Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Respons op Jukebox TYROS songs

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Jan Bruijn Geplaatst - 02/02/2012 : 19:35:01
Wat ik mij afvraag is. Kan je ergens aan zien of er wel geluisterd wordt naar de muziekjes welke geplaatst zijn in de Jukebox en hoe vaak er geluisterd is naar een bepaald lied?

Het is natuurlijk best leuk om te zien of je muziek wel bevalt bij onze mede TYROS muzikanten. Daar gaat het natuurlijk om. Je wilt gehoord worden.

Jan Bruijn
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 09/02/2012 : 16:25:33
Jan Bruijn Geplaatst - 09/02/2012 : 10:08:27
Styles zijn natuurlijk midi files. Ik sprak over midi tracks van andere. Het gebruikmaken van styles is ideal voor figuren zoals ik, daar ik eigenlijk een soloist ben, tenorsax, clarinet en piano en geen drummer, bassist of gitarist. Desalniettemin kan je door je eigen manier van spelen en gebruikmakend van zelf gespeelde akkoorden toch een eigen song maken cq midi file. Voor het realiseren van een meer complexer compositie komt echter meer bijkijken.

http://soundcloud.com/jazznuts/orchestra-study-enhanced

Groetjes

Jan Bruijn
Heiko Geplaatst - 08/02/2012 : 19:54:42
Zegt iemand eens iets verstandigs, wordt 'ie meteen weer neergemaaid.....

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
fransonline Geplaatst - 08/02/2012 : 17:27:29
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Wat vinden we van onderstaande stelling? :

Een style is óók een midifile, maar dan met niet gedefinieerde akkoorden. (dat bepaalt de gebruiker real time)

..... zit eigenlijk wel wat in....

Je dacht dat we dom waren?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
laakies Geplaatst - 08/02/2012 : 17:21:07

Heb je niks beters te doen Roel???

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
T-Rossie Geplaatst - 08/02/2012 : 14:54:49
Wat vinden we van onderstaande stelling? :

Een style is óók een midifile, maar dan met niet gedefinieerde akkoorden. (dat bepaalt de gebruiker real time)

..... zit eigenlijk wel wat in....

laakies Geplaatst - 07/02/2012 : 19:37:29
Hoi Jan,

Dit was alleen in de algemeenheid bedoelt en niet op iemand!!

Sorry als je me verkeerd begrepen hebt.

Gr Toine

www.laakies.nl
Jan Bruijn Geplaatst - 07/02/2012 : 10:19:40
Toine,

Voor de goede orde vermeld ik nog even dat al mijn muziekjes realtime als audio zijn opgenomen en dat ik nog nooit in mijn leven gebruik heb gemaakt van anderman's midi tracks. Waarvan akte.

Jan
laakies Geplaatst - 06/02/2012 : 20:24:40
Hoi Jan,

Ik denk dat Youtjoep de boosdoener is, daar ziet en hoort men het liedje.

Ook echter op youtjoep wordt je "bedondert" de prachtigste vertolkingen hoor en zie je daar, maar wel vele met combinatie van een midifile die meeloopt.

Een midifile mee laten lopen daar is niks mis mee, want zo komt het wel completer over, alhoewel ik liever het real live spelen prefereer.

Als ik iets in een jukebox of youtjoep zet zal ik het ook altijd erbij vermelden met of zonder midifile etc.

Maar ons Tyrosje kent vele mogelijkheden, en blijft leuk om alles uit te proberen.

Gr Toine

www.laakies.nl
F.van Holten Geplaatst - 05/02/2012 : 13:21:37
Nou Jan mijn complimenten, klinkt super

Grt.
Frans
Heiko Geplaatst - 05/02/2012 : 12:03:54
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zijn er verschillende redenen
dat er geen response wordt gegeven.

1 Keyboard speleres zijn over het algemeen individualisten. Ze hebben alle muziekanten bij de hand, nooit een gitarist met een valse snaar, nooit meer een drummer die zit te "jagen" nooit meer een bassist die te laat komt, enz, enz. De kb-speler heeft dus zijn eigen kringetje muzikanten "opgebouwd" Muzikanten die precies doen wat jij wilt, steeds maar weer.

2 Ook speelt vaak de ego een grote rol. Dat merk je als je naar een muziekbeurs of iets dergelijks gaat. Dan blijven mensen achter een keyboard zitten ook al staat er een rij van 20 mensen te wachten om het ook eens te proberen.

3 Waar ik in mijn geval moeite mee heb is het verwoorden van mijn mening over een jukebox bijdrage. Aan de ene kant "ken" je sommige leden al best lang en wil je ze niet beledigen, hoewel je soms denkt:
"Dit of dat zou ik heel anders spelen" of "Dit nummer zitten heel veel foute accoorden in"

Niemand van ons speelt perfect en dat hoeft ook niet, zolang we er zelf maar plezier in hebben. Ik hoop wel dat de inzenders door blijven gaan met wat ze doen. Ik vind het in ieder geval ontzettend leuk en leerzaam! Mede namens alle forumleden (????)
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Soneg Geplaatst - 05/02/2012 : 11:46:03
Ach, dan is een linkje naar You-Tube toch makkelijker

http://www.youtube.com/user/Soryt?feature=mhee

Groet,
Soryt
Jukebox Geplaatst - 05/02/2012 : 00:00:20
Helemaal met je eens Jan.

Ben
Jan Bruijn Geplaatst - 04/02/2012 : 17:02:05
Ben,

Bedankt voor de info. Blijft jammer voor de muzikanten die de moeite nemen een song te maken en te plaatsen in de Jukebox. Uiteraard zijn er vele andere mogelijkheden om je muziek te plaatsen, waar velen naar luisteren. Bijv. zie mijn songs op soundcloud

http://soundcloud.com/jazznuts/tracks

Jan

Jukebox Geplaatst - 04/02/2012 : 15:23:39
Hoi Jan,

Helaas is die informatie voor de inzenders niet zichtbaar.
Ik kan die informatie als beheerder wel inzien.

Al meerdere keren heb ik, maar ook anderen, in de Jukebox vermeld dat het leuk zou zijn als men eens een reactie plaats bij een ingezonden nummer.
Tot nu toe is daar slechts sporadisch gebruik van gemaakt.

Ik heb even gekeken naar het aantal keren dat jouw laatste inzendingen zijn beluisterd.

99819 10 maal
99820 9 maal
99821 4 maal

Gr. Ben

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000