Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Ervaringen/meningen over BOSE L1 speakers

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 20/05/2009 : 18:36:37
Op het T3 forum bleek dit een aparte draad waard, vandaar deze post om hieronder verder te gaan.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 04/11/2011 : 10:25:50
Vanwege aanschaf van een 18" actieve sub:

Als iemand van jullie nog op zoek is naar B1's .... mij even mailen
paulmuz Geplaatst - 09/10/2011 : 11:41:23
Hans
ik gebruik nog altijd een inear-oortjes links,en rechts een kleine monitor op de grond ,zo krijg dan een goede controle, ook al zijn de toehoorders wat luidruchtig.

Ik zong vroeger met Beta 87 van shure , maar ondervind nu dat het beter werken is met de beta 58.
mvg
Paulmuz
Hanswiel Geplaatst - 09/10/2011 : 09:30:03
Hoi,

Ook heb ik inmiddels een aantal keren praktijkervaring opgedaan met de Bose L1. Ik ben zeer onder de indruk van de hoog/laag prestaties in de zalen waar ik speelde. Soms moest wat zachter gespeeld worden omdat de situatie er naar was. Dan viel het mij op hoe mooi ""zangerig"" de gitaren klonken. Door het stemgeluid van het publiek moest ik me dan wel heeeeel erg concentreren om mijn eigen spel te horen. Volgende keer neem ik in zo'n situatie inear-oortjes mee.

Een tevreden Bose L1 klant.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)den

Website:tognog-music.nl
paulmuz Geplaatst - 16/07/2011 : 19:12:36
Hallo,

hier wil ik ook even mijn mening kwijt over het onderwerp bose L1 model 2,ik gebruik deze sinds enkele maanden,samen met twee baskastjes,maar wel zonder tonematch.

Ik ben er wel heel tevreden over,niet alleen het gewicht valt mee, maar zeker de kwaliteits weergave.

Ik sta wel perplex van de correcte weergave , alles is klaar en duidelijk , heb nog maar zelden een correctere weergave gehoord.
en een heel groot volume.

Heb dat setje reeds meerdere malen gebruik op kleine en grote optredens,steeds tot volle tevredenheid.

Wil niet zeggen dat ik geen verbetering meer zie zitten in die setjes, een ietwat grotere sub zou wel op zijn plaats zijn , mischien op grotere evenementen zouden twee subjes per kant
zeker niet mis staan.(bij grotere volumes) Ik kom van een 18" sub , vandaar misschien die gedachte.

Ik zou het niet gebruiken voor Rock , en harde disco , maar voor dansmuziek lukt dit zeker.

Wat zeker ook een rol speelt is welke mengtafel je gebruikt , ik gebruik de Venice Midas160 , maar als je daar een goedkoop mengtafeltje tussenin steekt , zal dat ook wel een mindere kwaliteit brengen , ook met bose

Onlang nog een optreden gedaan in een middelgrote zaal , de uitbater kon er niet van zwijgen , en was onder de indruk van de Bose L1 model2 , en vertelde mij dat geen ander orkesten die daar optraden , dit zacht voldoende nivau haalde, ook niet met groter geluidsversterking.

Ik heb zeker een goede aankoop gedaan, en heb er zeker geen spijt van.

Dit wil ik op 9-10-2011 , nog wel even meegeven,ik heb nog twee baskastjes bijgekocht,en ik moet zeggen dat alles nog veel veel beter klinkt,het gemis aan wat diepte is weg,en wat gaan die kastjes diep,en het blijft net klinken, ik denk voor keyboardspelers en zangers,of dj´s dat zeker twee baskastjes per paal aan te bevelen is.

Dit was even mijn mening.
Groeten aan allemaal.
Paulmuz





Hanswiel Geplaatst - 15/07/2011 : 18:25:20
Hoi,

Sorry, zit ik even duur te doen. Ik heb GEEN BoseL1 model2 maar
gewoon twee L1's compact.

Werkt precies zoals Frans zegt.





Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)den

Website:tognog-music.nl
Wiekman Geplaatst - 15/07/2011 : 16:20:48
Ik werk niet meer bij Bose en dit is dan ook niet een officieel standpunt van Bose. Maar ik ken genoeg mensen die bij de Model 1 en Model 2 het bovenstuk er soms (bij voorbeeld hoogte gebrek) het bovendeel niet monteren. Dit zonder problemen... Er zijn zelfs mensen die het boven gedeelte, dan wel middels speciale kabels, aansluiten om zo toch de speakers te kunnen gebruiken (eventueel als monitor.)

Succes!


Bosel1.nl
theplayer Geplaatst - 15/07/2011 : 14:01:43
Hoi Hans,

Dat weglaten van één verlengstuk is van toepassing op de Bose L1®Compact.
Die heeft 2 verlengstukken en één speakerdeel.
Je kunt 'm zelfs helemaal zonder verlengstukken gebruiken.
De onderkant van alle 3 de delen is exact gelijk.
De verlengstukken zijn eigenlijk niet meer dan 2 draadjes.

Bij de L1 mod 2 zit er volgens mij verschil in de onderzijde van de Top en de Bottom.
De vraag is dan waar zitten de speakers in en kan dat deel zo in de powerstand gestoken worden.
Als er in beide delen speakers zitten, is het ook niet aan te raden om er één weg te laten.
Je hebt dan kans dat de impedantie niet meer klopt.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Hanswiel Geplaatst - 15/07/2011 : 07:34:00
Hoi,

Ik zie aan de inhoud van deze lijn dat ik nog niet mijn ervaringen verteld heb over de Bose L1 (model 2). Ik heb ze nu een jaar en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben.
De bas alsmede hoge tonen zijn veel beter dan ik had mogen verwachten (na diverse keren luisteren in Wezep).

Over 2 weken een optreden (tijdens de braderie) in de serre van een restaurant in Ruurlo. Daar zijn de omstandigheden geheel anders dus moet ik eens kritisch luisteren of dat ook allemaal goed gaat met het geluid. Er zal b.v. veel meer omgevingsruis zijn.

Conclusie: Mijn vorige set (HK Lucas 1000) klonk ook goed maar de Bose L1 (model 2)(2X) doet daar m.i. niet voor onder,........en ik kan ze nu zelf van de trap afkrijgen en in de auto zetten!!!!!

Oh ja, dan nog dit: als ik 1 verlengstuk weg haal, dan hoor ik helemaal niets meer. Toch lees ik dat men dat wel doet om het geluid meer op oorhoogte te krijgen. Wat doe ik fout?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)den

Website:tognog-music.nl
rudi Geplaatst - 14/07/2011 : 20:48:32
Heren , lange tijd geleden maar even een reactie.
Ik beschik zowel over de Bose L1 model 2 met tonematch en
de Compact.Ze zijn niet vergelijkbaar maar beiden zeer goed.
Echter is spelen met de Compact zonder mengtafel veel te plat.
Zet de tonematch er tussen (digitaal mengpaneel)van Bose) en je hebt een totaal andere dimensie.
Nog mensen met deze ervaring?
Rudi
pianoplayer Geplaatst - 29/01/2010 : 18:57:15
De basnoten van de p155 worden duidelijk weergegeven. Zonder dat het rommelig klinkt en zonder dat het subwoofer-achtig klinkt. Belangrijk want bij een piano-klank past geen subwoofer-klank. Dus: basnoten beter op de l1compact dan op mijn lucas smart (xt) die verkocht is. Een echt "volle" klank is het niet. de preset "general keys" van de tonematch laat de piano wel veel voller/breder klinken.

Groetjes,
Jurgen
n/a Geplaatst - 28/01/2010 : 21:48:30
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pianoplayer

Sis, ik heb nog eens nagedacht:
ik vind de bas van de l1 compact in verhouding met de hoge tonen best ok. Nogmaals voor wat het bedoeld is, is het een prima werktuig. Er bestaan baskasten die duizend keer beter klinken, maar die wil ik niet. Compact: dat zegt de naam. Dan kan je niet alles verwachten. Gezien de afmetingen best in orde.

Jurgen




Terug van weggeweest ( heb 10 dagen in Canada gezeten, super )
Tja, dat laag Jurgen, worden Uw lage noten van Uw piano goed weergegeven ?
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
pianoplayer Geplaatst - 27/01/2010 : 21:23:54
Sis, ik heb nog eens nagedacht:
ik vind de bas van de l1 compact in verhouding met de hoge tonen best ok. Nogmaals voor wat het bedoeld is, is het een prima werktuig. Er bestaan baskasten die duizend keer beter klinken, maar die wil ik niet. Compact: dat zegt de naam. Dan kan je niet alles verwachten. Gezien de afmetingen best in orde.

Jurgen

pianoplayer Geplaatst - 21/01/2010 : 22:24:04
Over de klank heb je gelijk, Sis, maar je zei dat het systeem te duur was. Ik vraag me nog steeds af waar ik een alternatief kan vinden: zelfde spreiding, even licht, gemakkelijk op te stellen... met een vergelijkbare klankkwaliteit, of beter natuurlijk.
Jurgen
Wiekman Geplaatst - 21/01/2010 : 14:48:48
Hallo Allemaal,

Na lang en hard werken hebben ondergetekende en een aantal enthousiaste L1 gebruikers een film over het L1 systeem van Bose in elkaar gezet.

Ik durf te beweren dat wanneer deze 12 minuten durende film hebt gezien je heel veel meer weet over het systeem, het concept van het gebruik en vanuit welk idee dit systeem is bedacht.
Veel plezier er mee.

Klik hier:
http://bosel1.nl/movie.html

http://bose.infopop.cc/6/ubb.x
n/a Geplaatst - 14/01/2010 : 15:49:39
""Iemand die nog durft te spreken van te weinig druk of bas of vermogen nodig ik graag uit hihi""
Het gaat hem over deze vraag, welja, zoals gezegt en het staat er letterlijk " weinig druk of bas "
EAW heeft onlangs een subkastje uitgebracht met een 12" speaker met een geluidsdruk die de boosjes letterlijk wegblaast.
Naar ik kan rekenen heeft Geert nu 8 basjes ( 2 per paal ) en dat is naar mijn mening geweldig en zal zeer goed klinken, daar twijfel ik niet aan
het gaat hem over de uitdaging tussen beiden en dan zitten we nog niet aan de kouwe patatten .
Natuurlijk vind ik het leuk dat iemand het lef heeft om zo'n dubbele set aan te schaffen en gefeliciteerd daarbij.
Maar een uitdaging aangaan inzake bas of sub , dat wil ik niet missen
Nog even dit : de basjes van Bose hebben ergens een 6" , max 8 " per speaker, dit voor het laag .
En inderdaad , ze gaan vrij laag voor hun afmeting , dus hulde aan de bouwers van de bose basjes .
AlLEEN , ze dragen niet ver, en dat is hetgene ik wou zeggen.
sis




Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000