| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| nkoole |
Geplaatst - 07/04/2012 : 12:23:29 Ben het even kwijt of misschien kan het gewoon niet. In ieder geval even een beroep op jullie hulp. Ik heb een midifile. Op kanaal 2 zit een piano. Die wil ik in de intro niet horen, daarna wel. Ik zet aan het begin van de mideifile in de mixing console het volume van kanaal 2 op 0, ga naar de Song Creator, Setup, Execute en Save. Piano weg. So far so good. Ik ga naar maat 7. Zet in de mixing console het volume van kanaal 2 op 72, ga naar de Song creator, Setup, Execute, save. Nu is de piano vanaf het begin toch weer hoorbaar. Wat gaat er mis? Bij voorbaat dank.
Nico Koole |
| 9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| nkoole |
Geplaatst - 15/04/2012 : 11:26:41 Het was even puzzelen, maar ik ben eruit. Iedereen bedankt voor de support.
Nico Koole |
| tyro |
Geplaatst - 15/04/2012 : 09:13:46 Hallo Nico,
Zoals Heiko omschrijft is de normale werkwijze. En zal in jouw geval moeten werken.
Als je in Song Creator, Setup, Execute gebruikt worden de in stellingen aan het begin van de song gemaakt op 000:3:0000. Het maakt niet uit waar je staat in de Song.
Een uitzondering in deze is "KEYBOARD VOICE" Als je SONG POSITION verder in de song staat en op CHANNEL > 5 SETUP staat dan zie de rest ook grijs worden en kun je alleen KEYBOARD VOICE kiezen.
Groeten Wim |
| Heiko |
Geplaatst - 10/04/2012 : 12:45:40 (Wijziging: een paar tikfouten) Ik denk eigenlijk dat het nog gumakulukkur kan. Ga bij tabje CH 1-16 naar de betreffende channel, scroll eventueel naar boven. ga op de regel staan waar volume staat en druk op copy. Daarna kun je die volume op nul zetten. Daarna ga je naar de plaats van waar je het instrument wil horen en druk op paste. Saven en klaar ben je. Suc6 Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
| tyro |
Geplaatst - 09/04/2012 : 21:34:39 Hoi Nico kijk eens bij dit onderwerp of dit onderwerp.
De oplossing staat hieronder.
Ga in de song creator naar tab SYS/EX. Stel eventueel het filter alleen in op "Meta event FF)" en haal het des betreffende meta event (FF 7F len 43 73 0D 01 [Data])weg. Voor len staat een 2 cijfers en aan het eind = [Data] 4x2 cijfers met het ~ teken aan het eind.
Dus in kort : meta event met het ~ teken aan het eind deleten. En opnieuw in Song creator > Setup > Execute uitvoeren.
Ik zou als ik een stuk niet wil horen niet met (cc07 Volume) maar met cc11 Expressie doen. CC11 op nul waar geen geluid moet worden weergeven en cc11 weer op de normale waarde als die aan het begin staat anders cc11 op 127 =max. cc staat voor Control Change, deze in de juiste track kopïeren van ee bestaande of ins (insert) gebruiken of bijv, CC07 kopïeren en 07 in 11 veranderen.
Ik snap dat het dat dit frustrerend is. Maar als je in Song creator > Setup > Execute uitvoerd wordt dit opgeslagen in een meta event. Een registratie heeft daar geen invloed op.
Met de ballans instelling in een song moet je helemaal oppassen. Deze zijn nog lastiger er uit te filteren.
Groeten Wim |
| nkoole |
Geplaatst - 08/04/2012 : 16:39:55 Hoi Eddy, heb inderdaad inmiddels wat gevogeld met de pianorol functie in Band in the box. Had gehoopt dat het op de Tyros simpeler kon, met name omdat met Balans wel kan.
Nico Koole |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 08/04/2012 : 10:29:22 Hallo, het enige wat bij mij helpt (Ty3) is het opnieuw inspelen (opnemen) van het betreffende kanaal met een simultane manuele volumeinstelling en dan weer de midifile gewoon opslaan. Of wat ook gaat is het volume aanpassen (of muten)van de betreffende noten in de pianorol van Cakewalk. Je kan ook eens proberen een registratie bij te maken met de gewenste aanpassing via "mixingconsole" en dan op tijd deze registratie indrukken. VrGr eddy
|
| nkoole |
Geplaatst - 07/04/2012 : 16:26:43 Als ik het met Balans doe en ik zet Left aan het begin op 60 en op maat 7 op 80 gaat het wel goed. Maar in de Mixing console gaat het ergens verkeerd
Nico Koole |
| nkoole |
Geplaatst - 07/04/2012 : 16:23:16 Etienne,
dank voor je hulp, alles geprobeerd, maar als ik op maat 7 het volume terugzet op 72 staat het volume vanaf maat 1 toch weer aan.
Nico Koole |
| vlbrgt |
Geplaatst - 07/04/2012 : 15:10:45 Nico,
Kijk eens op volgend forum in dit topic : http://www.keyboardforum.nl/index.php?topic=10374.msg61034#msg61034 Daar heb ik de werking beschreven (zie tekst onder forumlid Vlbrgt) Daar staat het beschreven voor de Lyrics, score en voice settings. Dit moet ook gelden voor de volumes en het aan of uit zetten van kanalen op bepaalde tijdstippen. Let wel dit is uitleg die geldt voor een Tyros 4. Maar ik denk dat dit ook bij T2 van toepassing is.
Mvg Etienne
|