| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| eddy vanzee |
Geplaatst - 21/05/2012 : 11:40:00 hallo, weer iets geprobeerd. Misschien interessant voor sommigen. Was op zoek naar een gitaarstrum, vond deze niet in de multipads.Heb er dan maar zelf een gemaakt. Omdat ik niet weet hoe ik dat op het kbd zou moeten doen, heb ik m'n elektrische gitaar op de mic-ingang van de Tyros aangesloten, de trim en ingangsvolume op de Tyros aangepast (op ca.de helft gezet). De instellingen in "Mic Setting" aangepast. In de effecten van "Mic " zijn er vele die voor de gitaar kunnen gebruikt worden (delay, echo, wahwah,...). Na wat zoeken de strum op de gitaar gepeeld en opgenomen in de HD-recorder van de Tyros, wat aangepast op de PC, terug ingeladen in de HD-recorder van de Tyros hiervan een voice gemaakt in de expansionbank en met deze nieuw vekregen voice een multipad gemaakt. Deze multipad opgenomen in m'n midisong. Kan in de midi opgenomen worden via multipad of gewoon via R1 ingespeeld worden of gewoon als multipad gebruikt worden om live te spelen. Als dit met m'n gitaar mogelijk is kan het waarschijnlijk ook met andere instrumenten of zelfs via de microfoon. Ongelooflijk! wat een zee van mogelijkheden de Tyros biedt ! Moeten toch knappe koppen zijn die zo'n apparaat ontwerpen, we staan daar nooit bij stil en zien dikwijls enkel de tekortkomingen en foutjes, ik ben toch dik tevreden met m'n Tyros3 en verheug me in het gedacht dat het mettertijd door nieuwe ontwikkelingen alsmaar verbetert. VrGr eddy |
|
|