| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 01/01/2012 : 11:12:37 Hallo, het zal jullie ook al wel overkomen zijn: je hoort een stukje muziek, song, maar je kan niet op de titel komen of je kent hem niet. Zou er geen software bestaan die dit oplost ? Misschien door uploaden van midi of wav of mp3 ? Heb al eens gehoord van neuriën in een microfoon, zou dat iets zijn ? Waar te verkrijgen ? Bij voorbaat dank Vrgr eddy |
| 4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 02/01/2012 : 11:30:38 Hallo jongens, bedankt voor de respons. Heb nog wat op internet rondgeneusd. Programmaatje gevonden " Tunatic" van "Wildbits.com" http://www.wildbits.com/tunatic/ eerst wat geklooid om het ding te laten werken. Na een tijdje gevonden dat door te rechtsklikken op de (hoe moet ik het noemen?) Tunatic-"knop?" men in een menuutje terechtkomt waar men via "settings" de opnameingang kan selecteren. Hier gekozen voor "wat men hoort" en ja hoor krijg het ding in gang. Een paar bekende (vrij recente) stukjes geprobeerd gewoon afspelen met mediaplayer, en ja het werkt (mits internetconnectie). Wanneer men op het pijltje (aan de rechterkant) klikt wordt men doorverbonden naar een website waar de song (waarschijnlijk mits betaling) kan gedownload worden. Helaas, Helaas, het werkt niet voor 100%, het principe werkt wel, maar ik denk dat de database verre van volledig is. Wat oudere songs (bvb."Volare" instrumentaal,toch algemeen bekend) worden niet gevonden, zoals,natuurlijk, de song die ik eigenlijk zocht, en waarvoor ik het programma gedownload heb. Misschien kunnen jullie me helpen? Het betreft het instrumentaal stukje dat een .pps-bestand begeleidt genaamd "aan de rand van het water",waarschijnlijk ergens van Youtube(?) gedownload. Ik weet echter niet hoe ik jullie dit pps-bestand kan laten horen(zien) Het bestand is 3,91 MB. Bij voorbaat dank VrGr eddy
|
| Ruud |
Geplaatst - 02/01/2012 : 09:31:25 De App voor de smartphone is Shazam. Neuriën, fluiten, zelf zingen of live muziek herkent het niet, maar verder wel zoals al beschreven.
Groet, Ruud |
| thomas |
Geplaatst - 02/01/2012 : 09:17:18 Aansluitend to Heiko. Het kan ook met een I-POD en dit gaat heel ver. Dit in die zin dat hij voor 99% alles herkent. succes. Thomas
greetz |
| Heiko |
Geplaatst - 02/01/2012 : 06:43:10 Hoi Eddy, In de nieuwe mobieltjes zit dergelijke software, ik weet uit mijn hoofd niet welk merk, maar mischien zijn er meerdere die dit kunnen. Je zoekt met mobieltje 1 (met internet) naar het betreffende nummer; het andere mobieltje waar die app in zit laat je " luisteren" en yes, daar verschijnt ale info op je scherm, song, artiest, jaartal en de hele mikmak! We hebben het nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk zelfs dat je de melodie kan voorzingen, en dat je dan nog een goed antwoord krijgt! Suces! grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|