Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Vervolg: Tyros 5

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Heiko Geplaatst - 14/01/2012 : 14:46:35
....Ben ik weer....
Mijn oorspronkelijke plan om in april een T4 aan te schaffen gaat even niet door wegens andere verplichtingen (studerende kinderen)
Volgende streefdatum is medio december. Mischien dat 'ie er dan is, de opvolger van Tyros4.....
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
14     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 02/02/2012 : 17:40:42
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azoona

Ik heb een Va-76 en een Xp-80.
Hoor ik er nu nog wel bij?

Niet bij de Tyros gebruikers,maar mocht je overstappen ben je altijd welkom hier

Maar er zijn meer algemene keyboard forum's/Fora even googelen en je bent er .

Soryt
azoona Geplaatst - 02/02/2012 : 16:23:16
Ik heb een Va-76 en een Xp-80.
Die zijn misschien wel ouder dan de Tyros1.
Hoor ik er nu nog wel bij?

Ben ook aan het wachten op een nieuw toetsenbord. Ik vind het alleen jammer dat de Tyros nu nog 61 toetsen heeft...
New in town Geplaatst - 21/01/2012 : 11:55:29
Is goed hoor Wouter,

Ik ben je ook geen uitleg verschuldigd.
Maar zo kunnen er in ieder geval geen misverstanden ontstaan.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Muziek maken en geluiden creëren is prachtig om te doen...
Het is als het ware "schilderen" op de stilte.
Wouter1972 Geplaatst - 21/01/2012 : 11:35:06
Hoi Piet,

Zo zwaar bedoelde ik het helemaal niet hoor en daarbij ben je me geen uitleg verschuldigd ;-)

Toch bedankt voor je toelichting. Mooi dat je nog zo tevreden bent met je Tyros4.

Groet,
Wouter
New in town Geplaatst - 21/01/2012 : 10:19:43
Hallo Wouter,

Wat betreft niet zinvol sprak ik alleen over mijn eigen situatie.
Ik heb beide keren over "lijkt me" gehad.

Wat iemand anders zinvol vindt, moet ie natuurlijk geheel zelf weten.
Ik heb ook al duidelijk in een post vermeld, dat ik na een half jaar niet tevreden was met de Tyros 3.
Vandaar dat ik na een half jaar omgeruild heb. Maar deze Tyros 4, vind ik een schitterend keyboard.
En daarom lijkt het me op dit moment "nog" niet erg zinvol, om al weer na zo'n korte tijd, diep in de buidel te tasten.

Maar ook hier zet ik al bewust het woordje "nog" bij.
Zodat ik later niet hoor, ik dacht dat jij niet wilde omruilen. ;-)
De situatie kan altijd veranderen. En ik ben nu nog steeds superdruk met mijn Kronos.
Wat ik wel weer een hele zinvolle uitbreiding vond. :-)

Maar ik vind het net zoals jou ook leuk om de ontwikkelingen te volgen.

Groet van een tevreden T4 speler... :-)

Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Wouter1972 Geplaatst - 20/01/2012 : 22:08:20
Tyros4 naar Tyros5 niet zinvol? Ik vond mijn eigen overstap van tyros2 naar tyros3 al een wereld van verschil. De opvolger van tyros4 zou de eerste in een geheel nieuwe lijn van arranger keyboards moeten worden. Ik verwacht (lees:hoop) er eigenlijk heel veel van...zelfs voor huidige tyros4 bezitters denk ik. Het zal niet al te lang duren lijkt me voor de eerste info ons zal bereiken. Hoeveel jaar zat er tussen de t3 en t4? Twee jaar? Volgens mij zou er in dit najaar dan al iets kunnen openbaren....nogmaals, niet dat ik er zo met smart op zit te wachten maar gewoon omdat ik de ontwikkelingen altijd zo interessant vindt. Groet van een tevreden T3 speler
New in town Geplaatst - 20/01/2012 : 20:31:28
Dat kan ik me goed voorstellen, Hans.
De overstap van een Tyros 4, naar een Tyros 5 lijkt me op dit moment nog niet erg zinvol.

Maar een overstap van Tyros 3, naar Tyros 5, lijkt me alleszins de moeite waard.
Er was al weer veel verbeterd t.o.v. van de Tyros 4, laat staan t.o.v. de Tyros 3.

Nog even geduld... ;-)

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Hanswiel Geplaatst - 20/01/2012 : 17:51:53
Hoi,

Ik heb een Tyros 3. Dus,..... de T5 (of de vervanger daarvan) kan mij niet snel genoeg verschijnen.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
thomas Geplaatst - 17/01/2012 : 13:53:38
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Hoi Thomas,

Zolang er zinnige verbeteringen aan zo'n eventuele T5 worden toegevoegd, zal er vraag blijven.
Wij mensen willen toch altijd beter.

Dat is waar, bij Yamaha zullen ze dat ook wel weten.
Maar ik ben nu eenmaal zelfstandige freelance studio muzikant en zie ook de ontwikkelingen in die wereld.
De ontwikkelingen staan niet stil en het zal nooit stilstaan.
Is het goed ?? is het niet goed ?? ik weet het niet .
IK bedoel dan eventueel een T-5 .
Thomas

greetz
New in town Geplaatst - 17/01/2012 : 13:22:17
Hoi Thomas,

Zolang er zinnige verbeteringen aan zo'n eventuele T5 worden toegevoegd, zal er vraag blijven.
Wij mensen willen toch altijd beter.

Tevens ben ik bang, dat als er om de zoveel tijd geen T5 wordt uitgebracht, dat hier op dit Tyrosforum, veel mensen last krijgen van ontwenningsverschijnselen, het is toch een soort verslaving.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

thomas Geplaatst - 17/01/2012 : 12:51:37
Ik vraag mij af of er ooit nog een vervolg komt op de tyrossen.
Als je de T-1 vergelijkt met de T-4 is er een wereld van verschil .
Is er nog wel behoefte aan een t-5 ??????
Thomas

greetz
New in town Geplaatst - 14/01/2012 : 18:30:07
Hallo Frans,

Ha, ha, dat heb ik dan weer met m'n enthousiaste verhalen.
Maar eerlijk is eerlijk, er zit wel wat in wat je zegt.
Je vertelt er zoveel over, kom nu ook maar eens over de brug.

Maar dan moet ik toch zeggen, dat dat er niet inzit.
Ondanks de prachtige mogelijkheden van mijn instrumenten, vind ik mezelf toch maar een matige speler.
En voel ik niet zo de behoefte om mij op dat punt te moeten bewijzen.
Ik zeg altijd, ik ben geen superspeler, maar wel één die er superveel plezier in heeft.
Dan zeg ik meestal, als die vraag komt. Google maar eens op Petri Gilles, die heeft precies hetzelfde wat ik heb, en die speelt veel en veel beter dan mij. Dan krijg je ook een heel duidelijk beeld, wat er allemaal mogelijk is. Dat zou ik niet beter kunnen demonstreren.

Ik ben op dit moment, zoals ik in bovenstaande al gezegd heb, ook veel meer bezig met het tweaken van de programs. Dan actief een mooi stuk muziek spelen uit mijn collectie. Dat komt allemaal pas later. Het is nu nog steeds voorbereiden, hoe ik het over een poosje ga doen. Ik heb zo'n 1200 muziekstukken, die allemaal een beetje qua kennis aan het wegzakken zijn. Er komen met deze combinatie zoveel mogelijkheden tot je beschikking, dat je aan daadwerkelijk muziekspelen eigenlijk niet meer toekomt. Inmiddels heb ik zo'n 300 programs getweaked, (een program is wat je op de Tyros een sample noemt), en ik wil zo'n 1500 programs van de Kronos daadwerkelijk gaan gebruiken. Dus, ik moet nog minstens 1200 programs tweaken. Daarmee komt het daadwerkelijk spelen van partituren op dit moment danig in de verdrukking. Dat vind ik wel jammer. Het is mijn bedoeling om dat straks hopelijk weer een stuk beter te kunnen.

En wie weet, als ik ooit een keer zover ben, dat ik dan een keer aan mijn allereerste upload op dit forum zal beginnen.
Tot die tijd daar is, zal ik zal mijn enthousiasme over het bespelen van mijn instrumenten t.o.v. dit forum wat beperken.
Zodat ik ook niet meer te veel verwachtingen wek. Hoewel dat toch moeilijk voor me zal zijn. Because it's my life.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

theplayer Geplaatst - 14/01/2012 : 17:05:31
Hoi Piet,

Ik denk dat er met mij een hoop leden zijn die met smart zitten te wachten tot het eerste nummer in de Jukebox verschijn.
Dat moet onderhand al kunnen.
Dus wij kijken iedere dag vol verwachting!!!!!
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
New in town Geplaatst - 14/01/2012 : 16:31:35
Het zou zo maar kunnen, Heiko. :-)
Die ontwikkeling gaat gewoon door. Tenminste zolang er een markt voor is. In ieder geval denk ik, als je nog een T3 hebt, dat die overgang alleszins de moeite waard is. Ik vond de overgang tussen de T3 en de T4 al zo groot. Wat zal de T5 dan wel niet in z'n mars hebben, ten opzichte van de T3. Trouwens, als het een zwarte uitvoering wordt... zwart past wel mooier bij m'n zwarte Kronos, ha, ha.

Maar alle gekheid op een stokje.
Het is een dure hobby, en ik heb er de eerste jaren denk ik, wel genoeg geld aan uitgegeven.
Nu wil ik straks eindelijk eens lekker met mijn bladmuziek bezig. Ik heb heel veel bladmuziek erbij gekregen afgelopen jaar. Ik denk wel zo'n 500 mooie stukken. En het enige wat ik nu doe, is bladmuziek op de lessenaar, de juiste style erbij zoeken, en op de stapel, die groter en groter wordt.
En ondertussen tweaken op de Kronos, programs geschikt maken voor het gebruik samen op de Tyros 4. Maar het lijkt me straks echt prachtig om al die muziekstukken in combinatie met de Kronos d.m.v. midi te gaan registreren, en vastleggen onder de registration. Daarom zoek ik eerst alle styles erbij. En schrijf de gekozen styles in een notitieblokje. Dan kan ik straks zo het hele lijstje afwerken. Nl. als je de style al bepaald hebt, gaat het veel sneller met het registreren van het muziekstuk. Bij mij duurt het bepalen van de style het langste. Geluiden registreren heb ik al behoorlijk ervaring mee. Dat gaat best wel vlot. Gelukkig maar, alles moet namelijk opnieuw, door al die nieuwe keysplitpunten voor de midi, maar ook door de nieuwe geluidsmogelijkheden van de Kronos. Het lijkt wel een 10 jaren-plan. Maar ooit komt het klaar, en dan ga ik genieten... :-) Trouwens dat genieten doe ik nu natuurlijk ook al, door al deze voorbereidende werkzaamheden.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000