| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| tyros2 |
Geplaatst - 05/05/2012 : 09:16:18 Hallo Medemuziekanten
Ik ben een beetje aan het stoeien met midi's. Ik probeer met het programma Midifile Optimizer Pro 7 volumes van enkele sporen aan te passen. Op zich met dit progamma fluitje van een cent. maar wanneer ik de bewerkte file ga saven en ik zet deze op een stick dan ziet mijn T3 deze file niet, sterker nog het is net of de file niet op de stick staat. Je hebt met dit programma de optie om te saven in 0 of 1 format ik heb ze allebei geprobeerd maar zonder succes. Ook heb ik een andere stick geprobeerd maar daar ligt het aan. In de helpfunctie van dit programma wordt gezegd dat je de file moet saven onder 0 format maar mooi dus niet. Heeft iemand een idee wat ik fout doe ???
Muzikale Groet Henk  |
| 6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| tyros2 |
Geplaatst - 06/05/2012 : 16:23:32 Hallo Wim.
Ik heb de demo gedownload om te kijken hoe het programma is en wat de mogelijkheden hiervan zijn, valt me niet tegen maar 150 eurootjes is toch nog vrij fors m.n omdat ik het niet vaak zal gebruiken. Ik heb ook eens gekeken naar MixMaster en dat ziet er ook goed uit, alleen nog even de mogelijkheden ontdekken en tja het is gratis en daar houden wij natuurlijk van. Maar mocht ik met Optimizer beter uit de voeten kunnen dan ben ik ook niet te beroerd om hiervoor wat te betalen maar nogmaals op dit moment zal ik er nog te weinig gebruik van maken.
Muzikale Groet Henk  |
| tyro |
Geplaatst - 05/05/2012 : 22:08:56 Hallo Henk,
Mooi dat het opgelost is. Gebruik je Optimizer Pro 7 hoofzakelijk voor aanpassen van midifiles. Het inderdaad doorvoor zeer gebruiksvriendelijk. Bevalt het je goed?
Maar bijna alles kun je ook met MixMaster in die is gratis. Met Mixmaster kun je ook rechtstreeks Midifiles Styles, Multipads etc.. bewerken en opslaan Bestanden met mid, kar, pad, sty, pcs, sst, prs, pro, bcs, fps, vce, liv, swv, org, sar.
Het is echt een zeer uitbreid programma. Het wordt nog verder ontwikkeld.
Midifiles maakt inderdaad niet uit format 0 of 1. Styles format 0 Multipads format 1
Groeten Wim |
| tyros2 |
Geplaatst - 05/05/2012 : 21:11:28 Hallo Beste Mensen.
Bedankt voor jullie reacties en oplossingen. Er was 1 ding die er voor zorgde dat de T3 de file niet kon lezen. Ik heb eerst in het programma Optimizer Pro 7 onder options de Tyros3 ingesteld zoals Wim opmerkte, daarna de file wederom gesaved en ook toen kon de T3 er niets mee. Toen heb ik de naam van de file zoals Eddy opmerkte ingekort en toen was het probleem opgelost. Het maakte niets uit of ik de file onder format 0 of format 1 wegschreef want de T3 had met beide files geen problemen. Nogmaals bedankt voor jullie aandacht en meedenken.
Muzikale Groet Henk  |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 05/05/2012 : 09:53:08 Hallo, aangezien "PSRUTI" in midiformat "0" opslaat denk ik dat het toch zo moet. Heb ook al problemen gehad omdat de naam van de file te lang was; oplossing : de naam inkorten. Is de extentie wel correct ? (moet zijn: .mid /"punt" niet vergeten). Heb ook al meegemaakt dat sequenceprogramma's niet altijd doen wat men ervan verwacht,is dikwijls niet zo eenvoudig als men het voorstelt, vooral met SYSEX.-gegevens die in de sporen meezitten. Dit zal je misschien niet veel helpen, maar ja, zoals het begijntje zei :"alle beetjes helpen", en ze "p" in de zee. VrGr eddy |
| vlbrgt |
Geplaatst - 05/05/2012 : 09:50:33 Dag Henk,
Heb zelf ook het programma Midifile Optimizer 7 en het probleem dat jij beschrijft ben ik nog niet tegengekomen. Heb als test een midi file geladen en een aantal volumes aangepast, en dan gesaved als mid 1 formaat, en dan naar de USB van de Tyros gezet. Ik kan de file op de Tyros correct inlezen en afspelen.
- Is de grootte van de midifile niet te groot voor de Tyros. (Weet dat er een limiet is, maar weet wel niet de max grootte) - Heb je niet meer dan 500 files in één dir op de USB staan (max aantal files per dir of main dir = 500 voor de Tyros) - Is het bestand wel degelijk weggesaved als .mid bestand. Zoniet zal de Tyros hem niet weergeven op het scherm. - Midi file laden via knop A (song) anders zal hij de mid file niet vinden.
Waarschijnlijk zijn dit zaken die je allemaal wel al weet, maar ik zou geen andere oorzaak kunnen bedenken waarom de Tyros het bestand niet vind .
Mvg Etienne
|
| tyro |
Geplaatst - 05/05/2012 : 09:35:54 Hallo Henk,
Heb je wel Tyros 3 bij options tabblat Midi ingesteld.
En altijd saven in midi format 0
Kijk en in de verkenner van de PC hoe de file heet.
Staat er mischien ****.mid.mid?
Heb je nog de demo versie en vaker dan 3 keer gesaved?
Groeten Wim |
|
|