| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| n/a |
Geplaatst - 19/05/2012 : 16:24:53 Wat ik jammer vind op de Tyros 4 is dat de Registration memory niet meer onder het display zit. Want met mijn linkerhand kies ik steeds een andere register terwijl ik mijn rechterhand door laat spelen. Op mijn Tyros 2 ging dit veel soepeler. Nu moet ik helemaal van het 2e octaaf naar de rechterzijde van het keyboard om een andere register te kiezen en dat moet vaak pijlsnel.
Nu weet ik dat er een voetpedaal bestaat die je hierin helpen kan als je 'm maar goed instelt, maar soms werkt het niet soepel. Daar ik veel mag optreden als begeleider, waarnemend muzikaal leider en als solist is dit erg vervelend. 'Zal ook niet ontkennen dat het doorgaans goed gaat, maar toch... |
| 2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| laakies |
Geplaatst - 20/05/2012 : 02:04:50 Hoi Ariba,
Zoals Frans al schreef; is het een kwestie van wennen.
In het begin vond ik het ook niet erg prettig ondanks dat dit dus op te lossen is met de voetpedalen.
Maar elke verandering is wennen, ik weet zeker dat je na enige tijd zelf wel zult ervaren hoe en wanneer je het beste de reg knoppen kunt bedienen.
Als je doorspeeld met je rechterhand en overschakelt heb je kans op oversturing van voices dus zo wie zo moet je een fraktie je rechterhand loslaten, en dan overschakelen naar de volgende registratie(knop).
En een bekende Nederlander zei: elk nadeel heeft z'n voordeel 
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
| F.van Holten |
Geplaatst - 19/05/2012 : 19:07:04 Dag Ariba
Was dit een vraag, of is dit alleen een constatering.(kan ook) Een pedaal FC4 kan je best wel veel helpen bij het kiezen van je registraties, dan hoef je niet meer pijlsnel alles met je rechterhand te regelen, en kan je gewoon doortoetsen. En eenmaal goed ingesteld werkt het ook perfect. Het is denk ik een gewenning.
Groet Frans
|