| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| Ruud |
Geplaatst - 18/04/2012 : 11:29:37 Jezelf voorstellen op het forum is een vaker terugkerend onderwerp waarover eigenlijk geen afspraken zijn. Ik zou dit eigenlijk aan de nieuwe leden zelf willen overlaten, of zij dit wel of niet gelijk doen.
Wij hebben een heel levendig forum met een hoop actieve leden die elkaar, nieuwkomers en minder actieve leden gelukkig willen helpen. Zowel in binnen- als in het buitenland wordt ons forum goed gevolgd. Ook door Yamaha. Laten we ons realiseren dat mensen die geen account hebben aangemaakt het forum ook volgen en niet iedereen in het openbaar zomaar vragen durft te stellen.
Als dan eenmaal de stap wordt genomen om een account aan te maken en een eerste vraag te stellen, kan ik me voorstellen dat het een koude douche is als je direct op niet al te vriendelijke manier wordt verweten je niet te hebben voorgesteld. "Hoe kan ik dat weten?", kan de persoon in kwestie denken, "Dat heb ik nergens gelezen". De kans dat iemand daardoor schrikt, zich beledigd voelt of afhaakt en niet meer terugkomt is dan zeker aanwezig. En dat is niet de bedoeling, want wellicht kunnen we van hem of haar ook een hoop leren.
Laten we de nieuwe leden gewoon de kans geven zich gelijk, of op een later tijdstip voor te stellen of helemaal niet. Als je meer wilt weten over iemands ervaring etc. kun je daar ook (vriendelijk) naar vragen. Nieuwe leden weten veelal ook niet wie ze voor zich hebben, want van bestaande leden is hun eventuele introductie ook niet gemakkelijk terug te vinden.
Groet, Ruud |
| 9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| Ruud |
Geplaatst - 19/04/2012 : 11:48:50 Hallo Frans, ik begrijp je gevoel volkomen. Vandaar ook mijn 2e reactie met verzoek, wat gelukkig postief is opgepakt. Ik denk dat we met z'n allen wijs genoeg zijn om het niet uit de hand te laten lopen.
Groet, Ruud |
| F.van Holten |
Geplaatst - 19/04/2012 : 11:29:20 Ruud
Ik had jou een mogelijke optie voorgesteld, dat de moderators hier niets in zien, zal wel een gegronde reden hebben. En ik schreef al, bij geen reactie Discussie over. Klaar.
Maar dat er daarna in een volgend bericht, weer even "grappig" met naam en toenaam over mij gegeschreven word, betreur ik, en heeft weinig met de eerste post van jou te maken.
Het was niet mijn bedoeling dit soort reactie's uit te lokken, maar het zat er niet in. Jammer.
Daarom voor mij einde Topic.
(Voordat dit in een eindeloos verhaal exalteert, misschien beter het slot erop.)
Grt. Frans
|
| New in town |
Geplaatst - 19/04/2012 : 09:40:13 Je hebt gelijk, Ruud.
Mijn mening is absoluut duidelijk gemaakt hier. Verdere reacties van mij voegen niets meer toe. Dus zal ik me met dit topic niet meer bezighouden.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 19/04/2012 : 09:38:34 Kijk, dit dus!
Een forum hoort openheid en welkomheid (als dat een woord is) uit te stralen! Natuurlijk is het netjes om even te laten weten wie je bent als je ergens een community binnenstapt. Maar het is niet echt uitnodigend als je daarop meteen wordt afgestraft, en (wat ik ook soms zie) dat je niet geholpen wordt voordat je iets over jezelf hebt verteld. Vooral dit laatste slaat mijns inziens volledig de plank mis.
Tuurlijk komt het wat schreeuwerig/opdringerig over om jezelf niet voor te stellen. MAAR ALLES MET HOOFDLETTERS TYPEN KOMT OOK SCHREEUWERIG OVER, HOEWEL DAT MISSCHIEN NIET ZO WORDT BEDOELD. (het was niet mijn bedoeling om hier schreewerig over te komen, alleen om een punt duidelijk te maken )
Laten we het forum gezellig houden, iedereen is hier eens als nieuwkomer binnengekomen (voor mijzelf is dat al behoorlijk lang geleden). Sterker nog, ik kan mijzelf niet herinneren dat ik me ooit heb voorgesteld/moeten voorstellen.
Als er mensen zijn die graag willen weten wie ik ben, vraag gerust. Zo niet, ook best 
Vooral: Houd het forum gezellig en uitnodigend!
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
| tyros2 |
Geplaatst - 19/04/2012 : 07:51:49 Amen.
Muzikale Groet Henk  |
| Ruud |
Geplaatst - 18/04/2012 : 23:39:37 Hallo Piet,
Ik heb niet de bedoeling gehad om een discussie te starten met dit topic. Meer om eenieder zelf de keuze te laten en begrip te vragen voor ieders keuze. Ik weet dat jij het er mee eens bent, maar er zijn ook mensen die het er niet mee eens zijn. Dat zul je altijd zo houden.
Ik ben bang dat er een heftige discussie kan ontstaan als je mensen bij naam noemt of bestempelt als moraalridders of fatsoensrakkers. Zou je dat svp niet willen doen, want zoals gezegd ontstaat er dan een discussie die niemand wint en alleen maar afleidt van de feitelijke doelstelling van het forum.
Groet, Ruud |
| New in town |
Geplaatst - 18/04/2012 : 21:50:00 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
[quote][i]Dan zijn deze dicussie's, die nu een vervelend herhaal type hebben, overbodig geworden, en als dan iemand het niet wil of vergeet, dan zij het zo, en kan er ook niet meer over gezeurd worden.
Ik geloof daar niet zo in, dat er niet meer over gezeurd zal worden. Ook als er een speciaal plekje op dit forum is, waar men zich voor kan stellen. Het is trouwens wel grappig dat Frans van Holten, dit gezeur van sommige forumleden en van hem zelf, ook als gezeur betiteld.
Het is namelijk de keuze van deze mensen zèlf op dit forum, iemand anders terecht te willen wijzen. En zo nodig te moeten wijzen op hoe het eigenlijk volgens hen dan wel zou moeten. Omdat men nu dus in mijn ogen ook al totaal onnodig een nieuwkomer op zijn plaats zet, zal men dat ook wel blijven doen, als er geen voorstelling plaats vindt door zo iemand en men direct zijn vraag stelt. Men zal die keuze blijven maken. Dat is mijn overtuiging, daar verandert zo'n voorstelhoekje niets aan.
En natuurlijk vind ik het spontaner en prettiger wanneer iemand zich voorstelt. Maar als dat niet gebeurt, kan ik er prima mee leven.
Daarom: Laat mensen gewoon in hun waarde. En dring ze niets op.
Dan is dat "gezeur" ook helemaal nergens voor nodig. 
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
| F.van Holten |
Geplaatst - 18/04/2012 : 20:25:34 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Jezelf voorstellen op het forum is een vaker terugkerend onderwerp waarover eigenlijk geen afspraken zijn. Ik zou dit eigenlijk aan de nieuwe leden zelf willen overlaten, of zij dit wel of niet gelijk doen. Wij hebben een heel levendig forum met een hoop actieve leden die elkaar, nieuwkomers en minder actieve leden gelukkig willen helpen. Zowel in binnen- als in het buitenland wordt ons forum goed gevolgd. Ook door Yamaha. Laten we ons realiseren dat mensen die geen account hebben aangemaakt het forum ook volgen en niet iedereen in het openbaar zomaar vragen durft te stellen. Als dan eenmaal de stap wordt genomen om een account aan te maken en een eerste vraag te stellen, kan ik me voorstellen dat het een koude douche is als je direct op niet al te vriendelijke manier wordt verweten je niet te hebben voorgesteld. "Hoe kan ik dat weten?", kan de persoon in kwestie denken, "Dat heb ik nergens gelezen". De kans dat iemand daardoor schrikt, zich beledigd voelt of afhaakt en niet meer terugkomt is dan zeker aanwezig. En dat is niet de bedoeling, want wellicht kunnen we van hem of haar ook een hoop leren. Laten we de nieuwe leden gewoon de kans geven zich gelijk, of op een later tijdstip voor te stellen of helemaal niet. Als je meer wilt weten over iemands ervaring etc. kun je daar ook (vriendelijk) naar vragen. Nieuwe leden weten veelal ook niet wie ze voor zich hebben, want van bestaande leden is hun eventuele introductie ook niet gemakkelijk terug te vinden. Groet, Ruud
Ruud
Het voorstellen, zal wel door het probleem, wat iemand heeft op dat moment, worden vergeten.(men wil snel een oplossing) Is het dan niet handiger om een hoofdstukje te maken met een pakkende tekst. b.v. (dat ben ik / wie ben ik / even voorstellen). enz.enz. Maak er wat leuks van. Dan zijn deze dicussie's, die nu een vervelend herhaal type hebben, overbodig geworden, en als dan iemand het niet wil of vergeet, dan zij het zo, en kan er ook niet meer over gezeurd worden. Het probleem is dat niemand het eigelijk weet, of ziet. Zodra het kenbaar is zal men sneller geneigd zijn, om het te doen, en is het probleem over. Denk ik.
Ik heb dit al eens (lang geleden) voorgesteld, en werd er niet op gereageerd. Misschien nu ook niet, dan zij het zo, en gaan we zo door.
Grt. Frans |
| New in town |
Geplaatst - 18/04/2012 : 12:02:05 Hallo Ruud,
Je zult niet verbaasd zijn, dat dit topic met jouw mening, helemaal uit mijn hart gegrepen is.
Ik ben het er volkomen mee eens. Natuurlijk... je zelf voorstellen is altijd goed en prettig. Maar je moet het een ander niet opdringen.
+1 Oftewel een punt voor jouw. 
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Toch nog een ps-je.
Hoewel ik wel vind dat er soms ook wel eens erg kort door de bocht om gunsten of hulp wordt gevraagd door bepaalde nieuwkomers. Een dank u wel of alstublieft, vind ik wèl zeer prettig om te lezen. Een tijdje terug was er een Fransman, die inmiddels al weer weg is. Die stelde toch wel z'n vraag op een manier, zo van. "Kom maar over de brug met jullie informatie en muzieknotatie". En dan ook nog via zo'n krakkemikkige vertaalcomputer. Daar knap ik dan wèl op af. En met mij vele anderen. 
|
|
|