| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| thomas |
Geplaatst - 14/02/2012 : 14:49:02 Gisteren een optreden voor senioren. Was een inrichter op de dansvloer babypoeder aan het strooien. Je weet wel die witte poeder ( hoe noemt het ? )om de dansvloer gladder te krijgen. Na een uurtje ongeveer kreeg ik problemen met mijn klavier ( noten blijven hangen enz...) Wat doe je hiertegen ? Thomas
greetz |
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| thomas |
Geplaatst - 27/03/2012 : 17:41:16 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Nu maar hopen dat het niet het zwarte schaap van de familie is... :-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ik heb er alle hoop op dat dit goedkomt. Greetz Thomas
greetz |
| New in town |
Geplaatst - 27/03/2012 : 10:48:07 Nu maar hopen dat het niet het zwarte schaap van de familie is... :-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| thomas |
Geplaatst - 27/03/2012 : 10:11:17 Heb een mail gekregen van mijn dealer. Ze komen er niet uit bij Yamaha, ze kennen dus het probleem niet. Tja daar staan we dan, geen uitleg , geen verhaal. Hopelijk komt dit niemand tegen bij een t-3-4 enz... Enfin ik ben geholpen , netjes en correct . Nu wachten achter mijn zwarte T-4 Thomas
greetz |
| T-Rossie |
Geplaatst - 22/02/2012 : 17:59:45 "Yamaha heeft er bij mijn dealer op aangedrongen deze onderdelen te mogen ontvangen" ..... ik denk dat het andersom was?
Het maakt ook niet uit, het is weer gereed. |
| New in town |
Geplaatst - 22/02/2012 : 17:53:21 Hoi Thomas,
Fijn dat het voor je opgelost is. Maar het feit dat je toch nog de werk-uren moet vergoeden, geeft aan dat het niet volledig vergoed is. Waarschijnlijk komt dat toch ook door een stukje slijtage aan het klavier. Waaruit duidelijk wordt dat het dus niet helemaal aan de babypoeder heeft gelegen. Anders had je het vanuit mijn optiek allemaal vergoed gekregen.
Maar je kunt er weer op los "rammen". :-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| F.van Holten |
Geplaatst - 22/02/2012 : 15:58:32 Roel
Ik had het over ORGELS -Yamaha 2 klaviers Orgels met voetbassen- Ik heb er een paar gehad. Van de contacten van keyboards wist ik. Maar de orgels van (toen) hadden een zilveren contact-rails.
Grt. Frans
|
| thomas |
Geplaatst - 22/02/2012 : 14:29:35 Ik heb mijn T-2 net opgehaald, wat is er gebeurt? Het klavier zelf is hetzelfde gebleven ( dus de witte en zwarte toetsen zijn niet vervangen, wel grondig gepoetst. Alles wat daaronder zit , aansturing en electronica is vervangen. Yamaha heeft er bij mijn dealer op aangedrongen deze onderdelen te mogen ontvangen en verder te onderzoeken wat er precies aan de hand is . Volgens Yamaha is het de tweede maal dat dit gebeurd met een T-2 die op leeftijd is . Het mooiste is dat ik niks moet betalen, behalve de werkuren, netjes  Thomas
greetz |
| New in town |
Geplaatst - 22/02/2012 : 10:13:53 Ha, ha, poeder tussen de noten en slijtage aan het klavier.
Nou je het zegt Roel... :-)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| T-Rossie |
Geplaatst - 21/02/2012 : 22:25:14 "Er zit poeder tussen mijn noten en er is slijtage aan het klavier" ... Toen ik dit las moest ik glimlachen en ik weet niet waarom 
Frans: Neem van mij aan dat er absoluut geen verzilverde railcontacten in de hedendaagse keyboards meer zitten. Het ziet er tegenwoordig (al jaren eigenlijk) zo uit

De onderzijde van de contacten-matjes. Het enige metaal wat er nog aan te pas komt is de koperbaantjes op de printkaart die de carbon-coated vlakjes verbinden met de elektronica. Vrijwel alle computer-toetsenborden werken identiek. |
| F.van Holten |
Geplaatst - 21/02/2012 : 20:14:38 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Ik heb ondertussen al een bericht gekregen van mijn dealer. Er zit poeder tussen mijn noten en er is slijtage aan het klavier. Tja ik heb een piano opleiding gehad en ik speel nogal iets harder op het klavier. Klavier wordt volledig vernieuwd, en dan terug spelen maar. Thomas
greetz
Vraag wel de vervangende onderdelen terug, nog geen tweede gehoord met dergelijke slijtage.
Ik heb het vroeger wel met orgels gehad van Yamaha, maar sinds ze zijn overgestapt op verzilverde rails contacten, is dit niet meer voorgekomen, en is er nu ook een levenslange garantie op dit onderdeel.
Grt. Frans
|
| New in town |
Geplaatst - 21/02/2012 : 14:39:17 Dan is het toch een geluk bij een ongeluk. Eigenlijk kwam dan de babypoeder net op tijd. :-) Zodat je mooi je klavier op tijd kunt laten vervangen.
Prima toch.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| thomas |
Geplaatst - 21/02/2012 : 14:08:41 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Gaan ze het klavier mechanisch (toetsen) vervangen of alleen de rubber contact-matjes onder de toetsen of de matjes en de printplaat eronder?
Dat kan ik je niet vertellen, dat is mij niet medegedeeld. Ik heb ze wel gezegd om de herstelling zo goed als mogelijk uit te voeren, ik wil binnen enkele weken of maanden niet tegen hetzelfde probleem aanlopen. Dus ik vermoed dat ze alles gaan vervangen, die T-2 heb ik al sinds hij uitkwam, dus die is al enkele jaren oud, kweet niet precies hoe oud. Thomas
greetz |
| T-Rossie |
Geplaatst - 21/02/2012 : 13:53:42 Gaan ze het klavier mechanisch (toetsen) vervangen of alleen de rubber contact-matjes onder de toetsen of de matjes en de printplaat eronder? |
| thomas |
Geplaatst - 21/02/2012 : 13:14:56 Soryt, ja raar hé, maar ik denk dat slijtage wel de hoofdreden is. Of die talkpoeder er ook iets mee te maken heeft weet ik niet, dat is mij niet verteld ? Thomas
greetz |
| Soneg |
Geplaatst - 21/02/2012 : 11:41:28 Ik blijf het een vreemd verhaal vinden,zeker als er een compleet klavier vervangen moet worden na contact met een beetje talkpoeder 
Soryt |