Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 midifile

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe
   
Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

 
Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.
   

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
pmussies Geplaatst - 02/09/2011 : 12:29:06
hallo allemaal,
even voorstellen, mijn naam is peterjan, een liefhebber zonder talent
maar met een hoop goede wil en plezier in muziek maken. heb nu van oostendorp een jaar een tyros3, begonnen met een gem wk2.
nu mijn vraag: hoe kan ik een midifile bespelen in 1toonsoort terwijl
deze in meerdere toonhoogtes aangeboden wordt, de eerste keer transponeren lukt wel maar de tweede keer is een probleem om alles in
een toonhoogte te spelen heb op het forum rondgekeken maar niet een
duidelijke oplossing gevonden. wie heeft goede raad,
peterjan

pmussies
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
pmussies Geplaatst - 07/09/2011 : 20:01:59
hallo ruud en heiko, een paar daagjes weg geweest en nu jullie reactie s gelezen .ik ga er zo gauw mogelijk mee aan de gang en denk er wel wat aan te hebben, anders laat ik het wel weten. als het lukt is er weer een blij mens inde wereld bij . alvast hartelijk dank.
peter jan

pmussies
Heiko Geplaatst - 04/09/2011 : 05:01:24
Hoi Peter,
Wanneer, zoals je zegt de eerste KDB transpose is gelukt, kun je die vastzetten onder een registratieknop. Van die registratie maak je een kopietje onder de 2e registratieknop, past je KBD transpose aan, en saven maar!
Van de 2e registratie maak je weer een kopietje onder de 3e registratieknop, past weer je KBD instelling aan, en weer saven.
Suc6!
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
pmussies Geplaatst - 03/09/2011 : 19:41:53
hoi ruud,
allereerst hartelijk dank voor de snelle reaktie,je lijkt overtoom wel
wat mijn vraag betereft ,het keybord stond en staat in de keybord positie dat had ik al ergens op het forum gelezen.wanneer ik een song
dus gelijk aan het begin transponeer en dat met execute bevestig via
digitalrecording-songcreator-tab-channel en setup ,speeldan die song tot
de tweede tansponering, en dat zou ik gelijk het eerste transpose willen hebben maar dat lukt niet omdat execute en dan saven niet mogelijk is.
de song zou dan weer aan het begin moete starten het wel te executen en te saven maar dan heb ik nog twee toonhoogtes.ik hoop dat ik zo wat
duidelijker mijn vraag heb toegelicht. groetend peterjan

pmussies
Ruud Geplaatst - 02/09/2011 : 13:47:16
Hallo Peterjan,

Allereerst welkom op het forum.

Je zou de transponering van "Song of "KBD" in de Mixing Console eens kunnen proberen. De "Master" zorgt ervoor dat alles tegelijk wordt getransponeerd. Die moet je dus niet hebben.
Vervolgens kun je het opslaan in een registratie.

Aanvulling:
Met het nogmaals lezen van je vraag denk ik dat je bedoelt dat in de midifile zelf een aantal malen wordt getransponeerd, en dat je dat dan niet meer kunt meespelen.
Ervan uitgaand dat je niet in de midifile zelf wilt programmeren/veranderen, kun je het volgende doen:

- Druk Direct Access, gevolgd door knop Transpose -
Je bent dan direct in de submap Keyboard/Panel van de Controllersectie. Als het goed is staat bij jou Transpose Assign op Master.
- Zet deze op Keyboard als je wilt dat je met de transposeknoppen alleen de toonhoogte van de toetsen regelt. Oftewel, je volgt de transponering in de midifile.
- Of selecteer Song als je wilt dat je met de transposeknoppen alleen de toonhoogte van de Midifile regelt. Oftewel, je past de Midifile aan naar de toonsoort die je op de toetsen speelt.

In jouw geval is het laatste niet handig, want dan doe je juist alle transponeringen in je midifile tekort en blijf je in dezelfde toonhoogte spelen.
De instelling Keyboard lijkt me de beste keuze.

Groet,
Ruud

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000