Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Solid state (hard)disk

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 06/08/2011 : 19:17:02
Het heeft niet direct iets te maken met een Tyros, maar wilde het toch even melden.
Wij zijn al tientallen jaren gewend om informatie/data op te slaan om de Harddisk Het nadeel van zo'n apparaat is dat hij 'mechanisch' is en zeer snel ronddraait terwijl de opnamekop heen en weer gaat op het oppervlak af te scannen. Dit betekent dat hij gevoelig is voor trillingen en er zelfs door stuk kan gaan. Bovendien is een harddisk (relatief) traag met schrijven en lezen.

Op dit moment is er een groep 'disken' in opmars die in het geheel niet draait, niet fijngevoelig is, energie zuinig- en bloedsnel is : De Solid State disk! (eigenlijk een soort USB stick)

Ik heb afgelopen week een 'diepteinvestering' gedaan en een 120 Gig SSD aangeschaft voor mijn PC.
Hij is mijn C: (systeem) schijf geworden en herbergt Windows7 en alle programma's........ Het is een Formule 1 race-machine geworden!!

Het is een feestje om nu te werken met Office, Cubase etc.
Opstarten van de PC is dubbel zo snel geworden en bijv. Powerpoint of Excel staan al te wachten op het moment dat ik de tweede muisklik omhoog heb laten komen. (binnen een halve seconde)

Mijn 'oude' harddisken bevatten slechts data/documenten etc. en staan meestal stil.

Voor PC audio-recording fanaten een absolute must!

Volgens mij zijn er momenteel alleen SATA SSD's en die passen niet in een Tyros. *Tyros2 en Tyros3 gebruiken IDE en de Tyros4 heeft een USB interface.
2     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
tyro Geplaatst - 07/08/2011 : 13:36:45
Ik had hierover ook al een keer een opmerking gemaakt.
De nieuwe Korg Kronos Synth. heeft deze ook, en leest zelfs sample data etc... rechtstreeks vanaf.

Het heeft alleen maar voordelen.

Er is nu wel een voordeliger flashgeheugen op de markt.
En Yamaha zou de prijs ook verlagen volgens het Yamaha Keyboard Owners forum

Groeten Wim
johan Geplaatst - 07/08/2011 : 00:46:25
T-Rossie heeft helemaal gelijk, ik heb zelf ook een 160 gb ssd schijf in mijn comp. zitten.
En het is heerlijk, supersnel.

Ik weet niet als zo'n schijf in de tyros kan maar als het kan zal de laadtijd van tyros aanzienelijk korter worden denk ik.

Gr Johan.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000