Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Hoe bestanden van USB-stick te laden?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
admin Geplaatst - 15/06/2011 : 23:21:52
Deze vraag van Dennis uit Oss van 14-06-2011 in dit nieuwe onderwerp geplaatst.
******Moderator*******

Ik heb een USB stick gekregen van Sander. Hierop staan veel dingen, maar welke precies en hoe moet ik die gebruiken / waar in te laden?
Het schijnen allen extra's te zijn die tot nu toen in de download sectie schijnen te staan.


Groeten,
Dennis
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Dennis Geplaatst - 18/06/2011 : 10:55:06
Kwartje is gevallen hoor!
Het zijn inderdaad veel handelingen, maar het werkt!

Ik heb een mac mini, maar die staat ongeveer 10 meter van de T4 vandaan. Dus de optie met een pc of externe computer is jammer genoeg geen optie voor mij.
Want dan is het inderdaad veel eenvoudiger en kun je 'even' snel de HD mooi indelen.

Dank!

Groeten,
Dennis
Ruud Geplaatst - 17/06/2011 : 23:42:47
Hallo Dennis,

Je bent al bijna halverwege. Ik neem aan dat je de map EURO PACK T3 in de root van de Harddisk T3 hebt aangemaakt. Dat is nl een vereiste.
Vervolgens moet de volledige inhoud van de USB-map EURO PACK T3 in die map op de HD worden gekopieerd.

Voor registraties moet je in dit geval de submap Registration Hep kiezen. Hep staat voor Harddisk Euro Pack.
Nu dus nog de mappen Multipads, Songs met submappen, Styles met submappen en Voices met submappen aanmaken en kopiëren.
Om de map Songs te kopiëren eerst Song in het display kiezen. Voor Styles en Multipads eerste Styles en Multipads in het display kiezen.
Voices en submappen kopiëren via Voice Creator.

Dit zijn best wel wat handelingen waarbij je goed moet opletten of je niets vergeet. Een stuk eenvoudiger is het om het via de PC naar de T3-HD te kopiëren.
- USB-stick in de PC stoppen;
- USB-kabel aansluiten op de To Host poort (achterzijde T3) en de PC;
- T3 aanzetten met de knop Musicfinder ingedrukt gehouden;
- T3 start op in USB Storage Mode;
- De PC herkent nu de T3-HD als extra harde schijf;
- Kopieer de map EURO PACK T3 van de USB-stick naar de root van de T3-HD;
- Zodra het kopiëren klaar is via de knop EXIT naar het Main-scherm;
- Klaar.

Ik denk dat het je zo wel zal lukken.
Succes.

Groet,
Ruud
Dennis Geplaatst - 17/06/2011 : 20:59:27
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de aangepaste registraties.
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat als ik een registratie laad, dat dan de style, sounds EN song geladen worden die erbij horen.

Bij mij lukt dat laatste niet.

Ik heb een map op de HD van de T4 aangemaakt. Eerst naar registrations gegaan, dan HD1, en new folder gedaan.
EURO PACK T3 als naam opgegeven.
Vervolgens naar de juiste map op de USB stick gegaan en de inhoud van de correcte Regtratiemap naar EURO PACK T3 gekopieerd.

En dan?
De songs staan elders op de USB stick toch?
Waar moet ik die naartoe zetten?

Vergeef me, heb jaren in de IT gewerkt. Misschien dat ik daardoor anders denk, maar dit begrijp ik niet helemaal.

Groeten,
Dennis
Dennis Geplaatst - 17/06/2011 : 10:19:24
Ahaaa!

Dus eerst even in de PC gooien. Ga ik doen!
Thanks!

Groeten,
Dennis
Ruud Geplaatst - 16/06/2011 : 18:22:46
Hallo Dennis,

Je hebt het dus over mijn workshopbestanden.
Enkele bestanden zijn voor de PC, zoals bv bladmuziek (pdf-bestanden.
In de map Audiobestanden zitten wav en mp3-bestanden.
De submappen bij aangepaste registraties behoren bij het EuroPack, waarvan ik andere verwijzingen heb gemaakt in de registraties. In dezelfde map bevindt zich een pdf-bestand met uitleg.

Bekijk de inhoud van de USB-stick maar eens op de PC, dan vind je de uitleg e.d. wel en zie je vanzelf wat voor de Tyros en wat voor de PC bedoeld is. Je kunt er op de PC ook een backup van maken.

Groet,
Ruud
Dennis Geplaatst - 16/06/2011 : 15:37:57
Heeey!
Bedankt Ruud!

Maar ik bedoel eigelijk iets anders.
Op de stick zie ik allerlei mappen zitten, en daar weer submappen in en dergelijke.

Bv bij "aangepaste registraties", zitten 4 submappen. Allemaal een andere naam, maar allemaal dezelfde inhoud (denk ik)
Welke songs horen daar bij? Welke moet ik laden.

Onder workshops zie ik ook een hoop dingen staan. Audio en dergelijke, bladmuziek zie ik ook langskomen.
Is het de bedoeling dat die dingen voor de PC bestemd zijn ofzo?

Groeten,
Dennis
Ruud Geplaatst - 15/06/2011 : 23:26:14
Hallo Dennis,

Ik denk dat daarop de bestanden/mappen staan die op de Harddisk van de Tyros4 zijn geladen.
Dit kun je alsvolgt checken:
- Doe de usb-stick in de T4;
- Selecteer bijv. Song (A-knop);
- Met de TAB > naar HD1 en bekijk welke mappen op de Harddisk staan;
- Vervolgens met TAB > naar USB en kijk of dezelfde mappen op de usb-stick staan.

Als je bestanden vanaf de usb-stick (of HD1) wilt kiezen dien je erop te letten dat je eerst de knop selecteert wat je wilt kiezen.
Dus Song als je een song uit een map wilt kiezen, Style als je een style wilt kiezen. Dit geldt ook voor MultiPads, Registraties en Voices.
Vervolgens met de TAB > naar USB en de map kiezen waarin de bestanden staan die je wilt kiezen.

Let op, als je Style hebt geselecteerd en je zoekt bijv. in een map met Songs, kan het lijken alsof de map leeg is. Het zoekt nl naar .STY-bestanden, maar er staan in dit voorbeeld .MID-bestanden in de map en laat dus niets zien.

Groet,
Ruud

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000