Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Welke kabels voor Bose L1 compacts naar T4 ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Niek Geplaatst - 07/06/2012 : 23:05:46
Goedenavond,

Gaarne uw advies welke kabels het beste zijn voor het direct aansluiten
van 2 x Bose L1 compacts met Tyros 4 ?

Uw reactie stel ik bijzonder op prijs.

M.vr.gr.
Niek
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
thomas Geplaatst - 26/07/2012 : 10:38:26
Roel, Ja deze is het, bedankt hé.
Zware bakken amaai.
Groetjes,
Thomas

greetz
T-Rossie Geplaatst - 25/07/2012 : 22:37:17
Precies Thomas, het lijkt op een mega-potentiometer. Zij werden heel vaak gebruikt om toneelverlichting te dimmen.

De meesten kon je opdraaien tot 110% van de aangeboden spanning, van 195V kon dus 214V worden gemaakt en daarop werkt de 220V apparatuur prima. Ik had er natuurlijk wel een voltmeter op gemonteerd om op te letten dat, zodra de bitterballen gereed waren de spanning weer niet te hoog werd.
thomas Geplaatst - 24/07/2012 : 14:27:11
Roel, bedoel je die zware bakken van vroeger om de spanning op pijl te houden.
Ik heb er nog zo één gehad maar ik weet de naam niet meer ?
Thomas

greetz
Hanswiel Geplaatst - 23/07/2012 : 16:33:57
Hoi,

Ik zal de zaaleigenaar vragen pas patat en frikadellen te gaan bakken aan het eind van de rit. Maar intussen werkt het prima. Zoals T-Rossie al vermeldt, probleem opgelost.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
T-Rossie Geplaatst - 23/07/2012 : 15:50:52
Een te zwaar belaste groep/aansluiting waardoor de netspanning veel zakt (soms onder de 200V AC) heb ik altijd prima kunnen oplossen met een Variac (= regelbare transormator)
Uit een ver verleden kan ik me een camping herinneren waar de spanning wegzakte tot 195V zodra de ovens voor de bitterballen e.d. inschakelde.......het orgel (Elka X55)kon daar niet mee omgaan en begon danig te brommen.
De camping eigenaar (de klant) was pas overtuigd toen ik de multimeter aansloot. Een variac (in de dump ca. 50 gulden) lostte dat perfect op en opdraaien tot in het veilige gebied was zo gepiept.

Spaarlampen belasten een groep niet, maar de goedkoopsten zijn nogal 'netvervuilers' en dat vinden veel apparaten niet leuk als ze eigenlijk een mooie 50Hz sinusgolf verwachten.
thomas Geplaatst - 23/07/2012 : 14:11:11
Leuk , dat alles opgelost is.
Maar ik heb het ooit meegemaakt , straf !
Een feestje in Zeeland , een klein zaaltje, 1 electrische groep, max 20 ampere.
2 ijskasten en 1 diepvriezer op dezelfde groep.
Hoe gaan jullie dit dan oplossen met de L1.
Bromm, bromm en leg het maar eens uit aan de klanten ?
Thomas

greetz
Hanswiel Geplaatst - 23/07/2012 : 12:31:08
Hoi,

Ik probeerde de L1 een een verdieping lager met een ander stopcontact.
Was benieuwd naar het resultaat. En,.......wat denk je? Juist, ik kon de boxen veel
verder opendraaien zonder dat vervelende bijgeluid. Daarvoor in de plaats hoorde ik een lichte ruis die absoluut onhoorbaar is als je speelt, ook op een minder luid nivo.
Hans is zeer tevreden over het resultaat.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

T-Rossie Geplaatst - 22/07/2012 : 22:43:27
De oorzaak is dus gevonden, gefeliciteerd!

Spaarlampen kunnen inderdaad vervelende storingen teweegbrengen, maar ik had daar nog niet aan gedacht.
Speel je nu in het donker?
Niek Geplaatst - 22/07/2012 : 15:59:14
Ha Hans,

Even in het kort mijn zeer vrecente ervaring:
De Bose handleiding adviseerd om gebalnaceerde kabels te gebruiken.
Het resultaat: op beide L1's bij de stand 9 uur een zware brom.
Terug naar winkel, na enig zoekwerk op internet kabels vervangen door ongebalanceerde.
Het resultaat: storing volledig verdwenen.
2 dagen geleden: bij stand 12 uur in rechter L1 lichte bromtoon.
Na het uitzetten van een schemerlamp met spaarlamp (op dezelfde contactdoos)bleek bromtoon verdwenen.
Nu geen enkel probleem meer.

Groet
Niek
Hanswiel Geplaatst - 22/07/2012 : 14:46:57
Hoi Frans,

Nou bij mij is het ook zo dat ik wel graag van dat bijgeluid af wil, maar dat het mij verder niet erg stoort bij het spelen.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

F.van Holten Geplaatst - 20/07/2012 : 20:24:55
Hai Thomas

Ik heb net bericht gehad van Bose, gelijk met een reparatie order erbij, omdat alles binnen de garantie valt.
Maar dit was niet de bedoeling, dus heb terug gemaild dat ik wel wil langskomen met het spul, voor mij 10.km rijden.
Dan kan ik ze zelf laten horen wat de bedoeling is, en kan je er even beter over praten, maar omdat het bij alle Tyrossen is, wat ik zo lees, zal het wel een probleemje blijven.
Ik wacht even hun retourmail af.
Je hoort nog van me.

Groet
Frans
thomas Geplaatst - 20/07/2012 : 08:37:08
Dag Frans,
Ik heb nog een Tyros 2 en ik heb gemerkt dat de T-2 een vrij hoge ruis en brom geeft.
Zelf gebruik ik tasker kabels met neutrik plugen, dus daar kan het niet aan liggen.
Hoe het met de T-3 en T-4 zit weet ik niet.
Ik wou het toch even laten weten.
Groetjes
Thomas

greetz
F.van Holten Geplaatst - 19/07/2012 : 12:53:09
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel

Hoi,

Ik heb last van veel ruis op mijn L1 compacts als ik ze voor meer dan 70% opendraai. Toch gebruik ik ongebalanceerde kabels. Hebben meer mensen daar last van?

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

Hoi Hans

Ik heb het zelfde (probleem), en kan er niet goed achter komen waar dit aan ligt.
De potmeter op de boxen komt bij niet verder dan 1 streepje onder standje half, anders blaas ik de ramen eruit, en dan heb ik geen last van deze ruis.
Zonder aansluiting op de T3/T4, heb ik op vol vermogen een haast niet waar te nemen ruis, maar met aansluiting word de ruis op vol vermogen erger + een brom.
Kabelaansluiting is een gewone kabel, 2x jack op aanraden van de winkel ?? (ik weet niet of dat wel de goeie is)
Verder ben ik contact met Bose, om hier een oplossing voor te vinden.
Zodra ik wat hoor, meld ik dit.

Groet
Frans
Hanswiel Geplaatst - 19/07/2012 : 11:04:09
Hoi Roel,

Bedankt voor je antwoorden. Zodra ik weer eens bij Oostendorp kom zal ik een vergelijkende hoortest vragen.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

T-Rossie Geplaatst - 19/07/2012 : 10:14:52
OK Hans, dan ligt het in ieder geval niet aan de kabels of Tyros.
Zelf bezit ik niet de Compact, maar de gwone L1 model1 en die heeft in 'rust' ook een klein beetje ruis (alsof je in de verte de zee hoort bruisen) Voor in de huiskame of studio net iets te veel, maar op de buhne niet meer waarneembaar. Het zijn ook vermogensversterkers en die hebben bijna altijd een achtergrond-ruis.

Indien je denkt dat jouw systeem te veel ruist kun je toch even beter naar de dealer gaan. (vergelijken/repareren)

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000