Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Mijn oprechte excusses

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
laakies Geplaatst - 06/05/2012 : 19:30:16
Hallo Allemaal,

Zoals jullie mischien al weten ben ik een beetje tegen met midifiles spelen.

Ik heb me de afgelopen maanden (eindelijk)daar me wat meer in verdiept icm de Tyros, en moet zeggen dat je met wat creativiteit toch tot een leuk geheel kunt komen, en je repertoire leuk kunt uitbreiden zodat het niet te eentonig gaat worden zoals ik altijd speelde.

En idd een midifile is ook een style mits je diverse channels uitzet en toch wat meer zelf moet gaan doen!

Dus bij deze mijn oprechte excusses over mijn "onterechte" mening destijds over de midifiles

Ik ga nu inmiddels gebruik maken van midifiles en gewone song styles, zodat mijn repertoire lekker afwisselend wordt, en het geheel leuker gaat worden.

Zo zie je maar weer, niets is zo veranderlijk als een mens, vooral met de Tyros

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 07/05/2012 : 09:00:10
Heb het al eerder geschreven, midi's geven mij een boost! Al was het alleen maar om ideeen op te doen over welke melodieen er zijn. Dat zal iedereen wel eens hebben, ga je lekker zitten, je speelt een paar nummers en dan moet je denken wat zal het volgende zijn. Welnu, midi geven je de melodieen op een prenteerblaadje aan. Midi uit of aan en uitwerken maar! Veel speelplezier!!

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W
tyro Geplaatst - 06/05/2012 : 20:02:02
De Kip zie hier

Iedereen breekt er al eeuwen zijn hoofd over: wat was er eerder, de kip of het ei? Het raadsel is nu opgelost. Per ongeluk nog wel. De kip was eerst.
BEWIJS: DE KIP WAS ER EERDER DAN HET EI

Onderzoekers van de Britse universiteiten van Sheffield en Warwick stuitten op het antwoord toen ze onderzoek deden naar hoe de schaal van een kippenei eigenlijk ontstaat.

Eureka!
Wat bleek: voor de vorming van een eierschaal is een bepaalde proteïne onmisbaar. En die proteïne, ovocledidin-17 heet-ie trouwens, komt alleen voor in de eierstokken van een kip. Om een lang verhaal kort te maken: geen ei zonder kip, dus de kip was eerst.

Maar toch ook geen kip zonder ei, zou je zeggen? Ook daar dachten de Britse geleerden over na. Naast heel veel andere mogelijkheden, bestonden er al langer theorieën dat de voorlopers van de kippen zijn geëvolueerd tot dieren die harde eieren konden leggen.

Opgelost
Die mogelijkheid blijft gewoon overeind, terwijl er een streep kan door de mogelijkheid dat de eerste kip uit een ei is gekropen. Het vraagstuk waar kleuterklassen, oude Grieken en filosofen al eeuwen hun hoofd over braken, is opgelost.

Tijdloos vraagstuk
"Toen we de resultaten bekeken, beseften we pas dat we een tijdloos vraagstuk hadden opgelost. We waren er zelf ook nogal verbaasd over", aldus een van de onderzoekers tegenover het Engelse tabloid The Sun.

Fascinerend
Want eigenlijk hielden ze zich helemaal niet bezig met dit probleem. De vorming van een eierschaal is om een andere reden heel fascinerend: zo licht en toch zo stevig en een kip produceert hem binnen enkele uren. De grootste supercomputer in Groot-Brittannië deed er weken over in een simulatie. "Als we iets vergelijkbaars zouden kunnen maken, dan betekent dat niets minder dan een revolutie", volgens diezelfde wetenschapper.

Dus over die vraag hoef je hoofd niet meer te breken.

Als je maar plezier hebt in het spelen.

Groeten Wim
laakies Geplaatst - 06/05/2012 : 19:57:57
Wat was er nou eerder... de Kip of het Ei
is ongeveer hetzelfde

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
tyro Geplaatst - 06/05/2012 : 19:51:57
citaat:
een midifile is ook een style

Een style is een midifile.

Groeten Wim
Rene Geplaatst - 06/05/2012 : 19:44:08
Zo zie je maar, zelfs jij bent een mens.
Ik werk al jaren met midifiles en inderdaad wat channels uitzetten en je
kan je toch helemaal uitleven.

Rene

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000