de opstelling die je thuis gebruikt (door het subwooferverhaal).

BTW, het stoorverhaal wat je met de x230 meemaakt zul je inderdaad met de Z-2300 niet merken. Deze set heb ik tot het uiterste kunnen drijven zonder een vervorming oid te horen. 't Zijn echt goeie speakers, maar jammer van die sub . (De sub kan overigens ook niet helemaal uit. Je blijft altijd bas eruit horen, ook al draai je de sub-knop helemaal uit.)

Groeten,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Sneakyman Geplaatst - 26/11/2008 : 15:01:31
Maar hoe zit dit dan. Ik krijg alleen de rechterkant en de bas te horen.
De linkerkant doet het niet. Doe ik iets fout?
Hij doet het op de computer wel gewoon...
Ligt het misschien aan het draadje dat ertussen zit, dat er voor zorgt dat hij ik de keyboard kan ( naar jack toe..)
Is het misschien mono, dat het maar 1 kant pakt? Maar mono pakt toch ook beide kanten wel... Weet 1 van jullie het?
(och, had beetje raar opgeschreven hierboven, dit is dus nog niet opgelost)

Ik heb hem no op de voorkant aangesloten, op phones, en daar geeft hij wel beide aan.
Ligt dit misschien toch aan de stereo/ mono van het tussenstukje?

Hier een foto van het tussenstukje:

Hier de link naar de grotere foto: http://img03.picoodle.com/img/img03/3/11/26/f_DSC00065m_5967a9a.jpg
(de website accepteerd geen html)

De x230 kan het geluid soms niet zo goed aan als hij op redelijk geluid zit. Hij gaat klein beetje storen. Maar weet zeker dat de z2300 dit niet heeft. Dus als ik de linkerkant ook werkent krijg, ga ik daar waarschijnlijk voor . Want wat een verschil met de standaard boxen. Het klinkt veel mooier!

Als de bass te erg is ga ik mijn kamer een klein beetje aanpassen zodat de bass 2 meter van me af is of zelfs meer. Ook, wat ik met deze bass ook gedaan heb, is het verstandig om het ergens op te leggen, ik heb het gewoon op de piepschuim gelaten. Zo stroomt het niet door de grond snel naar beneden toe , maar de bass blijft wel aanwezig, zelfs bijna evenveel

En nu ik toch weer een vraag stel:
De X-2300 gaat dat gewoon via 1 draadje naar main line out L/L+R?
En de X-5500 dan? (de 5.1)
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 26/11/2008 : 14:44:47
hehe...

Ik heb ook de X-230 aan m'n computer hangen, en ze ook al eerder op Tyros geprobeerd. Ik vond de bas gunstiger, maar het geluid minder levendig dan met de Z-2300. Voor het goeie zou je de monitors van de Z-2300 moete hebben, en de sub van de X-230. Maar dit is nie mogelijk.

Ga vooral goed luisteren naar boxen, in de meeste computerzaken zijn ze wel te beluisteren. Neem dan ook een harddiskrecording mee op mp3 oid, zodat je weet hoe ze zouden klinken op je Tyros2

Groeten,

Martijn

Sneakyman Geplaatst - 26/11/2008 : 14:08:09
Nu blijkt er toch nog 1 probleem te zijn hoor het alleen van rechts, eh heb hem wel in left+right gedaan... Hoe kan dit?

Ik heb de logitech X-230. Deze heeft links alle draaiknopjes, als ik deze harder zet, gaat het geluid gewoon harder. Maar het geluid komt alleen uit rechts en de bas doet het ook gewoon

De headset gaat er waarschijnlijk ook bij komen. Maar dit moet ook met de band etc. nog besproken worden.

Bedankt voor alle tips

Gr. Menno
remind Geplaatst - 21/11/2008 : 00:35:08
Nog even een tip uit ervaring. Naast de technische specificaties die uiteraard ENORM belangrijk zijn.........maak een shortlist en ga passen, op je hoofd zetten en voelen! Een paar gram meer of minder of een te grote of te kleine oorschelp daar heb je veel sneller veel meer last van dan een "net iets beter geluidsbereik". (zelf heb ik een KOSS UR40 en ben heel erg tevreden (over beide aspecten).

grtn. Jeroen
http://www.2mymusic.com
Sneakyman Geplaatst - 20/11/2008 : 08:51:14
Hm, bedankt voor de tips

Zal vandaag even proberen mijn eigen boxjes erop te zetten. Als we hier thuis tenminste een verloopkabeltje hebben
Mijn kamer is net verbouwd, maar 2,5 meter is wel erg veel. Als je toch liever de bas voor je wil hebben. Ook zeuren mijn ouders nu soms al over zulke dingen, dus dat lijkt mij niet echt verstandig. Misschien nog andere rond dit getal?

De stoel is ook een goeie tip. Keek altijd naar normale stoelen, met stoel leuning aan de achterzijde. Maar deze zijn vaak net iets te laag. Ook hier zal ik deze week even verder mee kijken.

Ook nog een vraagje erachteraan. Ben zelf ook even flink wezen zoeken op goede headsets. En kwam op deze website de sennheiser hd serie vooral tegen. Muziekcentrum Oostendorp verkoopt daar ook 2 van: de hd 465 en de hd 555. Hier zit ook Harmonische vervorming op. Dit moet toch zo weinig mogelijk zijn? Want de sennheiser hd 650 is het nog maar 0,05 en deze serie lijkt mij wel wat. Vooral de hd 555 of de hogere versies. Toch ook zeer goedkoop, en kwaliteit is volgens mij wel redelijk

Bedankt,

Menno
n/a Geplaatst - 20/11/2008 : 08:25:38
Sneakyman kijk eens naar deze stoelen van konig en meyer.
deze zijn in hoogte verstelbaar.
misschien heb je hier iets aan ?

http://www.k-m.de/Keyboard-benches.3+M53e3311645a.0.html

sis

T-2 rules
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 19/11/2008 : 16:51:26
Beste Sneak,

Over de eerste drie vragen kan ik niets zeggen, maar over je laatste kan ik wel iets melden.

Ik heb zelf de Logitech Z-2300 speakers aan mijn Tyros hangen. Dit is de 2.1 versie van de Z-5500.
(Zelf zie ik het nut van surround sound bij een keyboard niet, omdat je er toch altijd zelf voor zit.)

Ik vind de Z-2300 een heel mooie speakerset met een geweldig bereik, alleen is er een (groot) nadeel. De subwoofer hoor je pas goed over een wat langere afstand (lees: ongeveer 2,5 meter). Dit vormt een probleem, omdat je zelf soms de sub amper hoort, en je buren/ouders beneden al beginnen met klagen.

Als je de luxe van ruimte heb (die ik dus niet heb), zou het een goede investering zijn, want dan kun je de sub wat verder weg zetten. Heb je de ruimte niet, overweeg dan toch een andere set. (de sub is trouwens wel van uitermate hoge kwaliteit, zowel de kast als het geluid wat eruit komt)

Ik weet niet hoe dit zit met de Z-5500, maar omdat die (bijna) dezelfde sub heeft als de Z-2300 denk ik dat deze set met hetzelfde "probleem" kampt.

Groeten,
Martijn van der Plas

P.S. Als je computerspeakers zoveel beter klinken, probeer die dan eens direct aan te sluiten op je Tyros2. Als het een goed geluid geeft, kun je overwegen gewoon zo´n setje te kopen en voor 25 euro klaar te zijn. Vooral een goede oplossing als je vooral thuis speelt.

P.P.S. Er zitten geen standaards bij de Z/2300-5500 speakers, en ik weet ook niet waar deze te vinden zijn (zelf ook vaak genoeg gezocht).

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000